Vil du være med å utvikle fremtidens dagtilbud i Sandnes?

  • Heltid
  • SANDNES, NORGE
  • 27. desember 2025

EHR - Enhet for hjemmetjenester og rehabilitering, Sandnes kommune

Enhet for hjemmetjenester og rehabilitering søker etter leder til våre dagtilbud. Med et økende behov for flere og mer varierte dagtjenester – i takt med at flere bor hjemme lenger og antall sykehjemsplasser reduseres – søker vi en engasjert leder som vil være med å forme tjenestene for fremtiden.
Som avdelingsleder får du ansvar for alle dagtilbud i Enhet for hjemmetjenester og rehabilitering, som i dag omfatter eldresentre, dagsenter og avlastningstilbud. Du blir en nøkkelperson i arbeidet med å utvikle helhetlige, likeverdige og bærekraftige tilbud for våre innbyggere. Rollen innebærer ansvar for drift av avdelingene, tjenesteutvikling, kvalitet, medarbeiderstøtte og godt samarbeid med tillitsvalgte.

Vi søker deg som har et sterkt engasjement for faglig utvikling, brukerorienterte tjenester og god ledelse. Som del av vår ledergruppe blir du en viktig bidragsyter i arbeidet med kontinuerlig forbedring og utvikling på tvers av avdelinger.

Ta gjerne kontakt dersom du har spørsmål om stillingen. Oppstart etter avtale – vi ser frem til å høre fra deg!

Arbeidsoppgaver

  • Personalansvar, ansvar for medarbeideroppfølging.
  • Økonomiansvar, ansvar for avdelingens budsjett.
  • Faglig ansvar, ansvar for å sikre god faglig kvalitet og utvikling av dagtilbudet sammen med virksomhetsleder.
  • Ansvar for daglig drift i avdelingen.
  • Planlegging av turnus/arbeidsplaner.
  • Samarbeid med øvrige enheter i og utenfor Sandnes kommune.
  • Være aktiv i endringsarbeidet for hele tiden å bedre kvaliteten på tjenesten.
  • Ansvar for HMS og kvalitet i egen avdeling i henhold til lover og retningslinjer.
  • Ansvar for velferdsteknologi i egen avdeling.
  • Samarbeid med de andre avdelingslederne om drift.

Oversikt over arbeidsoppgaver er ikke uttømmende, oppgaver vil kunne endres underveis. For den rette vil også oppgaver på overordnet nivå kunne tillegges.

Kvalifikasjoner

  • Høyere universitets- eller høyskoleutdanning innen helse og sosial, minimum bachelor.
  • Lederutdanning og/eller erfaring er ønskelig.
  • Gode norsk kunnskaper, både muntlig og skriftlig er et krav. Minimum nivå B2.
  • Gode digitale kunnskaper.
  • Førerkort klasse B.
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse.
  • I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse.

Personlige egenskaper

  • Du liker å håndtere utfordringer sammen med andre.
  • Du liker å jobbe kortsiktig og langsiktig for å skape god kultur, både i avdelingen og i virksomheten.
  • Du liker å jobbe med kvalitetssystemer så vel som mennesker.
  • Utviklingsarbeid og endring for å møte fremtidens utfordringer er noe du ser behov for og muligheter i.
  • Du har en robust karakter og et positivt menneskesyn.
  • Du ser viktigheten av godt humør i arbeidet for å dra andre med deg.
  • Stillingen krever høy grad av tilstedeværelse.
  • Gode evner til samarbeid med andre kollegaer, brukere/pårørende og andre samarbeidspartnere.

Vi tilbyr

  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Gratis parkering.

Kontaktinformasjon

Bjørn Stavheim, Virksomhetsleder, +47 91774631

Arbeidssted

Somaveien 88
4313 Sandnes

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Sandnes kommune

Referansenr.: 5050392272
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.12.2025