Vil du være med å utvikle en av Norges beste digitale arbeidsplasser?

  • Heltid
  • OSLO, NORGE
  • 5. januar 2026

Vi bygger en av Norges beste digitale arbeidsplasser i Skatteetaten. Den er basert på moderne samhandlingsløsninger og skytjenester bygget på Microsoft 365 og en internettbasert klientplattform. Vi arbeider smidig i tverrfaglige team basert på devops-metodikk. Nå trenger vi en å styrke teamet vårt med en fagekspert. 

Hva går jobben ut på?

Vi har etablert en zero trust arkitektur for klientområdet, med moderne management, og ønsker å utvikle dette videre. Vi søker derfor etter en engasjert og dyktig fagekspert. Du vil drifte og utvikle etatens klienttjeneste og være fagekspert i klientteamet som skal sikre at etaten fortsatt er i front når det gjelder nyskapende, innovative og brukervennlige løsninger. Hos oss vil du få varierte arbeidsoppgaver i et kompetansemiljø med stor faglig bredde. Sammen med kolleger får du mulighet til å bli kjent med mange fagområder og videreutvikle deg.

Jobben går ut på å:

  • delta i utvikling av strategier og teknisk arkitektur og konsepter for applikasjons-tjenesten, samt planlegging og implementering av disse
  • feilsøking og problemløsning i klientporteføljen, som krever helhetlig IT forståelse for å identifisere og løse problemer
  • videreutvikle Skatteetatens Klient løsninger (Mobiler, pc, Mac, VDI, AVD)
  • lage nye image for de forskjellige brukergrupper og håndtering av ulike brukertilpasninger
  • prosjektdeltakelse og leveranse rundt nye behov innenfor interne utviklings- og anskaffelsesprosjekter
  • lage brukerveiledninger og lignende for daglig bruk klienter
  • løpende dokumentasjon av konfigurasjon, oppsett og rutiner
  • anbefale forbedringer på teknisk arkitektur 

Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?

  • høyere utdanning innen IT, gjerne på bachelor- eller masternivå (lang og bred erfaring kan kompensere for formell utdanning)
  • relevant erfaring fra drift og eller support fra et IT-miljø
  • kompetanse på klientløsninger og teknologi rundt disse
  • kompetanse på M365, Azure, Intune eller Jamf
  • kompetanse innen skripting og automatisering.
  • kompetanse innen klientområdet generelt ( Mobiler, pc, Mac , Virtualiserte flater )
  • gode formidlingsegenskaper på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig

I tillegg er det ønskelig med én eller flere av følgende kvalifikasjoner: 

  • kompetanse som inkluderer kunnskap om sikkerhet, nettverk, tilgangsstyring og annen infrastruktur som påvirker applikasjoner
  • erfaringer med kunstig intelligens knyttet oppgaveløsning i applikasjonsforvaltning
  • erfaring fra spesifikasjon, anskaffelse, design eller implementering av IT-tjenester

Hva ser vi etter hos deg?

Vi ser for oss at du:

  • setter deg raskt å sette deg inn i nye problemstillinger og er løsningsorientert
  • er faglig oppdatert og deler kompetansen din med andre
  • kommuniserer godt med andre fagfolk og beslutningstakere, fremstiller idéer og løsningsforslag visuelt, samt deler din kompetanse med andre

Hos oss er det tidvis høy aktivitet og mye som skjer. Da får du bruk for din arbeidskapasitet og evne til å arbeide med flere oppgaver parallelt. Du har en strukturert tilnærming og liker å arbeide på standardiserte måter.

Hvorfor skal du velge oss?

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Verdt å merke seg før du søker

Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på.

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss. 

Kontaktinformasjon

Frank Arne Lillestø, underdirektør, 476 34 476

Arbeidssted

Fredrik Selmers vei 4
0663 Oslo

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Skatteetaten

Referansenr.: 5055896787
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.01.2026

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted