Vil du jobbe som saksbehandler i en av Oslos beste bydeler?

  • Heltid
  • OSLO, NORGE
  • Publisert: 16 timer siden
  • 26. august 2025

Vurdering og vedtak (MOR), Oslo kommune, Bydel Frogner

Vil du jobbe som saksbehandler hos oss i Bydel Frogner?

Vi i Enhet for mestring og rehabilitering søker en vikar for en av våre dyktige saksbehandlere som er i svangerskapspermisjon. Vikariatet varer fra 1. oktober 2025 til 31. august 2026, og stillingen er knyttet til seksjon for vurdering og vedtak. Enheten består av fem seksjoner: hverdagsmestring, møteplasser og aktivitet for eldre, Fredriksborgveien bolig, Majorstua bolig og vurdering og vedtak. Vi har også ansvar for bydelens koordinerende enhet.

Om seksjonen du skal jobbe i
Vurdering og vedtak er en av tre seksjoner i bydelen som har ansvaret for forvaltning av helse- og omsorgstjenester til bydelens om lag 60 000 innbyggere. Seksjonen har ansvaret for saksbehandling av helse- og omsorgstjenester til alle barn i bydelen, til innbyggere mellom 18-67 år med somatiske sykdommer/skader og til voksne med utviklingshemming og/eller nevrotilstander. Vi har også ansvaret for oppfølging av enkelte tjenester, inkludert tjenester i egen regi og kjøp av tjenester. Denne stillingen er tilknyttet teamet som har ansvaret for forvaltning av helse- og omsorgstjenesten til barn, samt til voksne med utviklingshemming og/eller nevrotilstander.

Vurdering og vedtak har et primært ansvar for bydelens innbyggere under 67 år. Seksjonen skal ha et særlig fokus på mennesker med nedsatt funksjonsevne som har behov for langvarige og koordinerte tjenester. Seksjonen har også et særlig ansvar for oppfølging av brukerstyrt personlig assistanse (BPA), omsorgsstønad, tjenestene individuell avlasting, støttekontakt og tilrettelagt arbeid. Utover det har vi overordnet ansvar for helse- og omsorgstjenestelovens kapittel 9, og fagansvar for tjenester til personer med utviklingshemming. 

Hvem er vi?
Vi er 15 faste ansatte og for tiden to vikarer. Åtte jobber med saksbehandling, og syv følger opp tjenester, kontrakter og fag. Hos oss får du jobbe sammen med kollegaer med høy fagkompetanse og god støtte i hverdagen. Du får veiledning og mulighet til å drøfte saker med erfarne kollegaer.

Vil du bli en del av vårt engasjerte team og jobbe i flotte lokaler med byens beste utsikt? Da håper vi du søker!

Ta gjerne kontakt dersom du har noen spørsmål.

Arbeidsoppgaver

  • kartlegge brukerens funksjonsnivå og vurdere behov for helse- og omsorgstjenester
  • iverksette nødvendige tiltak og fatte vedtak om tjenester
  • gjennomføre revurderinger av vedtak ved endrede behov
  • behandle klagesaker
  • sikre brukermedvirkning i hele prosessen
  • samhandle med brukere og pårørende
  • samarbeide med interne team og seksjoner, samt eksterne tjenesteleverandører
  • koordinere tjenester for brukere med langvarige og sammensatte behov
  • innholdet i stillingen kan endres ved behov

Kvalifikasjoner

  • bachelorgrad innen helse- og/eller sosialfag
  • erfaring med helse- og omsorgstjenester til personer med utviklingshemming og/eller nevroutviklingsforstyrrelser
  • minimum seks måneders erfaring med saksbehandling av kommunale helse- og omsorgstjenester, herunder helsetjenester i hjemmet, personlig assistanse, institusjonsplass og pårørendestøtte
  • kjennskap til forvaltningsloven, helse- og omsorgstjenesteloven og pasient- og brukerrettighetsloven
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • ønskelig med videreutdanning i helserett

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som: 

  • er en lagspiller med høy motivasjon for stillingen
  • har en interesse for tverrfaglig samarbeid
  • bidrar aktivt til et godt og inkluderende arbeidsmiljø 
  • er trygg i dine faglige vurderinger og liker faglige utfordringer
  • har evne til å ivareta ulike parter med forskjellige behov og interesser
  • er fleksibel, selvstendighet og har gode samarbeidsevner

Vi tilbyr

  • et tverrfaglig team med kompetente og engasjerte medarbeidere 
  • en spennende stilling med gode muligheter for faglig utvikling 
  • et inkluderende og godt arbeidsmiljø
  • fleksibel arbeidstid 
  • sykkelvennlig arbeidsplass
  • moderne kontorlokaler med byens beste utsikt, kantine og treningsrom
  • mulighet for kombinasjon av tilstedeværelse og hjemmekontor 
  • lønn etter Oslo kommunes lønnsregulativ, lønnstrinn 43–45, avhengig av formell kompetanse (kr 711 000–736 900 per år)

Kontaktinformasjon

Nina Haukeland, 48143048, nina.haukeland@bfr.oslo.kommune.no

Arbeidssted

Drammensveien 60
0271 OSLO

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Oslo kommune

Referansenr.: 4997798716
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 27.08.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted