Økonom eller revisor søkes til A-krim
Vi søker etter deg som har lyst til å bidra i arbeidet med å bekjempe arbeidslivskriminalitet. Hos oss vil du få anledning til å arbeide med de store og kompliserte sakene i tverrfaglige team med andre dyktige kollegaer. Er du økonom eller revisor hører vi gjerne fra deg!
Gruppen du blir en del av holder i hovedsak til på Hamar, hvor din leder også har arbeidssted. Arbeidssted for denne stillingen er Gjøvik hvor du vil samarbeide med kollegaer i et tverrfaglig og kompetent team med stor takhøyde og gode faglige diskusjoner. Du får en kollega som jobber i samme gruppe som deg, i tillegg til flere som jobber i samme seksjon med arbeidsmiljøkriminalitet. I denne rollen vil du møte spennende faglige utfordringer både når det gjelder å planlegge og utføre kontroller.
Hva går jobben ut på?
Dine mest sentrale arbeidsoppgaver vil være:
- planlegge og gjennomføre kontroller i tverrfaglige team
- samarbeide med, og gi bistand til politiet og andre kontrolletater
- vitne i, og tilrettelegge for at politiet har god dokumentasjon i forbindelse med rettssaker
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du har fortrinnsvis mastergrad innen økonomi, fordel med spesialisering innen regnskap eller revisjon. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT/HK-dir.
Du har
- noen års relevant erfaring fra lignende arbeidsoppgaver
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne for å skrive rapporter og kunne presentere saker for andre
- gode engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig i møte med ikke norsktalende personer du kan møte i kontroller
- god kompetanse i bruk av digitale verktøy, spesielt Excel bruker vi mye
Det er en fordel om du har erfaring fra annen offentlig kontrollvirksomhet.
Hva ser vi etter hos deg?
Du har gode samarbeidsevner og liker å jobbe i team, men jobber også godt selvstendig noe som er viktig i kontrolloppgavene. Du jobber strukturert og planmessig, og er resultatorientert. Du er god til å kommunisere med ulike typer mennesker, og i ulike situasjoner. I tillegg er du en god relasjonsbygger som viser pågangsmot til å stå i de kompliserte sakene.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Hos oss vil du få muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen.
Vi verdsetter samarbeid og oppmuntrer til tverrfaglig arbeid med kolleger fra ulike fagområder.
Hos oss har du muligheten til å planlegge din egen arbeidshverdag og nyte fleksible arbeidsformer som sikrer en sunn balanse mellom arbeid og fritid. I tillegg tilbyr vi fleksitid, overtidsgodtgjørelse, sommertid og muligheten for trening i arbeidstiden. Som medlem av Statens pensjonskasse vil du nyte godt av gode pensjonsordninger og gunstige betingelser for boliglån.
Du blir ansatt som rådgiver/seniorrådgiver eller skatterevisor/spesialrevisor med en årslønn mellom kr 600 00 – kr 850 000, avhengig av kvalifikasjonene dine.
Vi ber om at relevante vitnemål/karakterutskrifter, og attester lastes opp sammen med CV.
Verdt å merke seg før du søker
Vi trenger ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å
skrive en jobbsøknad. Det er derfor fint om du sender oss en god og beskrivende CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen. Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en
omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.
Mangfold og likestilling: Vi er for mangfold, likeverd, og likestilling. Vi oppfordrer kandidater med hull i CV-en, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn til å informere oss ved søknad for muligheten til positiv særbehandling.
Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere.
Bakgrunnssjekk: Vi benytter leverandøren Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater.
Kontaktinformasjon
Tone Kroken, underdirektør, 947 85 657
Arbeidssted
Nedre Torvgate 4
2815 Gjøvik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Skatteetaten
Referansenr.: 4973890609
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.08.2025