Senja-Sørreisa Voksen, NAV
Er du klar for et meningsfullt vikariat der du kan gjøre en forskjell?
I Nav Senja-Sørreisa jobber vi hver dag for å hjelpe mennesker med å finne veien tilbake til arbeidslivet, og vi trenger engasjerte og dyktige veiledere som deg, til å bli med på laget vårt. Vi er et kontor med 38 medarbeidere som betjener innbyggerne i Senja og Sørreisa kommune, og vi har 4 ulike team. Nå er det ledig fødselspermisjonsvikariater i voksenteamet.
Vi tilbyr omfattende opplæring og støtte for å hjelpe deg med å lykkes i din nye rolle. Hos oss vil du oppleve en arbeidshverdag der du ser resultater av innsatsen din, hver dag
Hvorfor velge Nav?
Meningsfullt arbeid: Som veileder i Nav får du muligheten til å påvirke menneskers liv positivt. Du vil jobbe med å veilede og støtte personer som trenger hjelp til å komme tilbake til eller finne en jobb, utdanning eller andre løsninger som kan forbedre deres livssituasjon.
Utviklingsmuligheter: Vi tilbyr kontinuerlig opplæring og utvikling, slik at du kan vokse både faglig og personlig.
Gode arbeidsforhold: Nav Senja-Sørreisa legger stor vekt på et godt arbeidsmiljø, med fleksible arbeidstider og mulighet for balanse mellom jobb og fritid. Vi verdsetter våre ansatte og deres trivsel, og du vil ha mulighet til hjemmekontor.
Hvis du ønsker en jobb der du kan gjøre en forskjell, og der du får muligheten til å utvikle deg selv og bidra til utvikling overfor andre, da er veilederjobben i NAV noe for deg!
Arbeidsoppgaver
- Du bidrar til at vi setter arbeid først og bruker arbeidsplassen som viktigste arena for oppfølging
- Kartlegge og avklare brukers ressurser og motivere for arbeid
- Saksbehandling, informasjon og råd og veiledning etter statlig og kommunalt lovverk i Nav
- Vurdere brukers oppfølgingsbehov og eventuelle behov for arbeidsmarkedstiltak
- Helhetlig oppfølging og veiledning med fokus på arbeid, mestring og inkludering i arbeidslivet
- Samarbeid med arbeidsgivere, fastleger/behandlere, tiltaksarrangører, skole/utdanning m fl
- Ansvar for fremdrift i egen portefølje
- Ivareta ansvar knyttet mot barneperspektivet
- Vert i vårt publikumsmottak ved behov
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Minimum 3 årig relevant høyskole/universitetsutdanning (Dersom utdannelsen er tatt i utlandet må du dokumentere at den er NOKUT-godkjent)
- Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
- God digital kompetanse
- Førerkort kl B
Vi ønsker at du har:
- Veiledningskompetanse og samarbeider godt med andre
- Evner å omstille deg raskt i en hektisk hverdag
- Personlige egenskaper tillegges stor vekt
Personlige egenskaper
- Stor arbeidskapasitet
- God relasjonskompetanse, lærevillig og lyttende i møte med andre mennesker
- Evne til å jobbe strukturert, selvstendig og resultatorientert
- Du har evne til å være tydelig og grensesettende i utfordrende situasjoner
- Evner å håndtere ulike oppgaver og jobbe arbeidsrettet med mennesker som har helsemessige og sosiale utfordringer
- Fleksibel
- Trygg og robust
Vi tilbyr
Meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver hvor du bidrar til at flere kommer i jobb og/eller utdanning
Et trivelig arbeidsmiljø preget av høy kompetanse og engasjerte medarbeidere
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Fleksibel arbeidstid og trening i arbeidstiden
Tilsetting i kode 1434 rådgiver i lønnsspenn kr 548.000 – 620.000
God pensjonsordning gjennom SPK eller KLP (fra lønnen trekkes 2 %)
Kontaktinformasjon
Ingvild Endresen, Nav leder, 91717491, ingvild.haugli.endresen@nav.no
Arbeidssted
Storgata 18
9300 Finnsnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4996578791
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 11.08.2025