Direktoratet for byggkvalitet
Ønsker du å bidra til god byggkvalitet? Vi søker nå nye medarbeidere som raskt kan gå inn i arbeidsoppgavene til vår seksjon for saksbehandling. Seksjonen inngår i en avdeling med 27 ansatte, og er organisert under avdeling for sentral godkjenning.
Direktoratet for byggkvalitet forvalter den frivillige ordningen med sentral godkjenning av foretak for ansvarsrett. Vi søker deg som har høyere relevant utdanning innen juridiske fag eller bygg/anlegg, og som vil bli en del av vårt fagmiljø. Du vil inngå i vårt kompetente og engasjerte team av jurister, ingeniører og andre fagpersoner.
Arbeidsoppgaver
- Behandle og vurdere søknader om sentral godkjenning
- Følge opp og veilede medlemmene i ordningen og bidra til avdelingens tverrfaglige kompetanse
- Bidra til økt seriøsitet og kompetanse i bransjen
- Være en del av et sterkt fagmiljø og ha et stort selvstendig ansvar
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdanning, bachelor eller master i rettsvitenskap, eller bachelor innen bygg/anlegg
- Meget gode formidlingsevner på norsk, både muntlig og skriftlig
Ønskede kvalifikasjoner
- Kjennskap til byggebransjen og/eller byggesaksbehandling
- Kjennskap til offentlig forvaltning
- Erfaring med og interesse for klarspråkarbeid
Personlige egenskaper
- Arbeider effektivt og strukturert, og er trygg på egne beslutninger
- Evner å identifisere og løse problemstillinger
- Kan samhandle med andre på tvers av fagområder
- Motiveres av samfunnsoppdraget avdelingen har og ønsker å bidra til bedre byggkvalitet
Vi tilbyr
- Muligheten til å arbeide med et viktig samfunnsoppdrag
- 1-2 faste stillinger
- Et godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
- Faglig utvikling sammen med dyktige og engasjerte kolleger
- En hybrid arbeidshverdag som tilrettelegges gjennom en egen fleksibilitetspolitikk
- Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ kr 550 000 – 650 000 for avdelingsingeniør/rådgiver – avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse med en god tjenestepensjonsordning, samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring og mulighet for boliglån etter regler fastsatt av Kommunal- og distriktsdepartementet
- Direktoratet følger statens arbeidstidsordninger og har en god personalpolitikk med fleksitidssordning, sommertid, trening i arbeidstiden, tjenestetelefon og fem ukers ferie.
- Arbeidssted er i våre hyggelige lokaler på Gjøvik
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Kontaktinformasjon
Line M. Holmestad, avdelingsdirektør, +47 48 28 89 61
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Direktoratet for byggkvalitet
Referansenr.: 4990868501
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.08.2025