Vi har behov for Sosionom/Vernepleier/Sykepleier – Drammen Legevakt, Psykososial beredskap

  • Deltid
  • DRAMMEN, NORGE
  • 30. desember 2025

Legevakt, sykepleiertjenester, Drammen kommune

Psykososial beredskap søker etter engasjerte fagpersoner til arbeid med mennesker i akutt krise. Vi har flere ledige deltidstillinger i turnus, inntil 30 % stillingsbrøk. Arbeidstid er utelukkende kveldsvakter. Vi har også behov for tilkallingsvikarer.

Psykososial beredskap ved Drammen Legevakt fungerer som Drammen kommunes kriseteam ved uventede og potensielt traumatiserende hendelser av mindre omfang. Vi tilbyr akutt psykososial støtte til etterlatte ved brå død som selvmord, ulykker, drap og ved dødsfall der nærstående har utført HLR. I tillegg tilbyr vi bistand til overlevende og pårørende etter ulykker, nærstående til savnede, vitner til brå død og ulykker, og volds-/overgrepsutsatte. I samarbeid med kommunens øvrige tjenester har vi også en viktig rolle ved større kriser, ulykker og katastrofer som rammer kommunens innbyggere.

Ved kapasitet bistår psykososial beredskap inn i legevaktens øvrige drift ved problemstillinger som omhandler psykiske problemer, selvmordsproblematikk, vold og overgrep. I tillegg har vi delegert myndighet til å behandle akutte henvendelser om økonomiske nødhjelp utenfor NAV sine åpningstider.

For stillinger der det er krav om politiattest, etter gjeldende lover vil dette bli innhentet i forbindelse med signering av arbeidsavtalen, før tiltredelse.

Arbeidsoppgaver

  • Gi akutt psykososial støtte til etterlatte/berørte ved kriser og alvorlige hendelser
  • Oppfølging av etterlatte/berørte i etterkant av alvorlige hendelser
  • Dokumentasjon
  • Tett samarbeid med legevaktens øvrige drift og nødetater

Kvalifikasjoner

  • Må ha bachelor innenfor helse- eller sosialfag
  • Relvant vidreutdanning er en fordel
  • Erfaring fra akuttarbeid, krisehåndtering, psykisk helse eller barnevern er en fordel
  • Førerkort klasse B
  • For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves dokumenterte språkkunnskaper skriftlig og muntlig på nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden. 

Personlige egenskaper

  • Har høy relasjonskompetanse
  • Du er empatisk, løsningsorientert og strukturert
  • Har gode kommunikasjon- og samarbeidsevner
  • Du er fleksibel og har lett for å omstille deg raskt
  • Evne til å tåle uforutsigbarhet og stress
  • Det vektlegges personlig egnethet til stillingen

Vi tilbyr

  • Et godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
  • Du vil få grundig opplæring og faglig påfyll
  • Lønn etter kvalifikasjoner og etterutdanning
  • Gode pensjonsordninger
  • Tiltredelse etter avtale

 

Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller NOKUT. 

I henhold til Offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.

Kontaktinformasjon

Kjersti Horgen Wahl, Fagkoordinator, 958 42 012
Groth, Torill Elisabeth, Avdelingsleder, 971 70 220

Arbeidssted

Rosenkrantzgata 17
3018 Drammen

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Drammen kommune

Referansenr.: 5044394723
Stillingsprosent: 30%
Fast
Søknadsfrist: 31.12.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted