Velferdsforvaltningen – Koordinerende enhet søker Spesialkonsulent

  • Heltid
  • ASKER, NORGE
  • Publisert: 3 uker siden
  • 16. august 2025

31010 - Tildeling, rådgivning og koordinerende enhet, Asker kommune

Ønsker du å bruke din kompetanse fra helse og omsorg på en annen måte? Velferdsforvaltningen søker en engasjert Spesialkonsulent til vår Koordinerende enhet!

Velferdsforvaltningen i Asker kommune har som mål å hjelpe innbyggerne med å mestre livet, uansett helse- økonomi- eller bostedsutfordringer. Vi er en virksomhet med 80 ansatte fordelt på fire avdelinger: Tjenestetildeling, Bolig- og økonomiforvaltning, Samordning og fellestjenester, samt Tildeling, rådgivning og koordinerende enhet. 

Vi søker deg som vil bidra til å skape forutsigbare og kontinuerlige tjenester som er tilpasset den enkeltes behov og mål. Hos oss vil du være en viktig ressurs for brukere, pårørende og samarbeidspartnere som trenger informasjon om koordinerte tjenester, individuell plan og tjenestetilbud.

I Asker benytter vi også Velferdslab, en innovativ modell som ser på velferd som en investering i stedet for en kostnad. Målgruppen er innbyggere og familier med behov for langvarige og koordinerte tjenester. Vi jobber tverrfaglig i et godt faglig miljø med fokus på aktiv brukerrolle, forebygging og tidlig innsats.

Vi har en ledig stilling som Spesialkonsulent i 100 % fast stilling

Arbeidsoppgaver

  • Motta og behandle henvendelser om behov for individuell plan
  • Avklare, kartlegge og tildele koordinator i tjenestene
  • Koordinere i enkeltsaker der det er hensiktsmessig
  • Arrangere og avholde tverrfaglige samarbeidsmøter
  • Være en pådriver og et kontaktpunkt for samarbeid internt og eksternt
  • Sørge for at det legges til rette for et helhetlig tilbud, der tjenestene skal ses i sammenheng
  • Ha ansvar for å drive opplæring, undervisning og rådgivning til koordinator
  • Utvikle opplærings- og kursmateriell

    Stillingens ansvarsområde kan endre seg i takt med avdelingens behov

Vi ser etter deg som har:

  • Minimum 3- årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning, fortrinnsvis sykepleierutdanning
  • Førerkort klasse B
  • God kunnskap om offentlig forvaltning og gjeldende lovverk
  • Erfaring fra klinisk virksomhet
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

    Det er en fordel hvis du også har:

  • Erfaring med individuell plan, koordinatorfunksjonen og generell helserett

 

Som person er du:

  • Positiv og fleksibel, med fokus på samarbeid og tjenesteutvikling
  • En god teamspiller med sterke kommunikasjonsferdigheter
  • En god møteleder
  • En med god systemforståelse og som mestrer å opprettholde god oversikt over egen virksomhet, kommunen og øvrig hjelpeapparat
  • En med evne til å stå i krevende arbeidsprosesser over tid

    Personlig egnethet vektlegges

Hos oss får du:

  • Spennende arbeidsoppgaver i en utviklingsorientert organisasjon
  • Et svært hyggelig, inkluderende og humørfylt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
  • Ledere som tenker utvikling og innovasjon, som gir deg tillit til å vokse
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksitid og arbeidslokaler sentralt i Asker med kort vei fra kollektiv tilbud
  • Rabatter ved ulike treningsstudio
  • Lønn etter kommunens lønns- og stillingsregulativ

Kontaktinformasjon

Monica Aleksandra Drangevåg, Avdelingsleder, 98251591

Arbeidssted

Erteløkka 9
1384 Asker

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Asker kommune

Referansenr.: 4988388903
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.07.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted