Veileder (vikariat)

  • Heltid
  • ÅLGÅRD, NORGE
  • Publisert: 8 timer siden
  • 2. juni 2025

NAV, Gjesdal kommune

Trives du med å finne gode løsninger i samhandling med mennesker som har behov for litt ekstra hjelp? Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Er du genuint interessert, og motiveres du av å få mennesker til å se og forstå sine muligheter i arbeidslivet? Da kan du være den kollegaen vi ønsker oss. NAV Gjesdal søker nå etter en person i et 100 % vikariat ut året, med mulighet for forlengelse.

NAV Gjesdal betjener Gjesdal kommune sine 12,000 innbyggere. NAV-kontoret har 34 ansatte og er organisert i tre team: Arbeidsrettet, råd- og veiledning, kvalifisering og integrering. Stillingen er i teamet for arbeidsrettet oppfølging. 

Arbeidsoppgaver

  • Kartlegging av arbeidssøkernes muligheter på arbeidsmarkedet, vurdering av behovet for bistand og mulighetene til å jobbe.
  • Sykefraværsoppfølging.
  • Avholde dialogmøter med sykemeldte, leger og arbeidsgivere.
  • Samarbeid med leger, arbeidsmarkedsbedrifter, næringsliv og ulike offentlige instanser.
  • Drive informasjonsmøter for sykmeldte og CV-verksted for voksne arbeidssøkere.
  • Oppfølging og veiledning for personer som er under arbeidsavklaring.
  • Kartlegge arbeidsevne og utarbeide aktivitetsplaner.
  • Vurdere ulike tiltak som kan bidra til at flere personer kommer i arbeid.
  • Saksbehandling.

Kvalifikasjoner

  • Bachelor eller tilsvarende høyere utdanning, fortrinnsvis innen helse – og sosialfag, pedagogikk eller samfunnsfag.
  • Kunnskap om arbeidsmarkedet, velferdssystemet og utdanningssystemet i Norge.
  • Har evne til å håndtere store arbeidsmengder på en strukturert og organisert måte.
  • Har gode digitale ferdigheter som vil si at du raskt kan sette deg inn i nye fagsystemer.
  • Gode skriftlige og muntlige egenskaper i norsk, minimum B2-nivå.
  • Erfaring innen digital kommunikasjon.

Det er ønskelig at du:

  • har god kjennskap til arbeidsmarkedet og næringslivet.
  • har erfaring med oppfølging av sykemeldte.
  • i tråd med Nav sin kompetansestrategi er det ønskelig at du har veiledningskompetanse og gjerne også inkluderingskompetanse, arbeidsmarkedskompetanse og forvaltningskompetanse.
  • er omstillingsdyktig, siden arbeidsoppgavene våre kan kreve hurtig omstilling etter behovene innbyggerne våre har.
  • har et ønske om, og trives med tett samarbeid med andre for å oppnå målene som settes for kontoret.
  • har kjennskap til og interesse for samfunnsoppdraget til Nav.
  • har førerkort klasse B, da mange møter er på arbeidsplasser i hele distriktet.

Personlige egenskaper

  • God på relasjonsbygging.
  • Evne til å arbeide målrettet, strukturert og effektivt, både individuelt og i team.
  • Kunne arbeide helhetlig og løsningsorientert.
  • Er motiverende og inspirerende med evne til å få mennesker til å se muligheter fremfor begrensninger.
  • Evne til å bidra positivt til arbeidsmiljøet.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktig lønn. Se garantilønn her.
  • God pensjonsordning i KLP/SPK med lånemuligheter.
  • Mulighet for barnehageplass for ansattes barn.
  • Vi har en personalhytte på Hellvik til utleie for alle ansatte. 
  • Variert og spennende arbeid med høyt fokus på fagutvikling. 
  • Trivelig og lærerikt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer. 
  • Vi verdsetter høy kunnskap og kompetanse i våre tjenester og tilbyr relevant videreutvikling/utdanning der det er hensiktsmessig.

Bedre sammen  – er Gjesdal kommune sin visjon. Med verdiene

  • Framtidsretta – Vi ser etter muligheter, og finner bærekraftige løsninger sammen.  
  • Inkluderende - Sammen skaper vi et godt arbeidsmiljø og et trygt samfunn for alle.  
  • Lagspillere - Vi møter andre med respekt, vi samarbeider og gjør hverandre gode.  

Vi har heltidskultur for å sikre god kvalitet, kontinuitet og kompetanse for alle ansatte og de vi er til for, samt et godt arbeidsmiljø og forutsigbarhet for den enkelte medarbeider. 

Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Derfor oppfordrer vi alle kvalifiserte til å søke – uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet eller hull i CV-en. 

Attester og vitnemål
Vi ber om at du laster opp attester og vitnemål, i PDF-format, sammen med søknaden din. Utenlandske vitnemål må ha norsk godkjenning fra Hk-dir og utenlandske attester oversatt til et skandinavisk språk eller engelsk. Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på bl.a. verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet. Ansettelse skjer etter gjeldende regler og tariffavtaler. I stillinger der politiattest kreves skal denne leveres (ikke eldre enn 3 mnd.) ved tiltredelse i stillingen. 

Kontaktinformasjon

Grethe Bråstein, avdelingsleder, 91163270, grethe.brastein@nav.no
Stig Hess, leder NAV, +47 41234336

Arbeidssted

Rettedalen 4
4330 Ålgård

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Gjesdal kommune

Referansenr.: 4966127477
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 03.06.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted