Nav Ullern, Oslo kommune, Bydel Ullern
NAV Ullern holder til i bydelshuset rett ved Smestaddammen. Det er kort vei til både buss og t-bane. Vi nærmer oss 90 ansatte. Kontoret har et faglig- og sosialt godt, inkluderende og innovativt arbeidsmiljø. Kompetansedeling og faglig utvikling er faktorer vi verdsetter høyt.
Vi har nå et ledig engasjement i vårt skranke og vedtaksteam i perioden 01.09.25 – 31.08.26. Teamet har ansvar for å bemanne skranken i Navs publikumsmottak, samt ansvar for saksbehandling av søknader om økonomisk sosialhjelp og klagesaker i egen portefølje, kartlegging av brukere som søker sosialhjelp for første gang, samt å bemanne bakvaktfunksjonen i vårt publikumsmottak. Bakvakt bistår brukere med akutthenvendelser.
Arbeidsoppgaver
Betjene skranke
Betjene bakvakt i Navs publikumsmottak ved behov
Behandle søknader etter Lov om sosiale tjenester i Nav
Behandle klagesaker etter Lov om sosiale tjenester i Nav
Dialog med brukere på henvendelser etter Lov om sosiale tjenester i Nav
Samarbeide med andre veiledere på Nav Ullern og andre samarbeidsparter eksternt og i bydel
Inngå i team som bemanner kontorets vakttelefon i kontorets åpningstid.
Inngå i et team som bemanner bakvaktsfunksjonen i publikumsmottakets åpningstid (kl. 11-15)
Arbeidsoppgaver bakvakt: Kartlegge brukers situasjon for de som møter i publikumsmottaket med akutthenvendelser: nødhjelp eller bistand til å skaffe midlertidig bolig
Fatte vedtak ved behov for de som møter på bakvakten
Kartlegging av brukere som søker om sosialhjelp for første gang
Endring i arbeidsoppgaver må påregnes ut ifra kontorets behov.
Kvalifikasjoner
Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Dokumentert gode resultater fra relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
God veiledningskompetanse. Vi ønsker at du har erfaring fra veiledning av personer med har ulike helsemessige og sosiale utfordringer.
Erfaring fra saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i NAV.
Gode kommunikasjonsferdigheter. Du må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Kompetanse innen aggresjonsdempende kommunikasjon vil være en fordel.
Personlige egenskaper
Kunne veilede mennesker i sårbare og vanskelige livssituasjoner
Håndtere uforutsigbare situasjoner og henvendelser i Navs publikumsmottak
Være trygg på egen kompetanse og kunne stå i krevende situasjoner
Ha evne til å nullstille deg etter uforutsigbare og krevende situasjoner
Kunne skape gode relasjoner som varer over tid
Du må være ryddig, strukturert og samtidig effektiv
Ha god evne til å prioritere i en hektisk arbeidshverdag
Være fleksibel, både når det gjelder arbeidsoppgaver og å kunne bidra som back-up for kollegaer på kort varsel
Må kunne sette deg inn i nye arbeidsoppgaver, tilegne deg ny kunnskap og være omstillingsdyktig
Ha evne til nytenking og høy serviceinnstilling
Vi tilbyr
Et godt og spennende arbeids- og fagmiljø
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
Dyktige, aktive og engasjerte kolleger
Stillingskode 0106, lønnsramme 22, alternativ 5, lønnsspenn 32 – 41 (som for tiden utgjør kr 590 100 – 685 600)
37,5 timers arbeidsuke med fleksitid, pensjons og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring.
Fleksibel arbeidstid
Aktuelle kandidater kalles inn til intervju snarest mulig etter fristens utløp.
Kontaktinformasjon
Knut Aagnes, Avdelingsleder, +47 413 81716
Arbeidssted
Hoffsveien 48
0377 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommune
Referansenr.: 4994598038
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Startdato: 01.09.2025
Sluttdato: 31.08.2026
Søknadsfrist: 09.08.2025