Veileder i 100 % vikariat ved Nav Gjøvik

  • Heltid
  • GJØVIK, NORGE
  • Publisert: 3 dager siden
  • 17. august 2025

Gjøvik kommune Nav Gjøvik

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Vi søker etter en ny kollega som ønsker å være med på å løse Navs samfunnsoppdrag. Ser du arbeid som helsefremmende, og er god til å se ressurser? Liker du å veilede mennesker og finne muligheter? Da er dette en stilling for deg. Stillingen er et vikariat, med varighet 10 måneder. 

Nav Gjøvik flytter i august 2025 inn i nybygde lokaler i Gjøvik sentrum. Vi er over 100 medarbeidere som er organisert i 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.  

 Stillingen er for tiden plassert i avdeling Skaffe arbeid over 30.  

Arbeidsoppgaver:

  • Kartlegge og følge opp personer som har behov for støtte for å komme i arbeid eller aktivitet 
  • Kartlegge ressurser og muligheter, samt motivere og tilrettelegge for arbeid, aktivitet eller utdanning i samarbeid med den enkelte 
  • Følge opp personer på arbeidsplassen og sikre god oppfølging i praksis 
  • Samarbeide tett med arbeidsgivere, tiltaksarrangører, leger og andre relevante aktører 
  • Gi informasjon, råd og veiledning om statlige og kommunale regelverk, samt saksbehandle i Navs fagsystemer i tråd med gjeldende lovverk 
  • Delta i betjeningen av publikumsmottaket i åpningstiden  

Nav er en organisasjon i stadig utvikling, og det kan medføre endringer i arbeidsoppgaver og avdelingstilhørighet. 

Kvalifikasjoner:

  • Fullført 3 årig høyere utdanning tilsvarende bachelor. Det er ønskelig med utdanning innen helse- og sosialfag. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT/HK-dir. 
  • Kompetanse og erfaring fra veilednings- og relasjonsarbeid 
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk 
  • God digital kompetanse og evne til å sette deg inn i og bruke nye digitale løsninger 

  Det er ønskelig at du har  

  • Kunnskap om arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering  
  • Kunnskap om og erfaring med offentlig forvaltning 
  • Erfaring med å jobbe endringsrettet med personer 
  • Erfaring med tverrfaglig samarbeid 
  • Erfaring med bruk av lovverk 

 Personlige egenskaper: 

  • Er trygg i møte med personer i ulike livssituasjoner  
  • Er selvstendig, strukturert og har god arbeidskapasitet  
  • Er fleksibel og evner å håndtere uforutsigbarhet   
  • God på relasjon og samarbeid

Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

 Vi kan tilby: 

  • Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde  
  • Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse  
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling  
  • Kollegaveiledning  
  • Fleksibel arbeidstid   
  • Muligheter for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer  
  • Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid
  • Ansettelse på kommunale vilkår, herunder pliktig pensjonsordning med 2% trekk og 6 måneders prøvetid 
  • Pensjonsordning gjennom KLP 
  • Lønn etter kommunens regulativ 

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.

Link til søknadsskjema: Søk her

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted