Gjøvik kommune Nav Gjøvik
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Vi ser etter deg som ønsker å være med på å løse Nav sitt samfunnsoppdrag. Vil du være med å utgjøre en forskjell for mennesker i vanskelige livssituasjoner? Motiveres du av å hjelpe andre å løse sine utfordringer og oppnå sine mål? Har du god økonomisk forståelse? Da ønsker vi å ha deg med på laget vårt.
Stillingen er for tiden plassert i avdeling drift og økonomi.
Nav Gjøvik flytter i august 2025 inn i helt nye lokaler i Gjøvik sentrum. Vi er over 100 medarbeidere som er organisert i 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.
Arbeidsoppgaver:
-
Gi grunnleggende råd og veiledning om privatøkonomi til personer i krevende økonomiske situasjoner
-
Gjennom disponeringsavtaler bistå enkeltpersoner med å sikre penger til boutgifter og livsopphold
-
Forvaltningsmessige oppgaver knyttet til utbetaling av ulike stønader, posthåndtering og journalføring
-
Ivareta innfordring av sosiallån sammen med Gjøvik kommunes regnskapsavdeling
-
Gi veiledning på søknader om bostøtte fra Husbanken
-
Besvare telefonhenvendelser fra brukere og samarbeidspartnere
-
Tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
Nav er en organisasjon i stadig utvikling og arbeidsoppgavene vil kunne endres.
Kvalifikasjoner:
-
3-årig høyere utdanning på bachelornivå, gjerne innenfor økonomi, sosialt arbeid, arbeids- og velferdsfag eller veiledning. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT/HK-dir.
-
God økonomisk forståelse og interesse for fagområdet
-
Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
-
God digital kompetanse og evne til raskt å sette deg inn i og bruke nye digitale løsninger
Det er ønskelig at du har:
-
Kunnskap om og erfaring med offentlig forvalting
-
Erfaring med å jobbe endringsrettet med personer
-
Erfaring med tverrfaglig samarbeid
Personlige egenskaper:
-
Er robust og trygg i møte med personer i krisesituasjoner
-
Er selvstendig, strukturert og har god arbeidskapasitet
-
Er fleksibel og evner å håndtere uforutsigbarhet
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi kan tilby:
-
Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
-
Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse
-
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
-
Kollegaveiledning
-
Fleksibel arbeidstid
-
Muligheter for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer
-
Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid
-
Ansettelse på kommunale vilkår, herunder pliktig pensjonsordning med 2% trekk og 6 måneders prøvetid. Pensjonsordning gjennom KLP
-
Lønn etter kommunens regulativ
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.
Søknad:
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Link til søknadsskjema: Søk her