Veileder

  • Heltid
  • GJØVIK, NORGE
  • Publisert: 1 uke siden
  • 3. mai 2025

Nav Gjøvik

Vi søker etter en ny kollega som ønsker å være med på å løse Navs samfunnsoppdrag. Ser du arbeid som helsefremmende, og er god til å se ressurser? Liker du å veilede mennesker og finne muligheter? Da er dette en stilling for deg.    

Nav Gjøvik flytter i august 2025 inn i nybygde lokaler i Gjøvik sentrum. Vi er over 100 medarbeidere som er organisert i 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.  

Stillingen er for tiden plassert i avdeling Skaffe arbeid over 30.  

Arbeidsoppgaver

  • Arbeidsrettet oppfølging og veiledningsarbeid med personer i ulike livssituasjoner 
  • Kartlegge personens ressurser, kompetanse og mulighet for arbeid 
  • Gi veiledning og støtte for å kunne se muligheter på arbeidsmarkedet  
  • Gi informasjon, råd og veiledning om Nav sine tjenester, inkludert økonomisk råd og veiledning  
  • Sikre helhetlig og koordinert oppfølging etter gjeldende regelverk 
  • Delta i betjening av publikumsmottaket i våre åpningstider 
  • Samarbeide med andre relevante aktører i og utenfor Nav-kontoret, blant annet fastleger, helsevesenet, tiltaksarrangører og arbeidsgivere  

Nav er en organisasjon i stadig utvikling, og det kan medføre endringer i arbeidsoppgaver og avdelingstilhørighet. 

Kvalifikasjoner

  • Fullført 3 årig høyere utdanning tilsvarende bachelor. Det er ønskelig med utdanning innen helse- og sosialfag, pedagogikk eller jus. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT/HK-dir. Erfaring som vurderes særlig relevant for stillingen kan kompensere for utdanningskravet 
  • Kompetanse og erfaring fra veilednings- og relasjonsarbeid 
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk 
  • God digital kompetanse og evne til å sette deg inn i og bruke nye digitale løsninger

Det er ønskelig at du har  

  • Kunnskap om arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering 
  • Kunnskap om og erfaring med offentlig forvaltning 
  • Erfaring med å jobbe endringsrettet med personer 
  • Erfaring med tverrfaglig samarbeid 
  • Erfaring med bruk av lovverk 

Personlige egenskaper

  • Er trygg i møte med personer i ulike livssituasjoner  
  • Er selvstendig, strukturert og har god arbeidskapasitet  
  • Er fleksibel og evner å håndtere uforutsigbarhet   
  • God på relasjon og samarbeid 

Vi tilbyr

  • Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde  
  • Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse  
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling  
  • Kollegaveiledning  
  • Fleksibel arbeidstid   
  • Muligheter for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer 
  • God pensjonsordning i Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)  
  • Lønn som rådgiver i kode 1434. Lønnsramme fra kr. 548 600,- til 624 500,-  

Kontaktinformasjon

Kristin Jødahl, Avdelingsleder, 41294158
Mia Nielsen, HR rådgiver, 47654316

Arbeidssted

Niels Ødegaardsgt. 6 A
2815 Gjøvik

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: NAV

Referansenr.: 4951435594
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.05.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted