
Nav Gjøvik
Vi søker etter en ny kollega som ønsker å være med på å løse Navs samfunnsoppdrag. Ser du arbeid som helsefremmende, og er god til å se ressurser? Liker du å veilede mennesker og finne muligheter? Da er dette en stilling for deg.
Nav Gjøvik flytter i august 2025 inn i nybygde lokaler i Gjøvik sentrum. Vi er over 100 medarbeidere som er organisert i 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.
Stillingen er for tiden plassert i avdeling Skaffe arbeid over 30.
Arbeidsoppgaver
- Arbeidsrettet oppfølging og veiledningsarbeid med personer i ulike livssituasjoner
- Kartlegge personens ressurser, kompetanse og mulighet for arbeid
- Gi veiledning og støtte for å kunne se muligheter på arbeidsmarkedet
- Gi informasjon, råd og veiledning om Nav sine tjenester, inkludert økonomisk råd og veiledning
- Sikre helhetlig og koordinert oppfølging etter gjeldende regelverk
- Delta i betjening av publikumsmottaket i våre åpningstider
- Samarbeide med andre relevante aktører i og utenfor Nav-kontoret, blant annet fastleger, helsevesenet, tiltaksarrangører og arbeidsgivere
Nav er en organisasjon i stadig utvikling, og det kan medføre endringer i arbeidsoppgaver og avdelingstilhørighet.
Kvalifikasjoner
- Fullført 3 årig høyere utdanning tilsvarende bachelor. Det er ønskelig med utdanning innen helse- og sosialfag, pedagogikk eller jus. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT/HK-dir. Erfaring som vurderes særlig relevant for stillingen kan kompensere for utdanningskravet
- Kompetanse og erfaring fra veilednings- og relasjonsarbeid
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
- God digital kompetanse og evne til å sette deg inn i og bruke nye digitale løsninger
Det er ønskelig at du har
- Kunnskap om arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering
- Kunnskap om og erfaring med offentlig forvaltning
- Erfaring med å jobbe endringsrettet med personer
- Erfaring med tverrfaglig samarbeid
- Erfaring med bruk av lovverk
Personlige egenskaper
- Er trygg i møte med personer i ulike livssituasjoner
- Er selvstendig, strukturert og har god arbeidskapasitet
- Er fleksibel og evner å håndtere uforutsigbarhet
- God på relasjon og samarbeid
Vi tilbyr
- Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse
- Muligheter for faglig og personlig utvikling
- Kollegaveiledning
- Fleksibel arbeidstid
- Muligheter for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer
- God pensjonsordning i Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
- Lønn som rådgiver i kode 1434. Lønnsramme fra kr. 548 600,- til 624 500,-
Kontaktinformasjon
Kristin Jødahl, Avdelingsleder, 41294158
Mia Nielsen, HR rådgiver, 47654316
Arbeidssted
Niels Ødegaardsgt. 6 A
2815 Gjøvik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4951435594
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.05.2025