To ledere til nyopprettet forvaltningsenhet for helse- og boligtjenester

  • Heltid
  • BODØ, NORGE
  • Publisert: 2 dager siden
  • 16. juni 2025

Om stillingen

Vil du være med å forme fremtidens helse- og omsorgstjenester i Bodø kommune? 

Tildelingskontoret og Boligtjenesten i Bodø kommune er nå samlet i et nytt, felles forvaltningskontor. Kontoret er kommunens koordinerende enhet og har som hovedoppgave gi veiledning, behandling av søknader og fatte vedtak, forvaltning av helse- og omsorgstjenester, samt kommunale boligtjenester. 

 Vi søker nå to engasjerte og fremtidsrettede ledere som vil være med på å forme og videreutvikle tjenestene i ny organisasjon. 

Samlingen av kontorene gir oss en styrket evne til å jobbe helhetlig, koordinert og innovativt for å møte framtidens krav til effektivitet, tjenesteutvikling og innovasjon.  

For å lykkes med oppdraget tilsetter vi to 100 % stillinger som begge inngår i virksomhetens ledergruppe og rapporterer til virksomhetsleder. Lederne vil ha tverrfaglig ansvar og jobbe tett sammen for å sikre kvalitet, forsvarlighet og utvikling i et arbeidsfelt i endring. 

Stillingenes ansvarsområder 

Leder for bolig- og institusjonstjenester 

  • Ansvar for boligsosiale tjenester og forvaltning knyttet til heldøgns botilbud og institusjoner. Personalansvar. Bidra til strategisk og faglig utvikling av både kontoret og HO-avdelingen som helhet. 

Leder for hjemmebaserte tjenester  

  • Ansvar for saksbehandling og tildeling av hjemmebaserte helse- og omsorgstjenester. Personalansvar. Bidra til strategisk og faglig utvikling av både kontoret og HO-avdelingen som helhet. 

Arbeidsoppgaver

  • Operativ og faglig ledelse innenfor eget ansvarsområde 
  • Ansvar for daglig drift, personal- og fagutviklingsarbeid 
  • Bidra til helhetlig utvikling av det nye forvaltningskontoret 
  • Sikre brukermedvirkning og forsvarlig saksbehandling og tjenestetildeling i tråd med lovverk 
  • Drive endrings- og utviklingsarbeid i tråd med målsettingene for kommunens helse- og boligsosiale tjenester 
  • Tverrfaglig samarbeid med øvrige ledere, brukere, pårørende og samarbeidspartnere 
  • Bidra aktivt i innovasjons- og forbedringsarbeid 
  • Utvikle arbeidsprosesser, digitalisering og internkontroll 
  • Saksbehandling i komplekse enkeltsaker og klagesaker 

Merk: Arbeidsoppgaver og ansvarsområder kan bli justert i takt med videre utvikling av enheten. 

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, på masternivå. Helsefag eller juridisk embetseksamen/Master i rettsvitenskap vil bli foretrukket. 
  • Ledererfaring  
  • Erfaring fra forvaltning, tildeling av tjenester og/eller boligsosialt arbeid 
  • God kjennskap til aktuelt lovverk (f.eks. helse- og omsorgstjenesteloven, pasient- og brukerrettighetsloven, forvaltningsloven og boligsosialloven) 
  • Svært god skriftlige og muntlige fremstillingsevne   
  • Erfaring fra kvalitetssystem, internkontroll, klagesaksbehandling eller tilsynsarbeid er en fordel 

Personlige egenskaper:

  • Tydelig og inspirerende lederstil 
  • Evne til å utvikle gode team og et positivt arbeidsmiljø 
  • Strukturert, løsningsorientert og med høy gjennomføringsevne 
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig 
  • Evne til å se helhet og tenke strategisk 
  • Gode samarbeidsevner og evne til å bygge relasjoner på tvers av fagområder  
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere i et komplekst arbeidsfelt 

Det vil i tilsettingen bli lagt stor vekt på motivasjon for stillingen og personlig egnethet.

Vi tilbyr

  • En spennende lederrolle i en nyopprettet organisasjon 
  • Mulighet til å være med å bygge opp nye strukturer og påvirke fremtidige løsninger 
  • Et kompetent fagmiljø med høyt engasjement 
  • Gode utviklingsmuligheter og støtte fra virksomhetsleder 

Annet

Aktuelle søkere vil bli invitert til intervju .

Dokumentasjon på utdanning og praksis legges ved søknaden. 

Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema.

Arbeidsplassene i Bodø kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.  

Bodø kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.  

Fast ansatte i Bodø kommune med fortrinnsrett som overtallig, avklart omplasseringskandidat på bakgrunn av helse eller som ønsker å øke sin stillingsandel oppfordres til å søke.

Ditt navn kan bli offentliggjort, selv om du ber om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dette blir du i så fall varslet om.

For alle stillinger gjelder de regler som går fram av lover, reglement og gjeldende tariffavtale.

Ved første gangs ansettelse i kommunen gjelder en prøvetid på 6 måneder.

Søknad, CV og vedlegg sendes via lenke på denne siden. Har du spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på tlf. 75 54 22 20.

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted