Verdal kommune, Kommunalsjef helse
Verdal kommune har store ambisjoner for fremtiden når det gjelder utviklingen av våre tjenester. Vår ambisjon er å sette innbyggerne i sentrum av denne utviklingen. Tjenesteutvikling i Verdal kommune består av kontinuerlig utvikling og forbedring av kommunens tjenester og digitale produkter. Dette krever utstrakt tverrfaglig samarbeid. Reelt tverrfaglig samarbeid er noe av nøkkelen for å lykkes med samfunnsoppdraget i Verdal kommune.
Helsetjenestene i Verdal kommune jobber aktivt med det strategiske arbeidet knyttet til fremtidens helsetjenester, for at kommunen skal kunne gi forsvarlige helse og omsorgstjenester nå og i fremtiden. Helse i Verdal består av to virksomhetsområder, Mestring og helse, og Habilitering og hjemmetjeneste. I direkte linje til Kommunalsjef helse er forvaltningskontoret, Utviklingssenteret for sykehjem og hjemmetjenester, og stab.
Vil du bli med å videreutvikle helsetjenestene i Verdal kommune? Helse søker tjenestedesigner i fast 100% stilling.
Tjenestedesigner spiller en viktig rolle sammen med ledere og øvrig ansatte i utviklingen av helse. Som tjenestedesigner vil rollen innebære å ivareta innbyggerperspektivet inn i ulike samarbeid, både sluttbruker- og ansattopplevelsen. Tjenestedesignere bidrar ofte med å kartlegge og identifisere behov for videreutvikling av kontaktpunkter i tjenesteopplevelsen. Samtidig vil tjenestedesignere også ha en rolle som fasilitator av prosesser og dialoger for å belyse problemstillinger som fanger mange ulike fagperspektiver.
Stillingen er plassert i stab hos kommunalsjef helse.
Arbeidsoppgaver
- Prosess- og prosjektledelse i sektorens utviklingsarbeid
- Innsamling og analyse av brukerdata
- Tjenesteutvikling og -innovasjon
- Utredningsoppgaver
- Pådriver for brukersentrert utviklingsarbeid
- Samarbeid med andre sektorer innen kommunen og i Innherred
- Bidrag i helsesektorens sentrale utviklingsarbeid
- Samhandling med forskningsmiljøer i FoU-prosjekt
Kvalifikasjoner
- Det er ønskelig med høyere utdanning på masternivå f.eks innen samfunnsvitenskap, tjenestedesign og IT.
- Kompetanse innen service-/ tjenestedesign, samt metodikker for innsamling og analyse av brukerdata
- Kompetanse innen kontinuerlig forbedring/Lean
- Erfaring fra prosess- og prosjektledelse er en fordel, fortrinnsvis fra kunnskapsmiljøer
- God forståelse av teknologi og for potensiale for digitalisering
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Nysgjerrig og løsningsorientert
- Evne til å tenke nytt og være kreativ
- Endringsorientert, fleksibel og tilpasningsdyktig
- Betydelig gjennomføringskraft
Vi tilbyr
- Et samarbeidende og godt arbeidsmiljø, med engasjerte og dyktige ansatte
- En samhandlende og utviklingsorientert ledergruppe
- Delta i utviklingen av helse i Verdal, og arbeidet med en fremtidsrettet helsetjeneste
- Lønn etter avtale, og gode pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktinformasjon
Annette Høin, Kommunalsjef, +47 92667662
Arbeidssted
Vektargata 9
7650 VERDAL
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Verdal kommune
Referansenr.: 4987110116
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.08.2025