Tjenestedesigner helse

  • Heltid
  • VERDAL, NORGE
  • Publisert: 3 uker siden
  • 9. august 2025

Verdal kommune, Kommunalsjef helse

Verdal kommune har store ambisjoner for fremtiden når det gjelder utviklingen av våre tjenester. Vår ambisjon er å sette innbyggerne i sentrum av denne utviklingen. Tjenesteutvikling i Verdal kommune består av kontinuerlig utvikling og forbedring av kommunens tjenester og digitale produkter. Dette krever utstrakt tverrfaglig samarbeid. Reelt tverrfaglig samarbeid er noe av nøkkelen for å lykkes med samfunnsoppdraget i Verdal kommune.

Helsetjenestene i Verdal kommune jobber aktivt med det strategiske arbeidet knyttet til fremtidens helsetjenester, for at kommunen skal kunne gi forsvarlige helse og omsorgstjenester nå og i fremtiden. Helse i Verdal består av to virksomhetsområder, Mestring og helse, og Habilitering og hjemmetjeneste. I direkte linje til Kommunalsjef helse er forvaltningskontoret, Utviklingssenteret for sykehjem og hjemmetjenester, og stab.

Vil du bli med å videreutvikle helsetjenestene i Verdal kommune? Helse søker tjenestedesigner i fast 100% stilling.

Tjenestedesigner spiller en viktig rolle sammen med ledere og øvrig ansatte i utviklingen av helse. Som tjenestedesigner vil rollen innebære å ivareta innbyggerperspektivet inn i ulike samarbeid, både sluttbruker- og ansattopplevelsen. Tjenestedesignere bidrar ofte med å kartlegge og identifisere behov for videreutvikling av kontaktpunkter i tjenesteopplevelsen. Samtidig vil tjenestedesignere også ha en rolle som fasilitator av prosesser og dialoger for å belyse problemstillinger som fanger mange ulike fagperspektiver.
Stillingen er plassert i stab hos kommunalsjef helse.

Arbeidsoppgaver

  • Prosess- og prosjektledelse i sektorens utviklingsarbeid
  • Innsamling og analyse av brukerdata
  • Tjenesteutvikling og -innovasjon
  • Utredningsoppgaver
  • Pådriver for brukersentrert utviklingsarbeid
  • Samarbeid med andre sektorer innen kommunen og i Innherred
  • Bidrag i helsesektorens sentrale utviklingsarbeid
  • Samhandling med forskningsmiljøer i FoU-prosjekt

Kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig med høyere utdanning på masternivå f.eks innen samfunnsvitenskap, tjenestedesign og IT.
  • Kompetanse innen service-/ tjenestedesign, samt metodikker for innsamling og analyse av brukerdata
  • Kompetanse innen kontinuerlig forbedring/Lean
  • Erfaring fra prosess- og prosjektledelse er en fordel, fortrinnsvis fra kunnskapsmiljøer
  • God forståelse av teknologi og for potensiale for digitalisering

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Nysgjerrig og løsningsorientert
  • Evne til å tenke nytt og være kreativ
  • Endringsorientert, fleksibel og tilpasningsdyktig
  • Betydelig gjennomføringskraft

Vi tilbyr

  • Et samarbeidende og godt arbeidsmiljø, med engasjerte og dyktige ansatte
  • En samhandlende og utviklingsorientert ledergruppe
  • Delta i utviklingen av helse i Verdal, og arbeidet med en fremtidsrettet helsetjeneste
  • Lønn etter avtale, og gode pensjons- og forsikringsordninger

Kontaktinformasjon

Annette Høin, Kommunalsjef, +47 92667662

Arbeidssted

Vektargata 9
7650 VERDAL

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Verdal kommune

Referansenr.: 4987110116
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.08.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted