Lønn, Lillestrøm kommune
Vil du være vår nye systemansvarlige for Visma Enterprise Plus HRM – Lønn? Da må du søke på denne stillingen som rådgiver i vår lønnsavdeling i Lillestrøm kommune.
Lønnsavdeling vår består av 12,6 årsverk og løser oppgaver innen lønn og fravær fra a til å. Totalt kjører vi lønn for 3 virksomheter som utgjør ca. 9-12 000 utlønninger hver måned.
Er du i tillegg nysgjerrig og ser muligheter til forbedringer, håper vi du vil søke. Lillestrøm kommune er en spennende arbeidsplass med mange muligheter som gjenspeiler våre verdier som er tillit, inkludering og nyskapning.
Arbeidsoppgaver
Stillingen som rådgiver vil ha systemansvar for Visma Enterprise Plus HRM – lønn og fravær. Hovedfokuset er å sikre god kvalitet i vårt lønnssystem til enhver tid, og inneha høy faglig kompetanse innen lønn og fravær slik at regelverk ivaretas.
Målet er å ta i bruk Visma Enterprise Plus i sin helhet og se på muligheter for forenkling av løsninger, også mot forsystem. Hvordan forenkle lederens hverdag vil være i sentrum. Det er ønskelig at denne stillingen skal bidra med at:
- Kommunen gir korrekte utbetalinger
- Kommunen mottar riktig refusjoner
- Sikrer korrekt innrapportering til offentlige myndigheter
- Sikrer korrekt regnskap i lønnsavdelingen
- Bidrar til internkontrollarbeid
- Støtter og tilrettelegger for fagkunnskap innen lønn og fravær
Arbeidsoppgaver
- Delta i daglig drift
- Tilgangsstyring
- Konfigurasjon av grunndata og feilsøking i Visma Enterprise Plus, Reiseregningsmodul og Visma Tid
- Filflytting/integrasjonssenter
- Organisasjonsstruktur
- Support til Visma Community – nye ideer/feil
- Opprette systemtekniske veiledere/rutiner
- Kontaktpunkt mot andre systemer og fagmiljøer
- Prosjektdeltagelse (internt og eksternt)
Kvalifikasjoner
- Utdannelse på høyskolenivå innen IT eller regnskap. Utdanningskravet kan fravikes ved lang og relevant lønns erfaring fra arbeidsområdet
- Ønskelig med kompetanse innen Visma Enterprise Plus
- Fordel om du har kunnskap og forståelse innen i gjeldende lover, forskrift og tariffer knyttet til lønns- og fraværs oppgaver
- Forståelse av skatteplikt, a-melding, forskuddstrekk, kontante ytelser, utgiftsgodtgjørelser, refusjoner og arbeidsgiveravgift
- Regnskapsforståelse
- Erfaring i konfigurasjon
- Generell god IT kompetanse
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- Strukturert og systematisk
- God samarbeidsevne internt og på tvers
- Generell god IT kompetanse
- Erfaring i konfigurasjon
- Løsningsorientert
- Fremmer avdelingen vår
- Håndterer hektiske perioder
- Søkers personlige egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale med stillingstittel rådgiver.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen når det søkes på stilling. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Mette Østli, Avdelingsleder, +4790198576
Arbeidssted
Jonas Lies gate 18
2000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommune
Referansenr.: 4955818723
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.05.2025