Systemansvarlig koordinerende enhet / saksbehandler

  • Heltid
  • LEVANGER, NORGE
  • Publisert: 2 uker siden
  • 2. august 2025

Levanger kommune, Forvaltning helse og omsorg og merkantil helse

Forvaltning helse og omsorg mottar og behandler søknader om kommunale helse- og omsorgstjenester i kommunen, og er organisert under Enhet helsefremming. Enheten har som mål å styrke det helsefremmende arbeidet i kommunen. Enheten skal være en bidragsyter i forebyggende arbeid, samt sikre gode tjeneste på riktig nivå til riktig tid. Dette skal vi oppnå ved å skape arenaer for samskaping med innbyggere, familier og lokalsamfunn. Innbyggeren er selv en aktiv deltaker for å oppnå mestring, mening og livsglede. Tidlig innsats, gode fellesskap og samarbeid på tvers er prioriterte strategier. Koordinerende enhet er organisert under avdeling Forvaltning helse og omsorg.

Vi har nå ledig 100%  stilling som systemansvarlig for koordinerende enhet, stillingen vil også inneha noe saksbehandling etter helse- og omsorgstjenesteloven.

Vi søker deg som jobber selvstendig, men samtidig er en god bidragsyter inn i teamarbeid. Du må evne å samarbeide godt med både interne og eksterne samhandlingspartnere, og du vil være en viktig ressurs for brukere, pårørende og samarbeidspartnere som trenger informasjon om koordinerte tjenester, individuell plan og tjenestetilbud. Stillingen er ledig fra 01.10.2025. Høres dette interessant ut? Da håper vi du ønsker å søke på stillingen!

Arbeidsoppgaver

Ansvar:

Stillingen innehar systemansvaret for koordinerende enhet, dette innebærer bl.a. overordnet ansvar for utarbeidelse av individuell plan. Med overordnet ansvar menes ansvar for å utvikle og kvalitetssikre rutiner for utarbeidelse av plan. I tillegg må enheten blant annet sørge for nødvendig opplæring og veiledning av personell. En viktig del av arbeidet vil være opplæring og veiledning av den som blir utpekt som planansvarlig person, og som i praksis fungerer som koordinator. Koordinerende enhet skal også sørge for at det oppnevnes koordinator. Koordinerende enhet har videre sentral rolle i å tilrettelegge for god brukermedvirkning og helhetlig samhandling på tvers av sektorer og mellom ulike tjenestenivåer.

Arbeidsoppgaver:

  • Motta og behandle henvendelser om behov for individuell plan
  • Avklare, kartlegge og tildele koordinator/barnekoordinator i tjenestene
  • Koordinere i enkeltsaker der det er hensiktsmessig
  • Arrangere og avholde tverrfaglige samarbeidsmøter
  • Være en pådriver og et kontaktpunkt for samarbeid internt og eksternt
  • Sørge for at det legges til rette for et helhetlig tilbud, der tjenestene skal ses i sammenheng
  • Ha ansvar for å drive opplæring, undervisning og rådgivning til koordinator
  • Utvikle opplærings- og kursmateriell
  • Fortløpende arbeid med forankring av Individuell plan og koordinator både i og utenfor kommunen.

I tillegg vil deler av stillingen inneha noe ordinær saksbehandling, der det meste vil være knyttet opp mot barn med særskilte behov.

Stillingens ansvarsområde kan endre seg i takt med avdelingens behov.

Kvalifikasjoner

Vi søker etter en medarbeider som har:

  • Helse og sosialfaglig utdanning
  • Førerkort klasse B
  • God kunnskap om offentlig forvaltning og gjeldende lovverk
  • Erfaring fra klinisk virksomhet
  • Gode datakunnskaper
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Det er en fordel hvis du også har:

  • Erfaring med individuell plan, koordinatorfunksjonen og generell helserett
  • Erfaring med saksbehandling innen helse og omsorg
  • Erfaring med Helseplattformen

Personlige egenskaper

Vi søker en medarbeider som jobber effektivt og nøyaktig, med god arbeidskapasitet og som trives i en hektisk arbeidshverdag. Du vil få mulighet til å bruke din fagkompetanse og til å påvirke det helhetlige tjenestetilbudet rundt kommunens innbyggere, samt bidra utviklingen av en fremtidsrettet kommune. Den vi tilsetter må bidra til å  opprettholde og utvikle det gode arbeidsmiljøet i avdelingen.

Som person er du:

  • Positiv og fleksibel, med fokus på samarbeid og tjenesteutvikling
  • En god teamspiller med sterke kommunikasjonsferdigheter
  • En god møteleder
  • En med god systemforståelse og som mestrer å opprettholde god oversikt over egen virksomhet, kommunen og øvrig hjelpeapparat
  • En med evne til å stå i krevende arbeidsprosesser over tid

Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr

  • Et trivelig og godt arbeidsmiljø med kompetente kolleger
  • Svært gode pensjons- og forsikringsordninger

Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår som følger av lovbestemmelser, reglement og gjeldende tariffavtaler. De første 6 måneder er prøvetid.
Det må påregnes bruk av privat telefon for sikkerhetsløsninger, dette medfører ikke kostnader for den ansatte. Svært gode pensjonsordninger, det trekkes 2 % av lønn til pensjonsordning. 

Søkere som vil påberope seg fortrinnsrett må angi dette i søknaden. 

For stillinger med krav om politiattest er det et vilkår for å tiltre stillingen at tilfredsstillende politiattest framlegges.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om søker har bedt om å få sitt navn unntatt fra offentlig søkerliste. Søkere som ikke får sin anmodning om å bli unntatt offentlighet tatt til følge, får varsel om dette. 

Kontaktinformasjon

Kari Haugen Rønning, Avdelingsleder, 40021853, kahu@levanger.kommune.no

Arbeidssted

Håkon den godes gate 30
7600 LEVANGER

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Levanger kommune

Referansenr.: 4993614950
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.10.2025
Søknadsfrist: 03.08.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted