Sykepleier/Saksbehandler

Avdeling for behandlingshjelpemidler, Helse Stavanger HF

Avdeling for behandlingshjelpemidler (BHM) er en avdeling i Klinikk for medisinsk teknologi og informatikk. Fra avdelingen forvaltes medisinsk teknisk utstyr til mer enn 22.000 pasienter som er i behandling utenfor sykehuset. Utstyrsporteføljen består av mer enn 35.000 utstyrsenheter.

Det er i dag 23 stillinger sammensatt av medarbeidere fra tverrfaglige fag som sykepleiere, ingeniør, teknikker, sekretær/konsulent, lager- og logistikk. Avdelingen har samarbeid med kliniske avdelinger internt, kommunehelsetjenesten, forhandlere, pasienter og pårørende, Det er ventet at medisinsk hjemmebehandling blir en økende del av spesialisthelsetjenesten i fremtiden og er et fagfelt som er i vekst. Medarbeidere vil derfor være delaktig i utvikling av tjenesten.

Vi søker nå en engasjert og ansvarlig sykepleier/saksbehandler i fast 100% stilling med ansvar for saksbehandling i saker som gjelder utstyr for respirasjons-støtte. 

Attester, vitnemål og eventuell annen relevant dokumentasjon må vedlegges søknaden. 

Arbeidsoppgaver

  • Behandling og effektuering av henvisninger, følgelig legge inn bestilling av nødvendig utstyr
  • Samarbeid med medarbeidere i ulike klinikker i sykehuset, førstelinjetjenesten, pasienter og pårørende
  • Samarbeid med Sykehusinnkjøp
  • Kontakt med leverandører
  • Veiledning og oppfølging av pasienter om bruk av utstyr og materiell til behandlingsutstyret i hovedsak pr. telefon og elektronisk
  • Veiledning og undervisning til kollegaer internt
  • Utarbeide og oppdatere prosedyrer og rutiner
  • Opprettholde nødvendig fagkunnskap innen aktuell behandling- og utstyrs område

Kvalifikasjoner

  • Må ha Norsk autorisasjon som sykepleier
  • Må ha minst 5 års erfaring som sykepleier blant annet fra spesialisthelsetjenesten
  • Bør ha erfaring med ulike typer medisinsk utstyr for respirasjons-støtte, slik som blant annet hjemmerespirator, hostemaskin, forstøvere, sug, O2-behandling og pulsoksymetri. Det er også ønskelig med kjennskap og forståelse for behandling via en tracheal-åpning.
  • Kjennskap til nødvendig IKT systemer er ønskelig (DIPS)
  • Gode norskkunnskaper er helt avgjørende for forsvarlig pasientbehandling. Søkere som
    har annet morsmål enn norsk, svensk eller dansk, og som ikke har fullført
    norskspråklig videregående skole, må minimum ha bestått norsktest på B2 nivå.
    Dokumentasjon må vedlegges søknaden. Ved ansettelse av allerede fast ansatt i
    foretaket kan en unntaksvis, i særlige tilfeller, fravike kravet om bestått
    norsktest på B2-nivå.

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeidsevner, men også selvstendig og strukturert
  • Mestrer en arbeidshverdag der utfordringer og endringer kan skje på kort varsel
  • Løsnings-orientert
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

  • Faglig og personlig utvikling
  • Arbeidstid på dag og fri helger/høytider
  • Fleksitid
  • Lønn i samsvar med gjeldende overenskomst
  • Velferdstilbud med blant annet bedriftsidrettslag og tur-gruppe
  • God pensjons- og forsikringsordning.

Vi oppfordrer alle søkere til å benytte Vitnemålsportalen for å laste opp verifiserte vitnemål og karakterutskrifter, der det er mulig. Har du utdanning fra utlandet, legg ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.

Mangfoldserklæring

Foretaksgruppen i Helse Vest ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, funksjonshemming og flerkulturell bakgrunn. Det samme gjelder dersom man har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet. Foretaksgruppen Helse Vest ønsker å legge til rette for et inkluderende rekruttering.

Kontaktinformasjon

Ingunn Jonsdottir, Seksjonsleder, 51 51 34 21
Liv Strand, Avdelingssjef, +47 51 51 34 21

Arbeidssted

Gerd-Ragna Bloch Thorsens gate 8
4019 STAVANGER

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Helse Stavanger HF

Referansenr.: 4965544237
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.05.2025