Sykepleier i enhet tjenester til hjemmeboende ved avdeling Nord-vest 

  • Heltid
  • JESSHEIM, NORGE
  • Publisert: 2 uker siden
  • 17. august 2025

PRO Jessheim Vest, Ullensaker kommune

Enheten Tjenester til hjemmeboende består blant annet av 3 hjemmesykepleie- og praktisk bistandsavdelinger. Enheten har også felles sykepleiertjeneste som ivaretar sykepleieroppgavene og -prosedyrene på tvers av de 3 hjemmesykepleieavdelingene i enheten. Pr. dags dato har enheten felles sykepleiertjeneste på kveld i ukedager og på dag og kveld ved høytid og helger. Som sykepleier ved vår avdeling, jobber du som sykepleier i avdelingen og i vår felles sykepleiertjeneste.

Avdelingen Hjemmesykepleie og praktisk bistand Nord-vest består av hjemmesykepleie, praktisk bistand og gir tjenester til hjemmeboende brukere i vårt distrikt og ved våre tilvisningsboliger og omsorgsplasser.

Avdelingen er lokalisert på Gjestad bo- og aktivitetssenter, som ligger et steinkast unna Jessheim sentrum.

Avdelingen arbeider med kontinuerlig kvalitets- og forbedringsarbeid. Avdelingens mål er å gi rett tjeneste til rett tid med rett ressurs, ha høy fagkompetanse i avdeling og å være en god arbeidsplass.

Avdelingen vokser og vi søker derfor etter flere gode kolleger på laget. Vi har 3 ledige faste stillinger som sykepleiere med stillingsstørrelse opptil 100 % stilling.

Stillingene er i utgangspunktet med arbeid hver tredje helg. Vi ønsker å være fleksible på helgerotasjon, så dersom du har behov for og/eller ønsker å jobbe/forsøke å jobbe hver 2. helg, vil vi kunne legge til rette for det. 

Helgerotasjon er ikke låst, så ved endringer/nye behov for deg eller avdelingen, ser vi sammen på eventuelle nye løsninger, i et samarbeid med deg, avdelingsleder og plasstillitsvalgt. 

Stillingene er ledige omgående. Intervjuer blir gjennomført 21. august og 25. august.

Arbeidsoppgaver

Felles arbeidsoppgaver som gjelder for både sykepleier og helsefagarbeider i tjenesten:

  • Tilrettelegge og koordinere tjenesten sammen med brukeren, sikre at brukermedvirkningen ivaretas
  • Utføre direkte pleie- og omsorgsoppgaver i tråd med gjeldende krav til kvalitet, lovverk, kommunale retningslinjer og faglig god praksis
  • Sikre dokumentasjon etter gjeldende lov og avtaleverk og krav til faglig kvalitet
  • Holde deg oppdatert innenfor eget fagområde og delta i faglig utviklings- og kvalitetsarbeid. Ta pålagte kurs og oppfriskningskurs
  • Bruke teknologi og digitale løsninger som understøtter brukernes og pårørendes ressurser, mestringsmuligheter og medvirkning 
  • Være primær-,sekundær- og pårørendekontakt. Arbeide systematisk med pasientsikkerhetsarbeid og bistå i en del av internkontrollarbeidet i avdelingen
  • Håndtere og gi nødvendig tjeneste til brukere av trygghetsalarmer
  • Arbeidsoppgaver tilknyttet avdelingens velferdsteknologi som f. eks Cos doc mobil, elektroniske medisindispenser, smart vakt osv. 
  • Veilede, undervise og informere brukere og deres pårørende, samt studenter, elever og lærlinger og kollegaer ved behov
  • Være en pådriver i helsefremmende og forebyggende arbeid, delta i forbedrings-/endringsarbeid
  • Alle har et felles ansvar for å utvikle et godt arbeidsmiljø
  • Være ansvarsvakt på kveld, helg og høytid
  • Utøve sykepleie i tråd med gjeldende krav til kvalitet, lovverk, kommunale retningslinjer og faglig god praksis
  • Sikre helhetlig tjeneste
  • Lede, koordinere og ta ansvar for tverrfaglig samarbeid, f. eks i mottak, overføring og samhandling rundt bruker og f.eks. oppgaver tilknyttet IP-koordinator
  • Bistå andre avdelinger/enheter ved behov for sykepleierkompetanse

    Kvalifikasjoner

    Felles krav for stillingene:

    • Autorisasjon som sykepleier
    • Førerkort kl. B 
    • Beherske moderne dataverktøy godt
    • Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig. Må kunne dokumentere bestått B2-nivå.  
    • God evne til raskt å sette deg inn i nye datasystemer, digitale endringer og ulik velferdsteknologi
    • Ønskelig med erfaring innen primærhelsetjenesten
    • Ønskelig med erfaring med systematisk pasientsikkerhetsarbeid
    • Kompetanse innen PROact   
    • Godkjent politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges ved ansettelse

    Personlige egenskaper

    • Har et stort fokus på brukeropplevelsen, -medvirkningen og -mestringen i ditt arbeid
    • Faglig engasjert og profesjonell i din utførelse 
    • Har bevisste og gode samarbeidsevner som gjenspeiles i ønske og atferd om å lykkes sammen for å utvikle gode tjenester
    • Møter brukere, deres pårørende og kolleger med respekt og tillit
    • Er høflig, empatisk, kreativ, motivert, og nysgjerrig 
    • Sterk og trygg fagperson, med evne til å jobbe selvstendig og i team
    • Kunne håndtere hektiske perioder, gjøre prioriteringer der det trengs 
    • Bidrar til et godt og fullt forsvarlig arbeidsmiljø og være en god kollega på arbeidsplassen vår
    • Bidrar i det kontinuerlige forbedringsarbeidet

    Vi tilbyr

    • Godt arbeidsmiljø og engasjerte kolleger
    • Faste stillinger og vikariater opptil 100 % i 2-delt turnus med arbeid enten annenhver eller tredje hver helg. Turnusrotasjon kan ved behov også endres fremover i samarbeid med deg, avdelingsleder og plasstillitsvalgt. 
    • En av sykepleierne i avdeling blir din fadder, og koordinerende sykepleier med oppfølgingsansvar for nyansatte vil sammen med deg sikre en god gjennomføring på avdelingens nyansattprogram.
    • Kontinuerlig arbeid med kvalitetsforbedring og systematisk internkontrollarbeid.
    • En spennende, fremtidsrettet og lærerik arbeidsplass med varierte arbeidsoppgaver hvor vi spiller hverandre gode. Fagdager, internundervisning, kurs og scenariotrening
    • Godt trepartssamarbeid i avdelingen som jobber systematisk med å sikre et fullt ut forsvarlig arbeidsmiljø for deg og dine kolleger.
    • Lønn: Sykepleier: Stillingen er plassert i stillingskode SKO 7174, i gruppe 4.2.1, med årslønn i 100 % stilling fra kr 522.600 til kr 614.400 (etter ansiennitet) + kr 30.000 i rekrutteringstillegg (i 100 % stilling).

    Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kolleger. Vi har faglige oppdateringer gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner.

    Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid. 

    Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 første ledd, fremvises. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

    Kopier av vitnemål og attester lastes opp i søkeportalen som vedlegg i den elektroniske søknaden.

    Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.

    Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.

    Kontaktinformasjon

    Tonje Karine Bråthen, Avdelingsleder, 48892406, tonje.karine.brathen@ullensaker.kommune.no

    Arbeidssted

    Ringvegen 69-81
    2066 Jessheim

    Nøkkelinformasjon:

    Arbeidsgiver: Ullensaker kommune

    Referansenr.: 4996790401
    Stillingsprosent: 100%
    Fast
    Søknadsfrist: 18.08.2025

    Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


    Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

    Jobbsted