Supportmedarbeider

Om stillingen

Liker du å hjelpe andre og løse utfordringer? I Seksjon for veg- og transportteknologi får du en spennende rolle hvor du gjør en direkte forskjell. Du blir broen mellom Statens vegvesen og vegeiere, og sørger for at spørsmål og henvendelser via e-post, telefon og digitale kanaler blir løst raskt og smidig. Du får jobbe med komplekse saker, koordinere og samarbeide med flere vegeiere og bidra til løsninger som fungerer for hele vegnettet.

Din innsats er avgjørende for at Norge alltid har oppdatert og pålitelig informasjon om vegnettet, i tråd med Vegdata- og trafikkinformasjonsforskriften fra 2025. Denne informasjonen legger grunnlaget for digitale tjenester, navigasjon og trafikkinformasjon som folk stoler på hver dag. Gjennom ditt arbeid sikrer du at samarbeidet mellom Statens vegvesen, kommuner, fylkeskommuner og Nye Veier AS fungerer sømløst – og at vegnettet holder Norge i bevegelse.

Arbeidsoppgaver

Som supportmedarbeider i Statens vegvesen spiller du en nøkkelrolle i å sørge for at brukere får rask og effektiv hjelp når de trenger det. Du vil gi teknisk støtte og veiledning til brukere, håndtere innkommende supporthenvendelser via e-post og andre kanaler, samt feilsøke og løse utfordringer knyttet til systemporteføljen. 

I rollen fungerer du som bindeleddet mellom brukere, fagmiljøer og forretning, og bidrar til en helhetlig og smidig supporttjeneste. Du blir en del av et engasjert team med fagpersoner, utviklere og ledere som sammen sikrer at systemene fungerer optimalt.

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling – både for deg selv og for oss. 

Vi jobber for alle – for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • Fleksitid og avspasering – vi vet at balansen mellom arbeid og fritid er viktig, og vi tilbyr fleksible arbeidstider.
  • God pensjonsordning og lån – trygg fremtid med gode pensjonsordninger og gunstige lån.
  • Trening i arbeidstida – muligheter for trening i arbeidstiden eller støtte til treningsaktiviteter.
  • Faglig påfyll – mange muligheter for kurs og videreutdanning.

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Kvalifikasjonskrav

Du må ha: 

  • Relevant høyere utdanning, min. tre år, gjerne med bakgrunn i grensesnittet teknologi og forretning. Omfattende og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse.
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Erfaring med Design Thinking som prosess 
  • Erfaren bruker i verktøy som støtter samhandling (eks. Office, Teams, Jira og Miro)
  • Erfaring med prosessledelse gjennom digitale flater eks. Miro eller Teams

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet). 

Dette ser vi på som et pluss – men ikke et krav:

  • Kjennskap med teknisk support, helst innen databaser eller IT-systemer, og kjennskap til ServiceNow som arbeidsverktøy er ønskelig
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på engelsk

Kan dette være deg?

Vi ser etter deg som kan kommunisere klart og tydelig, både med brukere, kolleger og vegeiere, og som evner å tilpasse budskapet slik at løsningene blir enkle å forstå for alle. Som selvstendig problemløser følger du opp saker fra start til slutt, samtidig som du samarbeider tett med eksterne aktører for å finne de beste løsningene. I hektiske perioder beholder du roen, holder oversikt og sørger for at supporttjenesten alltid leverer høy kvalitet.

Om søknadsprosessen

Krav til søknaden

Vi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fylle ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.

Tester og bakgrunnssjekk

For å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Disse testene gir oss innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og hjelper oss med å gjøre en rettferdig og objektiv vurdering, slik at vi finner den best kvalifiserte kandidaten. Vi gjennomfører også bakgrunnssjekk for å verifisere informasjon som er viktig for rekrutteringsprosessen.

Positiv særbehandling

Vi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil du få mulighet for positiv særbehandling. 

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted