Spesialrådgiver fag og kvalitet

  • Heltid
  • ASKER, NORGE
  • Publisert: 2 dager siden
  • 16. august 2025

ADPS Administrasjon, Vestre Viken

Asker DPS består av poliklinikk 1 (Allmenn), poliklinikk 2(Rus), poliklinikk 3(Nevropsykologisk) og poliklinikk 4(FACT) med to integrerte team. Poliklinikk 1 og 2 holder til i Kulturhuset og poliklinikk 3 og 4 holder til på Skysstasjonen i Asker sentrum. Avdelingsledelsen og Forebyggende familieteam holder til i lokaler i bygg 23 på Blakstad midlertidig. Stillingen er organisatorisk plassert i avdelingssjefens stab med avdelingssjef som nærmeste leder.

Vestre Viken ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss, uansett kjønn, alder, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsettelse og seksuell orientering. Det samme gjelder dersom du har hatt opphold i arbeidslivet.

Psykisk Helse og Rus (PHR) er den største klinikken i Vestre Viken, og har et av Norges mest komplette tilbud innen fagfeltet. Vi behandler et bredt spekter av lidelser innen psykisk helsevern for barn, ungdom og voksne. Klinikken har også ansvar for rus- og avhengighetsbehandling. PHR har i dag flere lokasjoner bl.a. på Blakstad, og tilbyr pasientbehandling innen psykisk helse og rus for personer bosatt i hele Vestre Vikens område.

Vestre Viken bygger nytt sykehus i Drammen som skal ferdigstilles i 2025. Somatikk, psykisk helsevern og tverrfaglig spesialisert rusbehandling (TSB) skal samlokaliseres i det nye sykehuset på Brakerøya og erstatter dagens Drammen sykehus og Blakstad sykehus. 

Hvorfor jobbe i Vestre Viken?

Gjennom kvalitet, trygghet og respekt jobber vi sammen for å gi gode og likeverdige helsetjenester til de som trenger det! 
Som medarbeider i Vestre Viken blir du del av et solid og ambisiøst faglig miljø med varierte arbeidsdager. Vi vektlegger at fagmiljøene skal samarbeide om pasientbehandlingen, utnytte teknologiske muligheter og dele kunnskap og kompetanse mellom de forskjellige behandlingsstedene. 

Vestre Viken ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss, uansett kjønn, alder, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsettelse og seksuell orientering. Det samme gjelder dersom du har hatt opphold i arbeidslivet.

Arbeidsoppgaver

  • Være drivkraft i arbeidet med systematisk internkontroll, herunder interne revisjoner, ledelsens gjennomgang og gjennomføring av ROS-analyser på avdelingsnivå
  • Være drivkraft i arbeidet med styrende dokumentasjon på avdelingsnivå
  • Delta i arbeid med helse, miljø og sikkerhet på avdelingsnivå
  • Være rådgivende for avdelingens kvalitetsutvalg (AKU) og pasientsikkerhetsutvalg (APSU), samt saksforberede og referatføre
  • Organisasjons-, tjeneste- og systemutvikling og prosjektarbeid på avdelingsnivå
  • Bidra i avdelingens strategiarbeid i samarbeid med avdelingssjef og ledergruppen
  • Ressurs i forhold til kontinuerlig forbedring i avdelingen. Ha oversikt over pågående forbedringsarbeid i avdelingen
  • Ressurs innen beredskap og HelseCim
  • Delta i avviksbehandling (Synergi)
  • Ansvar for å koordinere og gjennomføre hendelsesanalyser i samarbeid med seksjonsledere
  • Bidra med opplæring og støtte i emner som inngår i internkontroll- og kvalitetsarbeidet i avdelingen
  • Innhente nødvendig kompetanse under utarbeidelse av styrende dokumentasjon, saksbehandling osv.
  • Avdelingsredaktør med lokalt ansvar for informasjonssystemene som benyttes i foretaket

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på høgskole- eller universitetsnivå. Det er en fordel med utdanning innen kvalitetsledelse, prosjektledelse eller annen relevant utdanning.
  • Ha interesse for og kunnskaper om systematisk internkontroll, kvalitetsarbeid og økonomi
  • Være oppdatert på hva som foreligger av overordnet dokumentasjon som gjelder arbeid med internkontroll og kvalitetsarbeid
  • Kjennskap til helseforetakets system for internkontroll og kvalitetsarbeid er en fordel   

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som:

  • Har god samarbeidsferdigheter og formidlingsevner
  • Være tydelig, systematisk, strukturert og løsningsorientert
  • Ha helhetsforståelse for virksomheten.
  • Kunne jobbe selvstendig men også i team
  • Har god arbeidskapasitet
  • Bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Evne til å skape engasjement og bidra til faglig utvikling
  • Hos oss er det viktig at du trives med, mestrer og passer til arbeidsoppgavene, derfor legger vi vekt på personlig egnethet ved ansettelse.  

Vi tilbyr

  • Ansettelse i et stort helseforetak som ønsker å utvikle og tilby helsetjenester på nye måter
  • En arbeidsplass preget av tillit, åpenhet og respekt
  • Et innovativt og godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte kollegaer
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver, med muligheter for faglig- og personlig utvikling
  • Du blir en del av et viktig samfunnsoppdrag
  • Medlemskap i Vestre Vikens Velferdsforening med gode rabattordninger på aktiviteter, kulturarrangement og leie av ferieboliger i inn- og utland
  • Ansettelse i en trygg offentlig virksomhet med gode pensjonsordninger hvor vi jobber etter prinsipp om kontinuerlig forbedring

Vestre Viken HF er opptatt av å beholde våre ansatte og tilbyr kompetanseheving og det kan åpne seg andre muligheter for deg internt.
Vil du lese mer om vårt arbeid fremover se: https://vestreviken.no/om-oss/utviklingsplan-2035

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan offentliggjøres, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkere vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.

Kontaktinformasjon

Kamilla Wiik, Avdelingskonsulent, 92833705, kamwii@vestreviken.no
Eirik D Hagen, Avdelingssjef

Arbeidssted

Skysstasjon
1383 Asker

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Vestre Viken

Referansenr.: 4990119707
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.08.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted