
Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF
Vil du bruke din helsefaglige kompetanse til å forbedre nødnettstjenestene i Norge?
Vil du være med på å forme fremtidens nødnett og sikre at helsepersonell har de beste verktøyene for å redde liv? HDO (Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett) søker en spesialist med helsefaglig profil til vårt produktteam for Nødnettstjenester. I denne rollen vil du ha en nøkkelposisjon i utviklingen av digitale, mobile kommunikasjonsløsninger for ambulansetjenesten, legevaktsentraler og sykehus. Du vil jobbe tett med brukerne for å sikre at løsningene møter deres behov, lede prosesser og prosjekter, og fungere som bindeledd mellom tekniske og operative miljøer.
Vi ser etter deg som har en helsefaglig bakgrunn og ønsker å jobbe med prosessledelse, brukerinvolvering og tjenesteutvikling. Hvis du ønsker å jobbe i skjæringspunktet mellom helse og teknologi – i et team som brenner for å levere robuste og pålitelige løsninger – vil vi gjerne høre fra deg!
I denne rollen får du en sentral funksjon i utvikling, drift og forbedring av nødnett på 4G/5G.
Dine viktigste oppgaver vil være
- Lede prosesser og sikre brukerinvolvering
- Være bindeleddet mellom brukere og teknisk miljø
- Bidra til utvikling og integrasjon av nytt nødnett
- Drift, vedlikehold, logistikkoppgaver og forvaltning av nødnett-utstyr
- Utforske og implementere nye teknologier
- Holde systemdokumentasjon oppdatert
- Delta i testing og kvalitetssikring
- Opplæring og brukerstøtte for bruk av radioterminaler
- Ta en lederrolle i prosjekter eller fungere som prosessdriver
Vi ser etter deg som trigges av å jobbe tett på ny teknologi innen digitale, mobile kommunikasjonsløsninger. Du må kunne jobbe godt i team, men også være god på å arbeide selvstendig. Du er ansvarsbevisst og sikrer framdrift gjennom å løse de utfordringer som oppstår. Vi er et sammensveiset team som hjelper hverandre når det trengs, det er derfor viktig å dele av egen kompetanse og ønske å lykkes sammen med andre.
Vi tror du har:
- Utdanning eller erfaring innen helsefag, gjerne akuttmedisin
- Erfaring med eller interesse for prosess- og prosjektledelse
- Forståelse for tjenestedesign og brukerbehov
- Kunnskap om relevante lover og forskrifter, personvern og databehandling
I tillegg er det ønskelig med:
- Erfaring med innkjøp og forhandlinger
- Nysgjerrighet og motivasjon for ny teknologi
- Kjennskap til Tetra og/eller 4G/5G-teknologi, særlig innen nødberedskap
- Kjennskap til Confluence, Jira Software og Jira Service Manager
Personlige egenskaper
Personlig egnethet tillegges særlig vekt.
Du er nysgjerrig på ny teknologi og motiveres av kontinuerlig faglig utvikling. Du trives i en travel hverdag med varierte oppgaver. Du er pålitelig og følger rutiner og prosedyrer, og opptatt av kvalitet i leveransene. Rollen skal samarbeide på tvers av organisasjonen og med eksterne aktører, som fordrer gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
Vi tilbyr
En spennende og utfordrende rolle i en organisasjon som leverer samfunnskritiske tjenester. Du får jobbe i et dynamisk og agilt team med korte beslutningsprosesser, med store muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving. Vi har en trivelig og støttende arbeidskultur med dyktige kollegaer og et aktivt bedriftsidrettslag med mulighet for trening i arbeidstiden. Vi har konkurransedyktige betingelser med bransjeledende pensjonsordninger, fleksibelt arbeidssted og -tid (fleksitid) med mulighet for hjemmekontor.
Er dette noe for deg? Send oss din CV og noen ord om din interesse innen søknadsfristen.
Ta gjerne kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company for mer informasjon om selskapet, stillingen og prosessen, Mari Holand på tlf.: 97126957 eller Camilla Kristiansen på tlf.: 408 71 750. Du kan også ringe produkteier for teamet, Anita Østlund på tlf.: 909 51 680.
HDO ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser. Etter søknadsfristens utløp blir det utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne, bes begrunne dette i søknaden.
HDO benytter personlighets- og evnetester og utfører Semac bakgrunnssjekk i denne rekrutteringsprosessen.
Det er per tidspunkt ikke et krav om sikkerhetsklarering for denne stillingen, men et slikt krav kan bli stilt på et senere tidspunkt.
Kontaktinformasjon
Mari Hovland, Rådgiver i The Assessment Company, 971 26 957
Camilla Kristiansen, Rådgiver i The Assessment Company, 408 71 750
Anita Østlund, Produkteier, 909 51 680
Arbeidssted
Hans Mustads gate 31
2821 GJØVIK
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF
Referansenr.: 4943988351
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.04.2025