EFF - Enhet for funksjonshemmede, Sandnes kommune
Enhet for funksjonshemmede (EFF) gir tjenester til mennesker med funksjonsnedsettelse fordelt over hele kommunen. Vi arbeider med Positiv Atferdsstøtte (PAS) som metodisk tilnærming med mål om å fremme
den enkeltes interesser, ferdigheter, ønsker og muligheter. PAS vektlegger også kompetansebygging,
støtte og oppfølging av ansatte, i tillegg til samarbeid og støtte til pårørende og andre involverte. EFF har
eget Veiledningsteam som har som hovedoppgave å veilede ansatte i utførelsen av miljøarbeid og øke
fagkompetanse gjennom intern kurspakke for nyansatte i EFF.
Nysgjerrig på jobb hos oss? I våre avdelinger i EFF bor det mennesker med ulik alder og ulik grad av
funksjonsnedsettelse. Noen boliger har mer somatiske utfordringer, med mer stell og pleie, mens andre
har mer atferdsrettede utfordringer. Vi er stolt av vårt mangfold i Sandnes kommune, og vi ønsker å legge
til rette for at ansatte kan få jobbe der de kan bruke sin kompetanse på best mulig måte.
Vi ønsker oss engasjerte og dyktige medarbeidere som kjenner seg igjen i verdier som respekt, trygghet,
åpenhet, lojalitet, faglig dyktighet og individuell omsorg.
Vi har ledig:
- 50 – 100% faste stillinger med arbeidstid turnus i ulike bofellesskap og Miljøtjenesten (TMT)
- Vågsgjerd og Kvål aktivitetssenter har 100% fast sambruksstilling med arbeidstid fordelt 50 % dagtid aktivitetssenter og 50 % kveld/helg i en bolig
- Vikariat 50 – 100% stilling i bolig og aktivitetssenter. Ved mangel på kvalifiserte søkere, kan andre søkere bli vurdert for ansettelse i midlertidige stillinger.
Ble DU nysgjerrig? Da oppfordrer vi DEG til å ta kontakt for ytterligere informasjon om de ulike stillingene/avdelingene som er lokalisert i ulike bydeler i kommunen.
Arbeidsoppgaver
Du skal bistå beboerne i daglige gjøremål og sikre at de får nødvendig hjelp og kvalitativt gode tjenester i henhold til gjeldende lover, avtaler, forskrifter og retningslinjer. Du skal dokumentere i elektronisk journal
(Profil) og håndtere medikamenter etter egen fullmakt/retningslinjer. Det kan bli delegert
praktiske gjøremål og andre oppgaver fra leder.
Kvalifikasjoner
- Du har utdanning som hjelpepleier/helsefagarbeider/omsorgsarbeider med autorisasjon – autorisasjonsnummeret må oppgis i søknaden.
- Du må kunne håndtere både somatiske og atferdsmessige utfordringer.
- Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2.
- Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse.
- I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse.
Personlige egenskaper
Du har faglig engasjement og evne til å arbeide målrettet og systematisk. Du har målsetting om å bidra til at bruker opplever mestring og selvstendighet, og du stiller deg lojal til interne rutiner og prosedyrer. Du
er selvstendig og ansvarsbevisst, fleksibel og strukturert. Du er trygg i deg selv og evner å finne løsning
utfordrende situasjoner. Du er god til å bygge relasjoner og har fokus på brukernes ressurser. Du har
gode kommunikasjons -og samarbeidsevner og er opptatt av godt teamarbeid.
Vi tilbyr
- Et hektisk arbeidsmiljø med humor og god "takhøyde"
- Intern kurspakke for nyansatte
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktinformasjon
Vibeke Strøm-Fosse, Avdelingsleder, 908 12 793, vibeke.strom-fosse@sandnes.kommune.no
Per Mattingsdal, Avdelingsleder, 909 77 637, per.mattingsdal@sandnes.kommune.no
Arbeidssted
Hoveveien 9
4306 Sandnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sandnes kommune
Referansenr.: 4954202110
Stillingsprosent: 100, 85, 80, 60, 50%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 08.05.2025