Kontoret for voldsoffererstatning
Om stillingen
Kontoret for voldsoffererstatning har ledig fast stilling som seksjonssjef for økonomi og HR.
Vi søker en faglig sterk seksjonssjef for å ivareta lønn, budsjett, regnskap, statistikk og HR for Kontoret for voldsoffererstatning. Stillingen inngår i kontorets ledergruppe. Seksjonssjef bistår direktøren i sitt arbeide.
Kontoret for voldsoffererstatning benytter Direktoratet for økonomistyring (DFØ) som operativ lønns- og regnskapsfører. Vi har et bredt statlig regnskap, og skal utarbeide regnskapet etter de statlige regnskapsstandardene (SRS) fra og med 1. januar 2027.
Rollen krever tett samhandling med alle ansatte, eksterne parter som Sivilrettsforvaltningen, Altinn, bankforbindelser, SPK, Skatt og Nav, og andre forvaltningsnivå.
Hvis du har spørsmål om stillingen, kan du kontakte direktør Yvonne Andersen på telefon 41 16 08 81.
Arbeidsoppgaver
- Budsjett- og resultatansvar for virksomheten
- Personalansvar
- Ansvar for etatens lønns- og regnskapsprosesser
- Sikre rett lønn og regnskap i henhold til regelverk
- Sikre enhetlige arbeidsprosesser med felles rutiner og retningslinjer
- Utvikle og implementere nye digitale og effektive løsninger
- Ivareta etatens bestillerfunksjon overfor tjenesteleverandør DFØ
- Systemansvar for fagsystemer, utarbeide rapporter og sikre optimal bruk av systemene
- Årsavslutning virksomhetsregnskap, med rapportering til etatsstyrer, departement og Riksrevisjonen
- Bistå direktør i øvrige oppgaver
- Stillingen kan ilegges andre oppgaver ved behov
Kvalifikasjonskrav
- Relevant utdanning innen økonomiske fag, minimum på bachelornivå
- Relevant erfaring innen økonomi og personalledelse
Dersom du har tilsvarende utdanning fra utlandet, må du legge ved NOKUT godkjenning
Det er i tillegg ønskelig at du har
- Formell lederutdanning
- Erfaring fra virksomhetsstyring i offentlig sektor
- Stor grad av selvstendighet
- Gode samarbeidsevner og lederegenskaper
- Resultatorientert med stor arbeidskapasitet
- Beslutningsdyktig og med god gjennomføringsevne
- Analytisk, med evne til å tenke helhetlig og tverrfaglig
- Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig, på norsk
- Gode IKT-kunnskaper
Personlige egenskaper og egnethet vil bli særlig vektlagt.
Vi tilbyr
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Godt faglig og sosialt miljø
- Muligheter for faglig og personlig utvikling
- Dekning av flyttekostnader etter avtale
- Fleksitid
- Trening i arbeidstiden
- I løpet av 2026 vil vi også få nyoppussede kontorlokaler
Stillingen lønnes som seksjonssjef (Stillingskode 1211) kr 820000 – 950000. Det trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Når du bor og jobber i Finnmark eller Nord-Troms, får du nedskrevet ditt eventuelle studielån med inntil kr 30000 i året, og du får lavere personskatt. Fra 2023 ble det også gratis barnehage i Vardø.
Kontorsted er Vardø. Etter prøvetiden vil det være mulighet for delvis mobilt kontor i tråd med interne retningslinjer.
Tiltredelse etter avtale. Vi vil være behjelpelig med å finne bosted.
Generell informasjon
Søknaden må skrives i JobbNorge-portalen, og vi ber om at du legger ved CV, vitnemål og relevante attester.
Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.
Hvis vi får kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, innkaller vi minst en søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene må du oppfylle noen krav. Les mer kravene på Arbeidsgiverportalen.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.