Seksjonsleder ved Pålsetunet bo- og servicesenter

  • Heltid
  • FETSUND, NORGE
  • Publisert: 2 dager siden
  • 31. mai 2025

Korttid, KAD og institusjon -  Lillestrøm kommune

Lillestrøm kommune har syv institusjoner fordelt i hele kommunen med totalt tre korttidsseksjoner, 18 langtidsseksjoner, Kommunal akutt døgnenhet og lindrende enhet. Kommunen er en arbeidsplass med gode muligheter for både faglig og personlig utvikling.

Avdeling korttid, KAD og institusjon har ansvar for to institusjoner i Lillestrøm kommune, Pålsetunet bo- og servicesenter og Skedsmotun bo og behandlingssenter. Begge institusjonene ligger sentralt i Lillestrøm kommune. Lillestrøm kommune har organisert sine institusjoner i seksjoner som ledes av hver sin seksjonsleder. Seksjonene er organisert i en egen seksjon, som ledes av en avdelingsleder. Avdelingen består pr. i dag av 11 seksjoner. Vi har også en egen drift og serviceavdeling som arbeider opp mot og server alle seksjonene.

En av våre seksjonsledere går over i en lederstilling i en annen kommune. Vi søker derfor etter ny seksjonsleder for å løse samfunnsoppdraget sammen med oss. Seksjonen har totalt 24 langtidsplasser. Pålsetunet bo- og servicesenter ligger flott til med utsikt over Øyeren. Det er totalt 64 plasser fordelt på tre seksjoner.

Vi søker en leder med klar og tydelig lederstil, er løsningsorientert, engasjert, opptatt av kvalitet i tjenesten, samt evne til å videreutvikle et faglig godt tilbud til pasientgruppen i en tid med stadige endringer i kommunens helse- og omsorgstjenester. Vi ønsker også en leder som har fokus på trygghetsskapende teknologi. Vi er på jakt etter en seksjonsleder med ledererfaring og med god kunnskap innen endringsledelse. 

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet lederansvar for seksjonen, dette innebærer ansvar for personal, økonomi, fag og drift
  • Planlegge, organisere og lede arbeidet på en måte som sikrer god kvalitet i tjenesten i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger
  • Ansvar for god og samlende personalledelse
  • Bidra aktivt i arbeidet med tjenesteutvikling, HMS og pasientsikkerhet
  • Ansvar for oppfølging av den enkelte medarbeider, herunder medarbeidersamtaler, sykefraværsoppfølging og systematisk kompetansebygging
  • Følge opp avdelingens mål og strategiplan innenfor egen seksjon
  • Aktivt delta i videreutvikling og kvalitetssikring av tjenesten
  • Bidra til godt partssamarbeid
  • Fremme jobbnærvær gjennom samarbeid med tillitsvalgte, verneombud og medarbeidere
  • Budsjett og resultatansvar for egen seksjon
  • Samhandle med andre enheter og tjenester i kommunen- samt eksterne samarbeidspartnere
  • Stillingen inngår i avdelingsleders ledergruppe og rapporterer til avdelingsleder for Korttid, KAD og Institusjon

Kvalifikasjoner

  • Minimum 3-årig helsefaglig utdannelse på høyskole/universitetsnivå, fortrinnsvis sykepleier
  • Videreutdanning innen ledelse/ eller lang dokumenterbar erfaring som leder
  • Ledererfaring med gode resultater
  • God kjennskap til relevante lover og forskrifter
  • Erfaring og kjennskap til ledelse av helsetjenester, gjerne fra kommunehelsetjenesten
  • Dokumenterte ferdigheter innen turnusplanlegging
  • Gode datakunnskaper
  • Økonomi- og budsjettforståelse
  • God kjennskap til trepartssamarbeid
  • Dokumenterbare resultater innen omstilling og endring
  • Meget god fremstillingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
  • Erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser er en fordel

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet. Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Du har gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse.

  

Personlige egenskaper

Personlig egnethet tillegges stor vekt. Vi søker etter deg som:

  • er tydelig i sitt lederskap og evner å gjennomføre nødvendige endringer
  • våger å tenke nytt, være modig og handlekraftig
  • er målrettet, resultatorientert og med stor gjennomføringsevne
  • har gode lederegenskaper og forståelse for rollen som leder
  • har god evne til samhandling, dialog og kommunikasjon
  • er endringsvillig
  • har evne til å ta ansvar, skape samhold, tillit og et godt arbeidsmiljø
  • har motiverende lederstil
  • har god kjennskap til GAT som arbeidsverktøy er en fordel
  • har vilje og evne til å løfte blikket, og dra lasset sammen med andre
  • opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo
  • evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
  • du har gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
  • har interesse for teknologi og utvikling

Vi tilbyr

  • Stor mulighet for utvikling av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer samt muligheter for personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kollegaer
  • Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor
  • Medlem av ledergruppen i avdelingen korttid, KAD og institusjon med faste ledermøter
  • Muligheter for coaching/veiledning i gruppe med andre ledere
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Lønn etter hovedtariffavtalen
  • Fleksibel arbeidstid 

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Kontaktinformasjon

Ann Kristin Berntzen, Avdelingsleder, +4790792345

Arbeidssted

Pålsebakken 5
1900 Fetsund

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Lillestrøm kommune

Referansenr.: 4968957041
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.06.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted