Seksjonsleder Samferdsel

Utedrift, Lillestrøm kommune

Vil du jobbe med fremtidsrettede og samfunnskritiske oppgaver i et hektisk miljø i utvikling? 

Er du vår nye seksjonsleder samferdsel utedrift? Miljøteknikk, ved avdeling Utedrift, har nå en ledig stilling som seksjonsleder for Samferdsel. Samferdsel utfører drift og vedlikehold av kommunens infrastruktur innen vei, park, vann og avløp og samhandler tett med seksjon Uteområder og seksjoner Vann og Avløp. Seksjonen består av 27 medarbeidere, inkludert 3 arbeidsledere.  Stillingen inngår i avdelingens lederteam. Selv om du er seksjonsleder, forventer vi at du er interessert i det som foregår ute i driften, da vi er opptatt av å vise våre medarbeidere tillitt. . 

Arbeidsoppgaver

  • Økonomi og personalansvar
  • Planlegging og gjennomføring seksjonens oppgaver, inkludert sommer og vinterdrift av kommunale gater, veier, gang- og sykkelveier, fortau, grøntområder og offentlige plasser, renovasjon av kommunens søppeldunker langs stier, gater og torg 
  • Økonomistyring og rapportering, legge til rette budsjett for seksjonen
  • Utarbeide kravspesifikasjon ved innkjøp av biler og maskiner
  • Kommunaltekniske driftsoppgaver og andre administrative oppgaver
  • Sikre god dialog og service i samarbeid med andre seksjoner innen avdeling Utedrift samt andre avdelinger i Miljøteknikk    
  • Bidra til godt partsamarbeid med arbeidstakerorganisasjonene
  • Stillingen inngår i avdelingens lederteam

Kvalifikasjoner

  • Minimum 3-årig universitet-/Høgskoleutdanning, gjerne innen ledelse eller annet relevant fagområdet. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell utdanning 

 

Ønsket bakgrunn 

  • Ledererfaring med personell- og økonomi- ansvar er ønskelig
  • Gode samarbeidsevner og økonomiforståelse
  • God teknologikompetanse/-forståelse, som er relevant for fagfeltet
  • Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Gode lederegenskaper
  • Evne og vilje til å samarbeide i et aktivt tverrfaglig miljø
  • Du må være selvstendig, løsningsorientert, tenke nytt og kunne ta initiativ
  • Evne til å delegere, motivere, veilede og videreutvikle dine medarbeidere
  • Ta ansvar for de faglige utfordringer seksjonen står overfor
  • Du må ivareta Lillestrøm kommunens verdier – Tillit – Inkludering – Nyskaping
  •  Personlig egnethet vektlegges 

Vi tilbyr

  • En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
  • Varierte arbeidsoppgaver med stor grad av utfordringer og egenpåvirkning
  • Godt arbeidsmiljø og engasjerte kollegaer
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesskadeforsikring på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Stedlig trimrom
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

 

 

Kontaktinformasjon

Maria Langnes, Avdelingsleder, +4748296779

Arbeidssted

Leiraveien 7
2000 LILLESTRØM

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Lillestrøm kommune

Referansenr.: 4948570691
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.05.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted