Sandnes Helsesenter søker engasjerte sykepleiere til nattarbeid

  • Deltid
  • SANDNES, NORGE
  • 16. desember 2025

EHR - Enhet for hjemmetjenester og rehabilitering, Sandnes kommune

Om stillingen:

Sandnes Helsesenter har tre døgnavdelinger: rehabiliteringsavdeling, etterbehandlingsavdeling og korttidsavdeling, som til sammen utgjør 40 sengeplasser. Vi mottar pasienter hovedsakelig fra sykehuset., dette gjør at du som sykepleier hos oss vil få stor variasjon i faget. Ansatte ved senteret har et høyt faglig nivå, og vi har sterkt fokus på kvalitet i tjenestene.

I bygget er det lokalisert pasientkoordinator, legetjeneste, bioingeniør, fagledere e-helse og klinisk ernæringsfysiolog. Det er godt samarbeid mellom de ulike tjenestene på SHS, samt med fysio- og ergoterapitjenesten i kommunen.

Er du interessert i faget, trives med nattarbeid og ønsker en variert og spennende arbeidshverdag, håper vi at du vil søke!

Vi har følgende stillinger ledige:

  • 1 fast 52 % sykepleierstilling, for tiden natt, ved EHR, ved Sandnes Helsesenter (alle etasjer). Oppstart etter avtale.
  • 1 fast 62 % sykepleierstilling, for tiden natt, ved EHR, ved Sandnes Helsesenter (alle etasjer). Oppstart etter avtale

Ta gjerne kontakt dersom du har spørsmål.

Arbeidsoppgaver

  • Yte helse- og omsorgstjenester, som sårstell, ernæringsoppfølging, smertelindring og palliasjon.
  • Gjennomføre oksygenbehandling, vitale målinger, medikamenthåndtering samt opplæring av pasienter og pårørende.
  • Utføre kliniske observasjoner og undersøkelser.
  • Dokumentere i journalsystemet Profil.
  • Samarbeide tett med dag- og aftenvakter for å sikre helhetlig pasientoppfølging.
  • Håndtere elektroniske meldinger i dialog med spesialisthelsetjenesten.
  • Samarbeide med pårørende.
  • Ha ansvar for vurderinger knyttet til pasient- og brukerrettighetsloven kapittel 4A.

Kvalifikasjoner

  • Autorisasjon som sykepleier (HPR-nummer oppgis i søknaden).
  • Nyutdannede sykepleiere oppfordres til å søke.
  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team.
  • Ønskelig med relevant erfaring.
  • God digital kompetanse.
  • Norskferdigheter på minimum nivå B2.
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Attesten skal ikke legges ved søknaden, men leveres snarlig etter tilbud og før tiltredelse.
  • Egenerklæring for tuberkulose og MRSA må leveres før tiltredelse.

Personlige egenskaper

  • Du er faglig engasjert og bidrar aktivt til kompetanseutvikling.
  • Du arbeider effektivt og strukturert, også i et hektisk arbeidsmiljø.
  • Du er positiv, engasjert og ansvarsbevisst.
  • Du er fleksibel, løsningsorientert og endringsvillig.
  • Du bidrar aktivt til et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
  • Du har høy grad av tilstedeværelse.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • En spennende og variert arbeidshverdag.
  • Godt tverrfaglig samarbeid og et inkluderende arbeidsmiljø.
  • Faglig utvikling gjennom internundervisning og relevante kurs.
  • Hjem–jobb–hjem-avtale.
  • Gratis svømming for ansatte i kommunens svømmehaller.
  • Tilgang til bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.

Kontaktinformasjon

Ana-Maria Stene, Avdelingsleder, 3 etg./natt SHS, 93972730, ana.maria.stene@sandnes.kommune.no

Arbeidssted

Parkveien 2
4307 Sandnes

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Sandnes kommune

Referansenr.: 5048758659
Stillingsprosent: 62, 52%
Fast
Søknadsfrist: 17.12.2025