Kommunalsjef helse og mestring, Øyer kommune
Øyer kommune søker en engasjert, tydelig og løsningsorientert saksbehandler til vår tildelingsenhet. Du bør bl.a. ha erfaring og engasjement for barn og unge, samt personer med ulike funksjonsnedsettelser som trenger helhetlige tjenester. Øyer kommunes tildelingsenhet er i utvikling for å tilpasse seg fremtidens tjenestetildeling. Enheten er organisert under assisterende kommunalsjef i Helse og mestring, og tildeler tjenester etter helse- og omsorgslovgivningen til både voksne og barn. Tildelingsenheten fungerer også som kommunens koordinerende enhet og håndterer henvendelser fra innbyggere, gir veiledning og råd om hvordan de skal søke om tjenester. Enheten er ansvarlig for all saksbehandling og klagebehandling i henhold til kommunens tildelingskriterier.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling av søknader om tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, pasient- og brukerrettighetsloven samt annet relevant lovverk og kommunens vedtatte tildelingskriterier.
- Kartlegging, vurdering og prioritering av søknader, fatte vedtak og behandle klagesaker, samt sikre at kartlegging og vurdering tar utgangspunkt i brukers ressurser, muligheter og behov.
- Initiere og gjennomføre samarbeidsmøter i saker der det vurderes hensiktsmessig, både internt i kommunen og på tvers av helsetjenester og nivåer.
- Løpende og tett kontakt med spesialisthelsetjenesten om inneliggende pasienter og plan etter utskrivelse.
- Ha oversikt over og kunnskap om det totale tjenestetilbudet, inkludert relevante pasient- og brukerorganisasjoner.
- Bistå i tverrfaglig arbeid i enkeltsaker og tverrfaglig utviklingsarbeid.
- Bistå i vurderingen knyttet til tildeling av barnekoordinator og Individuell plan (IP).
- Bistå i veiledning av koordinatorer.
- Gi informasjon og veiledning til søkere og samarbeidsparter.
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig relevant helse- og/eller sosialfaglig høgskole.
- Krav om saksbehandlerkompetanse og/eller relevant juridisk kompetanse.
- Erfaring fra tjenester til barn og unge med ulike sammensatte behov.
- God innsikt i helse- og omsorgslovgivning og annet relevant lovverk.
- Må kunne arbeide selvstendig og i team.
- Evne til å benytte digitale løsninger og verktøy knyttet til samhandling.
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner.
- Gode samarbeidsevner og fleksibilitet.
- Førerkort klasse B.
- Politiattest må fremskaffes.
Personlige egenskaper
- Vi søker en reflektert, engasjert og fleksibel saksbehandler som har evnen til å tenke alternativt og være en pådriver for å finne gode løsninger. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt ved ansettelse.
Vi tilbyr
- En arbeidshverdag i et spennende fagfelt.
- Mulighet for å bidra til videreutvikling av tildelingsenheten i Øyer kommune.
- Et godt og engasjert fagmiljø med spennende tverrfaglig samarbeid.
Kontaktinformasjon
Mariann Færøy Sortland, Rådgiver, +47 41435022
Arbeidssted
Kongsvegen 325
2636 Øyer
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Øyer kommune
Referansenr.: 4947965688
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.04.2025