Saksbehandler           

  • Heltid
  • HAUGESUND, NORGE
  • 20. desember 2025

Vedtakskontoret

Vil du bruke din fagkompetanse til å gjøre en reell forskjell i folks liv?


Vi søker dyktige og engasjerte saksbehandlere og har to 100 % stillinger ledige fra 01.02.26. 

Som saksbehandler vil du være en viktig del av beslutningsprosessene knyttet til utmåling av helse- og omsorgstjenester. Du vil gjøre faglige vurderinger, utarbeide vedtak og følge opp brukere i samarbeid med både interne og eksterne aktører. Utmåling av tjenester skal støtte opp om kommunens overordnede strategi for tjenesteområdet.

Er du sykepleier, ergoterapeut, vernepleier, sosionom eller har annen relevant yrkesbakgrunn, kan du være aktuell som ansatt hos oss. Erfaringen og de personlige egenskapene vil veie tungt i rekrutteringsprosessen.

Arbeidsoppgaver

Som saksbehandler ved Vedtakskontoret får du en sentral rolle i å sikre god og smidig samhandling – både internt i kommunen og med eksterne samarbeidspartnere. Arbeidet innebærer tett kontakt med brukere, pårørende og fagpersoner, og du vil være med på å vurdere, fatte vedtak og følge opp tjenester til innbyggere som mottar hjelp i eget hjem. Kunnskap om det å kartlegge og vurdere nødvendig hjelpebehov er viktige egenskaper.

Du vil bidra til at kommunens ressurser utnyttes på en effektiv og faglig forsvarlig måte. Arbeidet er preget av stor grad av selvstendighet, og stillingen krever fleksibilitet, gode samarbeidsevner og evne til å kommunisere klart og tydelig.

Kvalifikasjoner

  • Bachelorgrad innen helse- og sosialfaglig og/eller juridiske fag
  • Norsk autorisasjon der det er aktuelt
  • Relevant videreutdanning
  • Minimum 5 års relevant erfaring
  • Gode IKT-ferdigheter og behersker digitale kommunikasjonsformer
  • Førerkort klasse B
  • Meget god skriftlig og muntlig formuleringsevne

 

  • Har du relevant erfaring og/eller solid saksbehandlerkompetanse kan dette kompensere for manglende videreutdanning
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Personlige egenskaper

  • Evner å kommunisere godt med mennesker i utfordrende livssituasjoner
  • Selvstendig og tar ansvar for egne oppgaver og egen utvikling, men evner også å se helheten i oppgavene.
  • Løsningsorientert – ser løsninger fremfor begrensninger
  • Er beslutningsdyktig og kan stå trygt i egne avgjørelser
  • Evner å bli med på nødvendige endringsprosesser for å møte kommunens fremtidige utfordringer.
  • Evne til å prioritere, samt håndtere flere oppgaver samtidig.
  • Viser forståelse for hva rollen som forvalter av kommunens ressurser innebærer av ansvar

 

Vi tilbyr

  • Et godt arbeidsmiljø med fokus på teamarbeid
  • Et godt samhandlingsklima og positive medarbeidere
  • Dyktige og erfarne kollegaer
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Regelmessig og forutsigbar arbeidstid
  • Utfordrende og selvstendig arbeidsområde
  • Tverrfaglig samarbeid
  • Utfordrende og selvstendig arbeidsområde
  • Intern opplæring
  • En kommune som jobber målrettet mot fremtidens utfordringer                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Kontaktinformasjon

Anne Bjørnstad, Virksomhetsleder, +47 47 27 45 23, anne.bjornstad@haugesund.kommune.no

Arbeidssted

Kirkegata 85
5528 Haugesund

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Vedtakskontoret

Referansenr.: 5049578619
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 02.02.2026
Søknadsfrist: 21.12.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted