Saksbehandler

  • Heltid
  • VESTBY, NORGE
  • Publisert: 3 uker siden
  • 26. juli 2025

Helse, arbeid og mestring (HAM), Vestby kommune

Saksbehandler 100% fast, samt 50% fast og 50 % vikariat ( t.o.m 31.12.25) med mulighet for forlengelse

Vi søker en engasjert og strukturert saksbehandler til Samhandlingsenheten i Vestby kommune. Stillingen innebærer saksbehandling av søknader om helse- og omsorgstjenester innen fagområdene psykisk helse, tjenester til mennesker med nedsatt funksjonsevne og pårørendestøtte, samt behandling av klagesaker i henhold til gjeldende lovverk.

Kommunen har en flat organisasjonsstruktur inndelt i seks områder og en sentraladministrasjon. Vi kan tilby et godt arbeidsmiljø preget av høyt faglig nivå og et uformelt samhandlingsklima. Vi har som mål at vi gjennom våre tjenester skal bidra til at Vestby kommune sine innbyggere skal bli den mest robuste og selvhjulpne kommunebefolkningen i landet. Vi er på god vei mot dette målet, og søker deg som vil bidra de siste etappene. Vi søker deg som deler vår visjon om sammen med innbyggerne å utvikle helhetlige velferdstjenester. Da er dette din mulighet til å bli en del av vårt team!

Område Helse, arbeid og mestring er dedikert til å tilby velferdstjenester som fremmer god helse, aktiv deltakelse, mestring og inkludering gjennom hele livssyklusen. Området omfatter en rekke tjenester som helsestasjonen og skolehelsetjenesten, NAV, barneverntjenesten, Randem avlastningsbolig, psykisk helse- og rustjeneste, bo- og tjenestetilbud til personer med funksjonsnedsettelser (som inkluderer Speiderveien, Solerunden og Friggsvei ambulerende tjenester), Aktivitetssenteret, fysioterapitjenesten, Samhandlingsenheten, Ung Arena Vestby og Vestby Fastlegekontor.

Arbeidsoppgaver

  • Kartlegge behov, veilede og fatte vedtak etter gjeldende lovverk
  • Saksbehandle søknader om helse- og omsorgstjenester etter helse- og omsorgstjeneste loven
  • Behandle klagesaker i tråd med forvaltningsloven og pasient- og brukerrettighets loven
  • Samhandle tett med brukere, pårørende, interne og eksterne samarbeidspartnere
  • Bidra til faglig utvikling og kvalitetssikring av saksbehandlingsprosesser
  • Delta i tverrfaglige møter og bidra til helhetlig tjenestetilbud

Kvalifikasjoner

  • Minimum 3 årig helse-/sosialfaglig høyskoleutdanning, eller annen relevant høyere utdanning
  • Videreutdanning innen helserett og/eller tverrfaglig samarbeid. Bred erfaring kan kompensere for videreutdanning
  • Erfaring fra forvaltningsarbeid og saksbehandling i offentlig sektor, fortrinnsvis saksbehandling av helse- og omsorgstjenester.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Gode digitale ferdigheter
  • Førerkort klasse B
  • Krav om politiattest

Personlige egenskaper

  • Du har høy grad av selvstendighet og fleksibilitet
  • Strukturert og nøyaktig
  • Du må trives med å jobbe i et hektisk miljø, hvor arbeidsdagene kan være uforutsigbare, og spennende – men uforutsette oppgaver kommer fra sidelinjen
  • Du har gode samarbeidsevner og evne til å jobbe selvstendig
  • Du er løsningsorientert og faglig engasjert
  • Du har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Du har endringsvilje, og er positiv til endringsarbeid
  • Du vil jobbe med kvalitetsarbeid og kontinuerlig forbedring
  • Du er trygg i møte med mennesker i krevende livssituasjoner
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

  • Lønn etter tariffavtale
  • Fleksibel arbeidstid
  • Tverrfaglig miljø og nettverk
  • Spennende arbeidsoppgaver i en utviklingsorientert organisasjon
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP

Søknaden må sendes via elektronisk søknadsskjema, fullstendig vitnemål og attester legges ved elektronisk søknad.

Den vi ansetter må legge frem tilfredsstillende politiattest før tiltredelse, jamfør Barnehageloven § 30 / Opplæringslova § 17-11 / Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.

Ifølge Forskrift om tuberkulosekontroll § 3-1 har stillingsinnehaver, i særskilte tilfeller, plikt til å levere dokumentasjon på tuberkuloseundersøkelse før tiltredelse. Informasjon om dette vil følge i et eventuelt tilbud om stilling.

Offentlig søkerliste utarbeides for alle stillinger, jamfør Offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette opplyses om og begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes ved utvidet søkerliste, jamfør Forvaltningslovforskriften kapittel 5. 
_________________________________________________________________________________________________________________

Vestby kommune ønsker ikke tilbud fra rekrutteringsfirma eller annonsører. 
_________________________________________________________________________________________________________________

Kontaktinformasjon

Hanne Regbo, *Ass. områdeleder, 90631261, Hanne.regbo@vestby.kommune.no
Ragnhild Kristine Gilberg, Kompetanse – og innovasjonsleder, Ragnhild.Kristine.Gilberg@vestby.kommune.no

Arbeidssted

Sentrumsveien 21
1540 Vestby

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Vestby kommune

Referansenr.: 4991353628
Stillingsprosent: 100, 50%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 27.07.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted