Nav Trøndelag
Vil du være med å gjøre en forskjell for mennesker i Trøndelag?
Vi søker deg som ønsker å bidra til at flere får muligheten til å delta i arbeidslivet gjennom individuell jobbstøtte (IPS). Som vår nye regionale IPS rådgiver blir du en nøkkelperson i videreutviklingen av IPS-tjenestene, og du får en sentral rolle i kvaliteten på tilbudet til brukerne våre. I denne rollen vil du blant annet ha ansvar for rådgivning og veiledning for IPS-tjenester i fylket, opplæring av metodeveiledere, jobbspesialister, behandlere og ledere, samt koordinering av nettverkssamlinger og støtte til etablering av nye IPS-tjenester. Du vil også bidra aktivt i det nasjonale IPS-nettverket gjennom deling av erfaringer og samarbeid på tvers. Vi ser etter deg som er initiativrik, har gode samarbeidsevner og trives med å dele kunnskap og erfaringer med andre.
Nav Trøndelag fylkeskontor har ansvar for utvikling, støtte og samordning av Navs tjenester i hele Trøndelag. Vi jobber for å skape gode løsninger for både innbyggere, arbeidsgivere og samarbeidspartnere, og har et sterkt fokus på innovasjon, bærekraft og samfunnsansvar.
Hos oss møter du et mangfoldig og engasjert arbeidsmiljø, hvor samarbeid på tvers av fagområder står sentralt. Vi legger vekt på kompetanseutvikling, og gir våre ansatte mulighet til å vokse både faglig og personlig. Fylkeskontoret har ca 60 ansatte og har ansvar for viktige områder som arbeidsmarkedstiltak, fag og tjenesteutvikling, HR, økonomi, sikkerhet, IKT og eiendomsforvaltning. Vi søker nå IPS rådgiver i 100% fast stilling til vår avdeling «Tjenesteutvikling».
Vi holder til i moderne lokaler i Steinkjer med kort vei til både natur og byliv. Her får du muligheten til å jobbe med meningsfulle oppgaver som bidrar til et bedre samfunn – sammen med dyktige og engasjerte kollegaer.
Ditt ansvar som regional IPS rådgiver innebærer:
- Veilede og støtte IPS-teamene rundt om i fylket
- Bidra med opplæring og være en sparringspartner for metodeveiledere, jobbspesialister, behandlere og ledere
- Sørge for kvalitetssikring og oppfølging etter IPS Fidelity-skalaen
- Koordinere nettverkssamlinger og sørge for godt samarbeid
- Støtte til etablering av nye IPS-tjenester og utvikling av samarbeidet mellom Nav og helse
- Dele erfaringer og ideer i det nasjonale IPS-nettverket
Hvem ser vi etter?
- Minimum treårig relevant utdanning fra høyskole/universitet tilsvarende bachelor. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Minst 3 års praktisk erfaring med IPS-arbeid
- Svært god kunnskap om IPS-metodikk
- Du er god til å formidle – både skriftlig og muntlig
- Det er et pluss om du har erfaring med kvalitetsevaluering og prosjektledelse
- Du har førerkort klasse B og liker oppgaver som innebærer reisevirksomhet i hele Trøndelag
Personlige egenskaper
Du er en lagspiller som trives med å bygge nettverk, og du tar gjerne ordet for å dele kunnskap og erfaringer med andre. Arbeidsmetoden din er strukturert, samtidig som du er både løsningsorientert og opptatt av å oppnå gode resultater.
Med høy arbeidskapasitet klarer du å tilpasse deg raskt når situasjonen krever det. Kreativitet og evne til å tenke nytt ser vi på som store fordeler, og vi legger stor vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr
- En jobb med mening – og et inkluderende arbeidsmiljø med mye engasjement
- Moderne lokaler og tilgang til eget treningsrom
- Fleksibel arbeidstid – kjernetid er 9 til 14.30, og 37,5 timers uke inkl. lunsj (du får også trene én time i uka i arbeidstiden)
- Lønn som seniorrådgiver (kode 1364) mellom 680 000 og 800 000, alt etter erfaring og utdanning – for spesielt godt kvalifiserte kan vi vurdere høyere lønn
- Du har rett på Offentlig tjenestepensjon fra Statens pensjonskasse, som er en av Norges sikreste pensjonsordninger. Du betaler 2% av din lønn som en del av premien. Arbeidsgiver betaler mellom 10-12% premie for ditt medlemskap. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du går av med pensjon og livet ut.
- Gjennom medlemskapet i Statens pensjonskasse, får du tilgang til et av markedets beste boliglån og forsikringer.
Nav Trøndelag fylkeskontor har hovedkontor i Steinkjer og du vil få arbeidssted der. I tillegg har Nav kontor i hele Trøndelag som kan benyttes ved behov, og det er mulighet for hjemmekontor i den grad tjenesten tillater det.
Send oss en søknad – vi gleder oss til å høre fra deg!
Kontaktinformasjon
May Beate Haugan, Avdelingsdirektør tjenesteutvikling, 47291157, may.beate.haugan@nav.no
Arbeidssted
Ogndalsvegen 2
7713 Steinkjer
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nav
Referansenr.: 5047937819
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.12.2025