Skoleskyss, Ruter As
Ruter har ansvaret for å sikre ca. 30.000 skoleelever i sitt trafikkområde rett til gratis skoleskyss. Reisene foretas med vårt ordinære
rutetilbud, med skolebusslinjer eller med minibuss og taxi til 300 skoler i Akershus. Skoleskyssordningen administreres av Ruter på vegne
av Akershus fylkeskommune.
Elevenes søknader om skoleskyss avgjøres i tråd med opplæringslovens
bestemmelser og fylkets retningslinjer. Saksbehandlingen er underlagt
forvaltningsloven og bestemmelser om personvern.
Da en av våre gode kollegaer i avdelingen skal tilbake for å jobbe i skolen igjen, søker vi etter en rådgiver for å bidra til det viktige samfunnsoppdraget vi har. Du vil føle på et godt samhold og at du gjør en forskjell i hverdagen til mange skolebarn i vårt distrikt. Stillingen er fast på dagtid.
Arbeidsoppgaver
- Fatte vedtak om skoleskyss
- Veilede og informere kommuner, skoler, foresatte og elever om rettigheter ved skoleskyss
- Håndtere klagesaker
- Bidra til kontinuerlig forbedringsarbeid i teamet
- Bidra til samarbeid på tvers av avdelinger for å sikre god informasjonsflyt langs hele verdikjeden i skoleskyss
- Arbeidsoppgaver og ansvar kan endre seg, da vi nå har en pågående satsning for å utvikle kundeopplevelsen gjennom blant annet bedre digitale løsninger
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdannelse – gjerne med juridiske fag eller andre utdannelser med forvaltningsrett
- Relevant erfaring innen saksbehandling
- Kunnskap om forvaltningsloven
- Grunnleggende kjennskap til juridisk metode
- Interesse for og forståelse av rettighetslovgivning
- Kjennskap til offentlighets- og opplæringsloven
Personlige egenskaper
Du vil nok lykkes best i stillingen hvis du kan sette deg raskt inn i varierte problemstillinger og være komfortabel med korte tidsfrister. Trives du med å ta initiativ og ta ansvar, er det en stor fordel. Gitt vårt arbeidsoppdrag med behandling av personsensitiv informasjon må du ha god arbeidsmoral og sette etikk og upartiskhet i høysetet. Vi ser etter deg som har en systematisk tilnærming, jobber strukturert og har gode samarbeidsevner. Du liker å veilede kunder både på telefon og i skriftlige kanaler og du uttrykker deg godt. Vårt arbeidsspråk er norsk. Du setter deg raskt inn i ulike systemer og digitale løsninger, og har lyst til å være med på den digitale transformasjonen vi skal gjennom de neste årene.
Du kjenner deg igjen i og kan jobbe ut fra våre verdier: Engasjert, hjelpsom og ansvarlig.
Vi tilbyr
- Et sterkt fagmiljø i et selskap med et særdeles viktig samfunnsoppdrag
- Kunnskapsrike og engasjerte kolleger med stor interesse for faget
- En unik mulighet til å bidra i spennende utvikling av kollektivtrafikken i hovedstadsregionen.
- Sentrale lokaler ved Jernbanetorget i Oslo
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid, og mulighet for hjemmekontor
- Fri reise med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus iht. skatteregler.
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten, i så fall vil vi kontakte kandidatene først. Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i noen av våre rekrutteringer.
Har du spørsmål til stillingen, ta gjerne kontakt med Tiril Friid-Hauglund, og lurer du på noe ang. selve prosessen kan du kontakte Kirsti Skogen (se kontaktinformasjon).
Kontaktinformasjon
Tiril Friid-Hauglund, Avdelingsleder Skoleskyss, 93035978, tiril.friid-hauglund@ruter.no
Kirsti Skogen, Senior HR-rådgiver, 93006750, kirsti.skogen@ruter.no
Arbeidssted
Dronningens gate 40
0154 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ruter As
Referansenr.: 5012541056
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.09.2025