Rådgiver/seniorrådgiver til HR-avdelingen

  • Heltid
  • OSLO, NORGE
  • Publisert: 2 dager siden
  • 18. mai 2025

Tolletaten

Vil du jobbe med rekruttering og HR som gir samfunnsverdi?
 
Tolletaten har en viktig rolle som samfunnsbeskytter. Vi skal bidra til at Norge er et bærekraftig og trygt land for innbyggere og næringsliv og som er godt tilrettelagt for grensekryssende handel. Vil du bli med på å løse oppdraget sammen med oss?
 
Noen forventninger til å jobbe hos oss
For å løse samfunnsoppdraget vårt må vi ha de rette folka! Hos oss vil du få bidra i oppdraget med å støtte våre ledere i å ansette de beste kandidatene. Du ser verdien av godt rekrutterings- og HR-arbeid, og du motiveres av å spille på lag med andre som har det samme engasjementet. Du bidrar i teamet gjennom din støttende tilnærming, sammen med kollegaer som ønsker å se deg lykkes. Du blir en del av et sosialt rekrutteringsteam på fire rådgivere, kjennetegnet av god humor og med en høy faglig integritet. I avdelingen vil du få kollegaer som jobber innen juss og arbeidsrett, lønn, mangfold og inkludering, og HR-analyse.
 
Vi står i en spennende tid med digitalisering og profesjonalisering av rekrutteringsprosessene og er stadig på søken etter nye måter å gjøre ting på. Du er uredd i møte med nye utfordringer, og evner å finne både faglige og tekniske løsninger. Du har med fordel sittet på administratorsiden i et rekrutterings- eller HR-system tidligere og er godt digitalt anlagt.
 
Verdt å vite før du søker!
Hvis du skal kunne lykkes, men også trives i stillingen, må du ha erfaring som rekrutteringsrådgiver i et HR-miljø. I tillegg til rekruttering, trives du med å sjonglere mellom flere HR-oppgaver. Noen av oppgavene du vil bli involvert i hos oss vil være innen mangfold, likestilling og inkludering, employer branding og løpende HR-henvendelser. Hvis det skulle begynne å brenne hos en direktør, er du heller ikke fremmed for å være brannslukker!
 
Sentrale arbeidsområder: 

  • utvikle og ivareta etatens rekrutterings- og HR-faglige on- og offboardingsprosesser 
  • rådgi og veilede ledere i gjennomføring av rekrutteringsprosesser, fra jobbanalyse til ansettelse 
  • lage gode stillingsutlysninger og profilere Tolletaten 
  • være en pådriver i arbeidet med employer branding
  • være bidragsyter i utviklingen av likestillings- og mangfoldsarbeidet vårt

 
Kvalifikasjonskrav:

  • fullført bachelorgrad 
  • gode digitale ferdigheter
  • god fremstillingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig

 
Vi legger vekt på at du:

  • har erfaring med veiledning og rådgivning av ledere innen HR og rekruttering, fortrinnsvis fra offentlig virksomhet
  • har god forståelse for fagområdet og det lov- og avtaleverk som gjelder for ansettelsesforhold i staten
  • er handlekraftig og strukturert, har fokus på kvalitet og fremdrift og evner å gjøre gode prioriteringer 
  • er en tydelig lagspiller som sikrer god samhandling og har gode samarbeidsevner
  • har gode kommunikasjonsevner og er en sterk relasjonsbygger i møte med ledere og medarbeidere
  • er nysgjerrig og engasjert og opptatt av utvikling og kompetansedeling
  • liker å jobbe både strategisk og operativt
  • tar ansvar, jobber selvstendig og med høy grad av integritet
  • er robust, beholder roen i hektiske tider, er faglig trygg og har god vurderingsevne
  • har interesse for å videreutvikle gode arbeidsprosesser og bidrar til utvikling

 
Vi tilbyr:

  • gode utviklingsmuligheter i en kultur som oppfordrer til faglig påfyll
  • faglig utvikling, gjennom tidlig ansvar og involvering
  • en sentral og viktig stilling for deg som motiveres av å bidra til samfunnsoppdraget
  • pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
  • fleksibel arbeidstidsordning og mulighet for bevegelse i arbeidstiden i inntil 1 time pr. uke
  • mulighet for arbeid fra hjemmekontor 1-2 dager i uken 
  • arbeidssted sentralt i Oslo sentrum
  • stillingen lønnes som rådgiver/seniorrådgiver, kr 650 000 – 750 000. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.

 
For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte Hilde Simenstad på tlf 90 54 27 06 eller Kristoffer S. Dimakis på tlf 47 35 44 13.
 
Se jobb.toll.no for mer informasjon om å jobbe hos oss. 
 
 
Til deg som søker jobb i Tolletaten
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i forbindelse med våre ansettelser.
Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
 
Vi ønsker at du er kort og konkret både i din CV og søknad. Du trenger ikke nevne alt du har gjort, men få frem det du mener er mest relevant fra din erfaring og kompetanse. Da hjelper du også oss til å gjøre enda bedre vurderinger. 
I Tolletaten mener vi at mangfold og inkludering er en styrke, og vi har nulltoleranse for trakassering og diskriminering. Vi er avhengig av medarbeidere med ulik bakgrunn, kompetanse og erfaringer for å løse vårt samfunnsoppdrag. Dersom du har hull i CV-en, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette da du kan ha rett til positiv særbehandling. Les mer om dette på arbeidsgiverportalen.  

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted