Rådgiver/seniorrådgiver

Brønnøy kommune

Om stillingen

Er du engasjert i arkivfaget og vil være med å utvikle arkivtjenesten inn i en stadig mer automatisert og digitalisert framtid? Da har vi en ledig fast 100 % stilling som rådgiver/seniorrådgiver for arkivet i Brønnøy kommune. Arkivets to stillinger er organisert sammen med personal og servicekontoret med personalsjef som nærmeste overordnede. Vi søker nå en nøkkelperson som kan å utvikle arkivløsningen vår og løse daglige oppgaver innenfor arkivfeltet med faglig og fremtidsrettet fokus. Dette i tett samarbeid med andre faggrupper både innad i administrasjonen, men også ledere og saksbehandlere i organisasjonen for øvrig.

Vi jobber i et heldigitalt sak og- arkivsystem; Elements. I samarbeid Helgelandskommunene driver Digitale Helgeland prosjektet «Connect Flow» med mål om et tettere samarbeid rundt dokumenthåndtering og arkiv på Helgeland med felles postmottak og kollektiv implementering av teknologiske løsninger.

Arbeidsoppgaver

Arkivleder har ansvar for løpende arkivdrift samt utforming og innføring av planer, retningslinjer og rutiner på arkivområdet. Og opplæring, tilsyn og veiledning innen fagområdet 

  • Postbehandling, journalføring/scanning og informasjonshenting 
  • Effektivisering og kvalitetssikring av saksbehandlings- og arkivrutiner 
  • Utvikle og ajourholde planverk og rutiner for arkivfunksjonen
  • Legge til rette for at våre saksbehandlere har god opplæring i sak- og arkivløsningen 
  • Ansvar for å identifisere forbedringsområder og være en aktiv bidragsyter inn i et kontinuerlig utviklingsarbeid både faglig og digitalt 
  • Være en aktiv bidragsyter inn i det interkommunale prosjektet «Connect flow»
  • Andre arbeidsoppgaver kan tilkomme

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Kvalifikasjoner

  • Fortrinnsvis master innen arkiv og dokumentasjonsforvaltning. Bachelorgrad kan i særskilte tilfeller vurderes 
    • For innplassering i stillingskode som seniorrådgiver kreves mastergrad og minimum frem års relevant arbeidserfaring
  • Erfaring fra offentlig arkivforvaltning og god kjennskap til NOARK-standard
  • Erfaring som fagleder eller med prosjektledelse

God digital kompetanse og erfaring med helelektroniske saks- og arkivsystem

 

Personlige egenskaper

  • Du er engasjert og har god gjennomføringsevne
  • Du arbeider effektivt og nøyaktig 
  • Du har gode kommunikasjonsevner
  • Du har evne til konstruktivt samarbeid, samtidig som du tar tydelig ansvar for oppgaver innenfor eget fagfelt
  • Du har faglig integritet og fokus på faglig utvikling
  • Du har gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Du har evne til å se muligheter i ny teknologi og er motivert for å ta i bruk nye digitale løsninger

    Personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr

  • Dersom kandidaten har mastergrad innplasseres stillingen i stillingskode som rådgiver/seniorrådgiver med årslønn fra kr 630 000-780 000, avhengig av dine kvalifikasjoner. Hvis du er spesielt godt kvalifisert, kan noe høyrere lønn kan vurderes
  • Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
  • Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
  • Brønnøy kommune er en IA- bedrift
  • En utviklingsorientert organisasjon

Les mer om ny ordning for sletting av studielån for bosatte i distriktskommuner her

Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.  

Generell info

Språkkunnskaper

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2. 

Ansettelse

Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen. 

Intervju

Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.  

Offentlighet

Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.

Søknad sendes

Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)

Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted