11400 - Anskaffelser, Asker kommune
Vil du bli del av et dyktig og fremoverlent anskaffelsesmiljø?
Asker kommune har høye ambisjoner innen miljømessig og sosial bærekraft. Innkjøpsmakten brukes derfor strategisk for å bidra til å oppfylle kommunens mål samtidig som vi dekker innbygernes behov. Seksjon Anskaffelser gjennomfører et bredt spekter av anskaffelser i samarbeid med virksomheter i hele kommunen. Vi tilstreber å ha tett dialog og samarbeid med næringslivet slik at vi finner best mulig løsninger for kommunen og for innbyggerne.
Seksjonen består av 12 dyktige medarbeidere med solid erfaring og kompetanse. Seksjonen har et godt og uformelt arbeidsmiljø og vi legger stor vekt på samarbeid, kompetansebygging, faglig utvikling og å ha det gøy på jobb! .
Vi holder til i trivelige, lyse og moderne lokaler i Lensmannslia 4, sentralt i Asker.
Arbeidsoppgaver
– Bidra til utvikling av anskaffelsene i Asker kommune i tråd med strategien "Bærekraftige Anskaffelser".
– Lede anskaffelsesprosesser i samarbeid med faggrupper, gjennomføre markedsdialoger, gjennomføre konkurranser, dialog med leverandører, forhandlinger, evaluere tilbud og tildele kontrakter.
– Være en god strategisk sparringspartner, sikre god behovsdekning, optimalisere kommersielle betingelser og tilrettelegge for gevinster.
– Dialog med næringslivet og markedet .
– Oppfølging av kontrakter og leverandører for å sikre gode leveranser til kommunen.
– Opplæring og kompetanseutveksling med ansatte og samarbeidspartnere.
– Andre arbeidsoppgaver innen seksjonens ansvarsområde som analyser og utvikling av metodikk, prosesser og rutiner
Kvalifikasjoner
– Høyskole- eller universitetsutdannelse. Relevant erfaring med gode resultater kan kompensere for formell kompetanse.
– Erfaring med anskaffelsesprosesser.
– Kjennskap til digitale anskaffelsesverktøy (KGV/KAV/e-handel, analyseverktøy).
– Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
– Kjennskap til regelverket om offentlige anskaffelser.
Personlige egenskaper
– Du er nysgjerrig, har evnen til å lære og deler gjerne kunnskap.
– Du liker både å jobbe selvstendig og i team.
– Du er målrettet og liker å oppnå konkrete resultater.
– Du er serviceinnstilt og løsningsorientert.
– Du liker å utfordre det etablerte.
– Du har gode kommunikasjonsevner.
– Du er analytisk og strukturert.
Vi tilbyr
– Et hyggelig og godt arbeidsmiljø med solid kompetanse.
– Et anskaffelsesmiljø som er opptatt av å bruke anskaffelser strategisk for å gi det beste tilbudet til kommunens innbyggere.
– Gode utviklingsmuligheter.
– Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver.
– Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
– Fleksibilitet ift bruk av hjemmekontor.
– Lønn etter kommunens lønns- og stillingsregulativ.
– Mulighet til å inngå avtale om miljøvennlige reiser til og fra jobb, vi har blant annet leasingavtale for el-sykkel.
– Mulighet for parkering.
Kontaktinformasjon
Beatrice Irene Pignatel, Seksjonsleder Anskaffelser, 93263760, Beatrice.Irene.Pignatel@asker.kommune.no
Arbeidssted
Lensmannslia 4
1386 Asker
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommune
Referansenr.: 5052272113
Søknadsfrist: 19.01.2026