Rådgiver

Agder politidistrikt

Om stillingen

Vi søker en tjenesteplanlegger i stilling som rådgiver til seksjon for tjenesteplanlegging i Agder politidistrikt – en hverdag med oppgaver som sikrer at politiet alltid er klar med riktig kompetanse og kapasitet.

Som tjenesteplanlegger ved seksjon for tjenesteplanlegging vil du være en del av en sentral og utøvende funksjon som sørger for helhetlig ressursstyring og effektiv arbeidsplanlegging av ressurser. Med stedsplassering i Kristiansand eller Arendal vil du blant annet bidra til å utarbeide arbeidsplaner, sikre kontinuerlig oversikt over kompetanse og ressurser, og tilrettelegge for aksjoner og beredskap.

Seksjonen er en del av HR/HMS-staben og har en viktig rolle i å oppfylle politiets samfunnsoppdrag gjennom strukturert planlegging og tett samarbeid med øvrige enheter.

Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.

Dette ser vi etter hos en ny medarbeider

Vi stiller høye krav til kompetanse, motivasjon, arbeidsmoral og etisk integritet. Vi søker etter deg som til enhver tid opptrer profesjonelt og fungerer som en god ambassadør for politiet gjennom dine daglige holdninger og handlinger, med en evne til å bidra til et inkluderende og respektfullt arbeidsmiljø.

Arbeidsoppgaver

  • Utarbeide, koordinere og optimalisere aktivitets- og
    ressursplaner
  • Utarbeide turnus-/arbeidsplaner som samsvarer med
    distriktets aktiviteter og påse at disse tilfredsstiller
    arbeidstidsbestemmelser og god HMS
  • Sanntidsføre overtid, fravær mv.
  • Kontroll og kjøring av månedlig periodeoppgjør
  • Dialog og samarbeid med ledere, tillitsvalgte og andre relevante aktører
  • Opplæring og veiledning for ledere innen relevant avtaleverk og planleggingsverktøy
  • Andre oppgaver ved behov

Kvalifikasjoner

Dette må du ha for å være kvalifisert:

  • Relevant utdanning på bachelornivå
    • Relevant realkompetanse kan kompensere for deler av kravet om formalkompetanse
  • Relevant arbeidserfaring
  • Kunnskap om relevante lover, forskrifter og avtaleverk som gjelder forholdet mellom arbeidsgiver og arbeidstaker
  • Grunnleggende kunnskaper i Excel
  • Interesse for arbeid med digitale systemer og gode digitale ferdigheter
  • Dokumentert god resultatoppnåelse i tidligere stillinger
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Det er også ønskelig med:

  • Gode ferdigheter i Excel
  • Erfaring med tjenesteplanlegging, gjerne fra politiet. Kunnskap om politiets arbeidstidsbestemmelser (ATB) og bruk av dataverktøyet (TTA=turnus, tjenestelister og arbeidstidsbestemmelser) for tjenesteplanlegging er en fordel
  • Politifaglig bakgrunn eller erfaring fra politiet
     

Andre krav:

  • Ved å søke på stilling i politiet samtykker man til at det vil bli foretatt en skikkethetsvurdering i forkant av eventuelt intervju.  
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41, og i tillegg kunne klareres for inntil HEMMELIG i henhold til sikkerhetsloven.

Personlige egenskaper

  • Strukturert og systematisk
  • Nøyaktig og detaljfokusert
  • Tydelig med gode kommunikasjons- og relasjonsbyggende
    evner
  • Ansvarsfølelse og pålitelighet, evne til å arbeide selvstendig
  • Handlekraftig med evne til å bidra under raskt skiftende
    omstendigheter
  • Samfunnsorientert og forståelse for enhetens rolle i politiets
    samfunnsoppdrag
  • Personlig egnethet og særskilt motivasjon for fagområdet vil
    bli vektlagt

Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.

Dette kan vi tilby om du velger oss

  • Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434) med årslønn: kr. 680 000-720 000. 
  • Som medlem i Statens pensjonskasse får du ikke bare svært gode pensjons- og forsikringsordninger, men også tilgang til noen av landets mest gunstige låneordninger. Les mer på www.spk.no.
  • Agder politidistrikt tilbyr gode arbeidsbetingelser med fokus på faglig utvikling, et trygt og inkluderende arbeidsmiljø samt balanse mellom arbeid og fritid. 
  • Du vil kunne blant annet ha mulighet for fleksibel arbeidstid og trening i arbeidstiden. 

Mangfold i politiet

Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling. 
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.

Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her

Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_Wc

Slik søker du

Du søker ved å skrive et søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted