Østfolds mest spennende stilling?

  • Heltid
  • ROLVSØY, NORGE
  • Publisert: 6 timer siden
  • 16. juni 2025

MINIBUSS 24-7 AS

Er du vår nye vår nye tender manager?

Vi søker en dedikert, målrettet, nysgjerrig og strukturert Tender Manager. Hovedansvaret er oppfølging av mulige anbudskontrakter, besvarelser og tilbudsprosesser. Dette håndteres i dag av selskapets markedssjef. I forbindelse med generasjonsskifte endres stillingens fokus, og du vil få ansvaret for hele anbuds-regimet i bedriften. Fra søk og utvelgelse, til innholds-oppfyllelse og besvarelse, forhandlinger, oppstart og gjennomføring. Anbudene er livsnervene i bedriften og det vil være en lengre introduksjonsfase sammen med både dagens markedssjef og administrerende direktør som også er sentrale i anbudsprosessene. Stillingen er plassert i ledergruppen og rapporterer til daglig leder

Arbeidsoppgaver
 

  • Systematisk anbudsovervåking og kartlegging, identifisering og oppfølging av nye lønnsomme anbud og oppdrag. Herunder potensial- og riskovurderinger.
  • Besvarelse av anbud og gjennomføring av tilbudsprosesser med forhandlinger.
  • Planlegging og gjennomføring av kunde- og kontraktsmøter.
  • Overvåking og tiltaksbeskrivelse knyttet til samsvaret mellom oppfyllelsen og kontraktsmessige forpliktelser og forventinger.
  • Oppfølging av og kontroll med indekser, avvik og gebyrer fra oppdragsområdene.
  • Analysere behov og komme med forslag og innspill til utvikling av nye tilbud og nytt tilbudsinnhold som øker tilslag eller bedrer gjennomføring av anbud og oppdrag.
  • Utarbeide behov- og kravspesifikasjoner for selskapet iht. nye anbud og forpliktelser.
  • Gjennomføre konkurrentanalyser.
  • Kartlegging og ajour-føring av bilkatalog og egnet utstyr for forskjellige anbudskategorier.
  • Leverandørkontakt.
  • Deltakelse i kontroll av fakturagrunnlag og avstemming av bedriftens inntekter.
  • Lønnsomhetsvurderinger med evalueringer av gjeldene kontrakter. 
  • Prosjektlede og kvalitetsikre implementering og oppstart av anbud iht. forpliktelser og forventinger. Fra kontraktsinngåelse til etablering og overføring til ordinær drift.
  • Delta i budsjettarbeid og gi innspill til virksomhetsplaner.
  • Bidra til utvikling av dagens tjenestetilbud

Ønsket kompetanse

Du har utdanning på minimum bachelor-nivå, samt flere års erfaring fra selvstendig arbeid innen anbud og logistikk. Du har et ‘godt "forretningshode’’ med blikk og forståelse for drift i hele verdikjeden. Vi forventer dokumentert bred erfaring innen anbudsarbeidet, gjerne innen bil, logistikk eller transport bransjen. Du har teknisk forståelse og er fortrolig med bruk av ny teknologi. Du er analytisk, ser muligheter og har stor omstillingsevne. Du har god tallforståelse og ser gode økonomiske løsninger. I rollen er det også viktig med god formuleringsevne, både muntlig og skriftlig på norsk og engelsk.. 

Hvem er du?

Du har stor drive og liker å få ting gjort. Er ansvarsfull, innovativ, mulighetssøkende og strukturert. Du bidrar med godt humør, positiv innstilling og skaper gode relasjoner. Du får energi av dynamiske miljøer, er åpen for endringer og er fleksibel. Du evner å holde hodet kaldt i pressede og stressende situasjoner. Er du i tillegg utadvendt og tillitsvekkende – er du den vi ser etter!

Vi tilbyr:

  • Og bli en del av et av Norges mest spennende miljøer innen person-transport  
  • Mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag, utvikle og skape gode resultater
  • Konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger 
  • Trivelige og gode arbeidsforhold med uformell atmosfære. Dyktige kolleger, og et godt arbeidsmiljø 
  • Arbeidssted: Rolvsøy, Fredrikstad

Søknader behandles fortløpende. 

For mer informasjon om stillingen ta kontakt med vår rekrutterings partner Skagerak Consulting v/Øyvind Johannessen tlf: 466 44 850 mail: oj@skc.no eller Philip H. Garder tlf: 948 56 877 mail: phg@skc.no

Skagerak Consulting AS er et unikt, tverrfaglig rådgivningsmiljø. Vi jobber med å utvikle mennesker og organisasjoner for å skape varige forbedringer og verdier i offentlige og private virksomheter. Vårt arbeid er basert på en kombinasjon av dokumentert metodikk, praktisk erfaring og en god porsjon sunn fornuft. Les mer om Skagerak Consulting AS her: www.skc.no

For å unngå bedrageri forsøk vil vi presisere at vi aldri ber om Bank ID-informasjon i søknadsprosessen.

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted