Skatteetaten, divisjon informasjonsforvaltning
Skatteetaten eier og forvalter informasjonskilder med svært stor samfunnsmessig betydning. Informasjonsforvaltning er en sentral oppgave for etaten, og for å styrke vår kompetanse trenger vi deg som er forretningsorientert, og som har forståelse for løsning og system.
I det daglige vil du inngå i et tverrfaglig team som jobber med en av Skatteetatens informasjonskilder, a-ordningen. A-ordningen er en samordnet måte for arbeidsgivere å rapportere opplysninger om lønn og arbeidsforhold. Arbeidsdagen din vil være preget av et høyt tempo, og interessante faglige problemstillinger knyttet til forvaltning og videreutvikling av a-ordningen. Har du erfaring med å lede og drive prosesser, kan det være akkurat deg vi ser etter!
Dette går jobben ut på
Dine hovedarbeidsoppgaver vil være å
- arbeide i skjæringspunktet mellom IT og forretningen for å utarbeide best mulig teknisk løsning
- være prosessdriver i forskjellige endringsprosesser, og i faste prosesser som f.eks. risikovurderinger, verdivurderinger og sårbarhetsvurderinger
- bistå styringsrollene i avdelingen med å gjennomføre regelmessige oppgaver
- følge opp utforming av krav, kvalitetssikre og beskrive krav til løsning
- følge opp faglige problemstillinger med andre fagmiljøer internt og eksternt
- samarbeide tverretatlig med NAV og SSB
Du må også kunne bidra inn i gruppens øvrige oppgaver. Noen av disse oppgavene vil være å
- ha dialog og samarbeide med juridiske miljøer om regelverksendringer
- presentere endringer og nyheter om a-ordningen i ulike fora
- bidra i arbeid rundt vedlikehold og utvikling av skjemaer som brukes i forbindelse med a-ordningen
Kompetanse som er viktig i rollen
Du må ha relevant utdanning, minimum en bachelorgrad. Relevant erfaring (minimum 4-6 år) kan kompensere for manglende formell kompetanse. Utenlandske grader må være godkjent av NOKUT/HK-dir.
I tillegg må du ha
- dokumentert erfaring med ledelse av prosesser
- meget god skriftlig og muntlig formuleringsevne
Det er ikke et krav, men en fordel om du
- ser sammenhenger mellom regelverksendringer, funksjonell løsning og systemløsning
- forstår sammenhenger i verdikjeden, både detaljer i løsningen og overordnede samfunnsmessige konsekvenser
- har kunnskap om eller erfaring med a-ordningen
Dette ser vi etter hos deg
For å lykkes og trives i rollen trenger du å
- ta initiativ og eierskap til oppgaver
- like å arbeide i team, men også kunne arbeide selvstendig når det er nødvendig
- ha evne til å skape konsensus på tvers av fagmiljøer og etater
- ha evne til å skape ro og overblikk i en hektisk hverdag
- ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- være fleksibel til å bidra inn i gruppens øvrige oppgaver
Hvorfor du skal velge oss
Høres det givende ut å jobbe med et inspirerende samfunnsoppdrag? Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som nyter stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Som medlem av Statens pensjonskasse vil du nyte godt av gode pensjonsordninger og gunstige betingelser for boliglån.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid to dager i uken når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som seniorrådgiver med en årslønn mellom kr 650 000 – kr 750 000, avhengig av kvalifikasjonene dine. De første seks månedene regnes som prøvetid.
Verdt å merke seg før du søker
Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Når du søker på denne stillingen trenger du derfor ikke skrive et søknadsbrev, men levere en beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort tidligere som gjør deg kvalifisert til jobben. Ta med hvilke oppgaver og fagområder du har hatt ansvar for, og hvilke resultater du har oppnådd. Vi setter pris på om du legger ved vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester.
Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.
Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere.
Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av kandidater som tilbys stilling, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.
Kontaktinformasjon
Vidar Skaarud Bekkoset, underdirektør, 408 05 056
Arbeidssted
Fredrik Selmers vei 4
0663 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Skatteetaten
Referansenr.: 4967961898
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.05.2025