Økonomirådgiver

  • Heltid
  • MYSEN, NORGE
  • Publisert: 2 uker siden
  • 26. april 2025

Indre Østfold brann og redning IKS

Ønsker du å bruke din økonomikompetanse til å påvirke beslutninger som styrker samfunnets beredskap og innbyggernes trygghet? 

Hos Indre Østfold brann og redning IKS får du en sentral rolle i en offentlig virksomhet med et klart samfunnsoppdrag – å beskytte liv, helse og verdier.

Indre Østfold brann og redning IKS står foran betydelige endringer og spennende utviklingsprosjekter. Som økonomirådgiver vil du ha en nøkkelrolle i disse prosessene og være en viktig støttespiller for Brannsjefen og ledergruppen for å sikre strategisk og effektiv økonomistyring.

Vi søker en engasjert, strategisk og analytisk økonomirådgiver som vil bidra til bærekraftig ressursforvaltning og videreutvikling av vår økonomifunksjon. Her får du muligheten til å påvirke beslutninger og styrke økonomistyringen i en organisasjon med et viktig ansvar innen forebygging, beredskap og sikkerhet.

Sammen med ledelsen vil du være en drivkraft i utviklingen av beslutningsgrunnlag og prosesser som støtter virksomhetens oppdrag og mål.

Arbeidsoppgaver

  • Lede budsjettering, prognoser, økonomirapporteringer og analyser
  • Gi strategisk økonomirådgivning til ledelsen
  • Videreutvikle og vedlikeholde effektiv økonomistyring
  • Ha overordnet ansvar for regnskap og rapportering, inkludert årsregnskap
  • Delta i prosjektarbeid, effektiviserings- og forbedringsprosesser
  • Kontaktperson for relevante samarbeidsaktører
  • Fakturabehandling
  • Kontinuerlig forbedre økonomiske prosesser, samt støtte til innkjøp og anskaffelse
  • Andre oppgaver må påregnes etter organisasjonens behov

Stillingens ansvarsområder og innhold vil kunne endres i takt med selskapets behov og organisasjonsutvikling. 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på høyskole- eller universitetsnivå innen økonomi/regnskap
  • Minimum tre års erfaring med budsjettering, rapportering og økonomistyring
  • Gjerne erfaring fra offentlig sektor, særlig kommunal økonomiforvaltning
  • God regnskapsforståelse og kjennskap til økonomireglement og revisjon
  • Gode analytiske ferdigheter og evne til å presentere komplekse data på en forståelig måte
  • Erfaring med digitale økonomiverktøy og systemer (kjennskap til Visma er en fordel)

Personlige egenskaper

  • Tydelig og trygg i rollen som økonomisk rådgiver
  • Analytisk, strukturert og helhetstenkende
  • Evne til å se sammenhenger og prioritere i en kompleks hverdag
  • God formidlingsevne på norsk, muntlig og skriftlig
  • Tillitsskapende og profesjonell i dialog med interne og eksterne samarbeidspartnere
  • Selvstendig og initiativrik – samtidig en lagspiller Løsningsorientert og proaktiv, med engasjement for forbedring

Vi tilbyr

  • En nøkkelrolle i en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag
  • Varierte og meningsfylte arbeidsoppgaver med stor påvirkningskraft
  • Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
  • Et inkluderende arbeidsmiljø med fokus på felles mål
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor etter avtale med leder
  • Trening i arbeidstiden

Ansettelsen skjer på de vilkår som kommer frem av de til enhver tid gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Lønn etter avtale. Pliktig pensjonsordning i KLP.

Kontaktperson: Linda Gangnes, HR-/administrasjonsleder. Tlf. 45011014, e-post: linda.gangnes@iobr.no
Søknadsfrist:  27.04.25

Kontaktinformasjon

Linda Gangnes, HR-/administrasjonsleder, 45011014, linda.gangnes@iobr.no

Arbeidssted

Ordfører Voldens vei 14
1850 Mysen

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Indre Østfold brann og redning IKS

Referansenr.: 4949202264
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.04.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted