Økonomikonsulent

Kommunene i Vestre Varanger – Berlevåg, Båtsfjord, Nesseby og Tana – har gått sammen om å utvikle felleskommunale tjenester i et balansert vertskommunesamarbeid. Kommunene er hver for seg små og sårbare, men sammen kan vi klare å levere tjenester av høy kvalitet. Større enheter skal sikre gode fagmiljøer, godt arbeidsmiljø og bedre tjenester til innbyggerne våre. Et underliggende premiss for samarbeidet er at balansen mellom kommunene skal opprettholdes: alle kommuner får ansvar for én eller flere tjenester, og de ansatte skal beholde sine arbeidsplasser ute i de fire kommunene.

Vestre Varanger økonomi ble opprettet 1. mai 2023 som en felles interntjeneste i Vestre Varanger. Vestre Varanger økonomi har ansvaret for budsjettering, innfordring, lønnsutbetaling og regnskap. Tjenesten har pr. i dag 17 ansatte fordelt på de fire kommunene. Vestre Varanger økonomi er en tjeneste i støpeskjeen, med et godt og solid fagmiljø som jobber på tvers av kommunegrensene. Berlevåg er vertskommune for tjenesten.

Vi lyser med dette ut en ledig 100 % stilling som økonomikonsulent i Vestre Varanger Økonomi med kontorsted i Unjárga/Nesseby.

Unjárga/Nesseby er en tospråklig sjøsamisk kommune som ligger innerst i Norges eneste østvendte fjord, Varangerfjorden i Øst-Finnmark.

Unjárga/Nesseby byr på:

– Gratis barnehage
– Todelt skoleløp samisk/norsk i nytt oppvekstsenter
– Gratis boligtomter
– Levende duodjimiljø
– Stort engasjement i idrettslag og andre frivillige organisasjoner
– Enorme multemyrer
– Gode jakt- og fiskemuligheter

-Godt utbygd skuter- og skiløypenett
– Mange flotte perleturmål
– Moderne museums siida
– Rikt fugle- og dyreliv og mye mer

Kort om stillingen:
Vestre Varanger økonomi søker en engasjert og dyktig økonomikonsulent til økonomiavdelingen med kontorsted Nesseby. Økonomikonsulenten vil ha det overordnede ansvaret for å ivareta og utvikle kommunens økonomistyring, og skal bidra aktivt i både strategiske og operative prosesser. Stillingen rapporterer til økonomilederen.

Søknadsfrist: 10. august 2025

 

Arbeidsoppgaver

  • Hovedoppgavene i stillingen vil være økonomi og regnskapsarbeid. Herunder analyse, prognosearbeid, oppfølging og kontroll, rapportering og periode- og årsavslutning.
  • Delta i arbeidet med å utarbeide budsjett/handlingsprogram
  • Utarbeide og vedlikeholde rutiner for å sikre effektiv drift og god økonomisk internkontroll
  • Andre arbeidsoppgaver kan tillegges stillingen

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning innen regnskap og økonomi – minst 3-årig høyere økonomisk utdannelse, men relevant og tilstrekkelig praksis kan etter nærmere vurdering erstatte utdanningskravet
  • God kjennskap og forståelse av kommunal sektor
  • Gode datakunnskaper
  • Ønskelig med erfaring fra lignende stilling, gjerne fra det offentlige
  • Gode skriftlige og muntlige norskkunnskaper
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2-te

Personlige egenskaper

  • Vi søker en konsulent med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og som kan sette seg inn i nye områder raskt
  • Strukturert, god tallforståelse og nøyaktighet er naturligvis en selvfølge
  • Du er nysgjerrig og nytenkende
  • Evne til å arbeide i team, og samtidig stor grad av selvstendighet
  • Du må kunne mestre hektiske perioder med ekstra arbeidspress

Vi tilbyr

  • Utfordrende, varierte og interessante arbeidsoppgaver
  • Gode utviklingsmuligheter i et nytt interkommunalt økonomikontor
  • Godt arbeidsmiljø
  • God pensjonsordning
  • Lønn etter avtale

Kontaktinformasjon

Vibeke Richardsen, Økonomisjef, 45879850

Arbeidssted

Rådhusgata 2
9980 BERLEVÅG

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Berlevåg kommune

Referansenr.: 4993952658
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.08.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted