Bodø kommune
Vi søker etter deg som har en positiv holdning, og som ser verdien i humor og fleksibilitet for å skape et godt miljø og bygge relasjoner.
Vollsletta 8/10 er et bofellesskap med 10 leiligheter for personer med nedsatt eller redusert funksjonsevne. Mange av beboerne har etablert seg i eget hjem for første gang her, og får tett oppfølging i hverdagen.
Bofellesskapet har døgnbemanning. Personalet jobber i turnus med dag-, kveld- og langvakter, samt egne nattevakter. Tjenestene ytes etter vedtak og er tilpasset den enkeltes behov.
Vi har ledig to 100 % vikariater med mulighet for fast ansettelse: én 100 % stilling som vernepleier og én 100 % stilling som miljøterapeut.
Hos oss blir du en del av et faglig engasjert arbeidsmiljø med fokus på læring og utvikling. Du får tett oppfølging og en egen mentor i opplæringsperioden.
Miljøtjenesten er en virksomhet i Bodø Kommune bestående av flere avdelinger. Målgruppen er personer med medfødt eller tidlig ervervet funksjonsnedsettelse, som har behov for langvarige og koordinerte tjenester og habilitering.
Vi yter alle helse- og omsorgstjenester samt praktisk bistand til personer i målgruppen, herunder helsetjenester i hjemmet, aktivitetstilbud, avlastning m.m.
Tjenesten tilpasser seg jevnlig nye oppgaver og områder. Dette betyr at arbeidsoppgaver må forventes å endre seg ut fra tjenestemottakernes behov.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
For stilling som miljøterapeut:
- Fullført bachelorgrad i sosialt arbeid eller barnevern.
For stilling som vernepleier:
- Gyldig norsk autorisasjon som vernepleier.
Felles kvalifikasjonskrav:
- Erfaring fra helse- og omsorgstjenester rettet mot Miljøtjenestens målgruppe.
- Gode ferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig.
- Generelt gode digitale ferdigheter og erfaring med bruk av relevante IKT-verktøy.
Det er en fordel med:
- God kjennskap til relevant lovverk, herunder:
- Helse- og omsorgstjenesteloven kapittel 9
- Pasient- og brukerrettighetsloven kapittel 4
- Kunnskap om betydningen av fysisk aktivitet, bevegelse og ernæring, og evne til å integrere dette i det daglige arbeidet.
- Erfaring med kollegaveiledning og faglig refleksjon i team.
- Erfaring fra arbeid med personer med autismespekterforstyrrelser
- Erfaring eller videreutdanning tilknyttet psykisk helsearbeid.
- Førerkort klasse B.
Personlige egenskaper:
- Er en ansvarlig og samarbeidsvillig kollega i en aktiv arbeidshverdag
- Er trygg i formidling av kunnskap og bidrar til en åpen og utviklende tilbakemeldingskultur
- Er fleksibel, tilpasningsdyktig og ser muligheter i endring
- Har motivasjon for å bruke kompetansen din på tvers av tjenesten
- Har gode kommunikasjonsferdigheter
- Har godt humør og bidrar til et trygt og inkluderende arbeidsmiljø
- Er selvstendig, men også en lagspiller
- Verdsetter samarbeid med ulike profesjoner, kolleger og pårørende.
- Du har et ekte engasjement for mennesker, og møter både beboere, pårørende og kolleger med omsorg og respekt.
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli vektlagt.
Dine arbeidsoppgaver vil være:
- Primærkontaktoppgaver.
- Daglig ansvar for oppfølging av helse- og omsorgstjenester, samt yte praktisk bistand til tjenestemottakere; i nært samarbeid med andre faggrupper.
- Bidra til selvbestemmelse, og et godt pårørendesamarbeid til det beste for tjenestemottaker.
- Et særskilt ansvar når det fattes vedtak om tvang, samt legge til rette for minst mulig bruk av det.
- Arbeid med individuell tilrettelegging for mestring, trivsel, utvikling av ferdigheter og en aktiv hverdag/fritid.
- Ta et ansvar for kvaliteten på tjenesten som ytes, herunder samarbeid med interne og eksterne instanser.
Vi kan tilby deg
- En flott arbeidsplass med høy grad av faglig fokus og trivsel
- Et godt og trygt arbeidsmiljø
- Engasjerte og fleksible kolleger som alltid har bruker i fokus
- Mentoroppfølging som en del av opplæringen
- Spennende, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver med stor grad av autonomi
- Engasjerte og faglig dyktige kollegaer med bred kompetanse innen fagfeltet
- Forsikring mot skader og ulykker i arbeidet. Forsikringen inkluderer gruppelivsforsikring, yrkesskade – og ulykkesforsikring.
- En av markedets beste pensjonsordninger i Bodø pensjonskasse.
- Lønn etter gjeldene tariffavtale.
Annet
Aktuelle søkere vil bli invitert til intervju.
Dokumentasjon på utdanning og praksis legges ved søknaden.
Får du tilbud om stillingen må gyldig politiattest leveres til leder/tjenestested. jf. Kommunal helse- og omsorgstjenestelov § 5-4 og Helsepersonelloven § 20 a. (skal ikke vedlegges søknaden).
Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema.
Arbeidsplassene i Bodø kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Bodø kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Fast ansatte i Bodø kommune med fortrinnsrett som overtallig, avklart omplasseringskandidat på bakgrunn av helse eller som ønsker å øke sin stillingsandel oppfordres til å søke.
Ditt navn kan bli offentliggjort, selv om du ber om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dette blir du i så fall varslet om.
For alle stillinger gjelder de regler som går fram av lover, reglement og gjeldende tariffavtale.
Ved første gangs ansettelse i kommunen gjelder en prøvetid på 6 måneder.
Søknad, CV og vedlegg sendes via lenke på denne siden. Har du spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på tlf. 75 54 22 20.