Emanuelfjell bosenter, Oslo kommune, Bydel Grorud
Emanuelfjell bosenter er en døgnbemannet bolig som yter tjenester innenfor praktisk bistand og opplæring i hjemmet til 16 beboere med utviklingshemming. Bistandsbehovet er individuelt og aldersspennet blant beboere varierer, noe som bidrar til en variert, spennende og utfordrende arbeidshverdag. Tjenestestedets personalgruppe består av dyktige medarbeidere med tverrfaglig bakgrunn som sammen skaper en unik og trivelig arbeidsplass. Boligen sto ferdig i 2017 og kan tilby flotte lokaler med store og tilrettelagte arealer, både inne og ute. Boligen ligger også i umiddelbar nærhet til marka som byr på fantastiske turmuligheter. Det er kort avstand til offentlig kommunikasjon og et bredt utvalg av fasiliteter i området.
Per i dag består boligens ansatte av avdelingsleder og en ledende miljøterapeut som utgjør boligens lederteam, samt motiverte og engasjerte 3-årige miljøterapeuter, 1-årige miljøterapeuter og erfarne miljøarbeidere. Boligen er strukturert etter arbeidsmodellen Behovsstyrt bemanning (BOB), som blant annet innebærer en tydelig struktur med definerte roller og ansvarsområder. Prinsipper for målrettet miljøarbeid, selvbestemmelse, beslutningsstøtte, aktivisering, likhet og deltakelse for utviklingshemmede er sentrale begreper som anvendes i vårt daglige arbeid. I tillegg er det fokus på omsorg, trygghet, fellesskap og god kommunikasjon i et sosialt miljø. Vi er derfor på utkikk etter en engasjert miljøarbeider som vil jobbe sammen med oss for å sikre et godt tjenestetilbud, være en god beslutningsrådgiver for våre beboerne, og som kan være med på å videreutvikle våre tjenester.
Arbeidsoppgaver
– Direkte tjenesteyting i henhold BOB modellen og beskrivelser i bydelens fagadministrative system (FAS) av enkeltvedtak, planer, rutiner og prosedyrer.
– Samarbeid med kollegaer, ledelse, pårørende og verger.
– Motta veiledning.
– Være en rollemodell med gode faglige og etiske verdier i samarbeid med brukere, kollegaer og pårørende.
– Observere, reflektere og ta kollektivt ansvar for at tjenestestedets praksis kontinuerlig evalueres og forbedres.
– Dokumentasjonsplikt og journalføring.
-Kjennskap til systemer som Gerica, herunder tiltaksplaner og LMP, EQS og MinGat er en fordel.
– Forvaltning av legemidler etter gjeldende lover, regler og rutiner
Kvalifikasjoner
Aktuelle kandidater forventes å ha:
-kompetanse innen miljøarbeid.
-evnen til å håndtere utfordrende adferd
-interesse for målgruppen.
-god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
-evne til å beherske relevante dataverktøy.
-gyldig politiattest uten merknad iht. helse- og omsorgstjeneste loven §5-4, ikke eldre enn 3 mnd.
-norskferdigheter tilsvarende minimum nasjonal prøve nivå B2.
Personlige egenskaper
Aktuelle kandidater bør:
-ha gode samarbeidsevner med interne og eksterne samarbeidspartnere.
-være faglig trygg og løsnings orientert.
-ha gjennomføringsevne.
-være god til å håndtere en hektisk hverdag.
-være ansvarsbevisst, tydelig og lojal mot fattede tiltak.
-være fleksibel og tilpasningsdyktig.
-være veiledbar.
-bidra til et positivt og engasjerende arbeidsmiljø.
Personlig egnethet vektlegges, der engasjement for målgruppen, respekt
for den enkelte bruker og kollegaer er essensielt.
Vi tilbyr
En arbeidsplass med varierte arbeidsoppgaver.
Gode utviklingsmuligheter der du får jobbe sammen med dyktige fagpersoner som har lang erfaring
og kjennskap til beboerne.
Helgearbeid med dag og aftenvakter, med mulighet for ekstravakter ved behov.
Lønn etter Oslo kommunes lønnsregulativ, lønnstrinn 11-23( kr 485 050- 535 350 pr år i 100% stilling) avhengig av ansiennitet.
Kontaktinformasjon
Stine Cecilie Ingebrigtsen Larsen, Avdelingsleder, stine.cecilie.larsen@bgr.oslo.kommune.no
Arbeidssted
Odvar Solbergsvei 77
0970 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommune
Referansenr.: 4994647525
Stillingsprosent: 25%
Fast
Søknadsfrist: 06.08.2025