Medarbeider innenfor ERP/Systemforvaltning

Fellesenhet økonomi, Lillehammer kommune

Fellesenhet Økonomi er et interkommunalt samarbeidsområde hvor Lillehammer kommune er vertskapskommune. Vi leverer regnskaps-, faktura- og lønnstjenester til samarbeidskommunene Gausdal, Øyer og Lillehammer. I tillegg ivaretar vi systemansvaret for kommunenes ERP-system. Det er et overordnet mål å utnytte stordriftsfordelene gjennom det å være en større kompetanseenhet med et felles økonomi- og lønnssystem. Vi samarbeider tett med våre oppdragsgivere, noe som gir en variert og spennende jobb for våre 24 medarbeidere. Vi benytter UNIT4 ERP/Agresso for regnskap, fakturering, ehandel, lønn og personal. Systemet er i tillegg master for flere andre fagsystemer.

Kommunene er i anbudsprosess på nytt ERP-system og vi har i den forbindelse behov for mere kapasitet innenfor forvaltning av dagens ERP-system samt tilhørende integrasjoner, foreløpig som et 2-årig engasjement. Du vil jobbe i team sammen med våre 2 øvrige systemansvarlige på UNIT4 ERP/Agresso.  I perioden engasjementet varer vil kommunen velge, planlegge og implementere ny ERP-løsning, og her vil du kunne få en medvirkende rolle sammen med øvrige systemressurser, fagområder og valgt leverandør. 

Du vil sammen med systemansvarlig ha løpende fokus på at løsningen fungerer i henhold til inngåtte avtaler og være pådriver for en god og effektiv bruk og forvaltning av UNIT4 ERP/ Agresso inkl. integrasjon mot 40-50 andre systemer.

Tiltredelse etter avtale

Arbeidsoppgaver

  • Løpende bidra i team for en mest mulig effektiv bruk og forvaltning av ERP-løsningen. 
  • Tilgangsadministrasjon, herunder administrering av rolletilganger og fullmakter på tvers av moduler og klienter i ERP-løsningen
  • Lokal IT-support på avdelingen i samarbeid med driftsleverandør Ikomm
  • Løse innkomne supportoppgaver innenfor avtalte områder
  • Kvalitetsarbeid og rydding i relevante registre
  • Etter hvert få delansvar for utvalgte områder av løsningen
  • Bidra i prosjekt nytt ERP-system
  • Bidra med opplæring

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning innen administrasjon, økonomi, IT eller fagbakgrunn som vurderes likestilt.
  • Dokumentert relevant erfaring ift arbeidsoppgaver nevnt i stillingsteksten kan vurderes som et alternativ til formell utdanning
  • Gode digitale ferdigheter og evne til å lære nye systemer
  • Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
  • Det vil være en fordel med kompetanse innenfor ERP prosesser, men dette er ikke et krav.

Personlige egenskaper

  • Nøyaktig og effektiv uten å gå utover kvalitet
  • God IT-teknisk forståelse, interesse og nysgjerrighet
  • Evne til å følge oppgaver og rutiner over tid
  • Trives med hektisk hverdag og løser det med struktur og planlegging
  • Vant til å håndtere flere problemstillinger samtidig, og evner å holde hodet kaldt i en hektisk arbeidshverdag
  • Evner å arbeide selvstendig, men også i team
  • Synes det er givende å jobbe i tett samarbeid og dialog med både interne og eksterne brukere/samarbeidspartnere

Vi tilbyr

  • Spennende arbeidsoppgaver i et sterkt og aktivt fagmiljø
  • Dyktige og hyggelige kollegaer med stor vilje til å få til noe sammen
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Muligheten til bidra i kommunens viktige samfunnsoppdrag
  • Fleksitid og meget gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønnsplassering etter bestemmelsene i hovedtariffavtalen for kommunal sektor og utdanningsnivå.
  • Sentralt beliggende kontorlokaler med gode kollektivforbindelser

Kontaktinformasjon

Kari Tobiassen, Leder fellesenhet økonomi, +47 61050579

Arbeidssted

Storgata 51
2609 Lillehammer

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Lillehammer kommune

Referansenr.: 5049697960
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 04.01.2026

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted