Sixt
Oppstart: Etter avtale – vi begynner å behandle søknader i august
Arbeidssted: Sixt Norges hovedkontor – Kjøita 40
Stillingsprosent: 100 prosent
Arbeidsoppgaver
Som Markedskoordinator hos Sixt Bilutleie Norge vil du ha ansvar for et bredt spekter av markedsføringsaktiviteter. Du vil samarbeide tett med vårt internasjonale team for å sørge for at våre markedsføringsstrategier og kampanjer er optimalisert for både det norske og det globale markedet. Arbeidshverdagen vil bestå av følgende arbeidsoppgaver:
-
Optimalisere og analysere nettsider og digitalt innhold med fokus på merkevarebygging, god brukeropplevelse og søkemotoroptimalisering (SEO)
-
Produsere innhold til ulike kanaler, inkludert tekst, bilde og annet markedsføringsmateriell.
-
Planlegge og produsere kampanjemateriell både digitalt og trykte flater (grafisk) i henhold til internasjonal brand guide, samt måle effekt for kontinuerlig forbedring
-
Optimalisere SEM i samarbeid med internasjonal avdeling og lokal pricing avdeling
-
Gjennomføre oversettelser og tilpasse innhold til det norske markedet
-
Jobbe med CRM i samarbeid med det internasjonale hovedkontoret, med fokus på lokal tilpasning og kundedialog
-
Utvikle en markedsføringsplan for LinkedIn, lage og dele artikler og informasjon om selskapet, samt administrere stillingsannonser på plattformen
-
Vedlikeholde og optimalisere Google My Business, inkludert oppdatering av bedriftsinformasjon, bilder, Q&A og oppfølging av anmeldelser basert på innsikt og analyse
-
Måle og analysere alle markedsføringsaktiviteter, både betalte og organiske, for å sikre at mål og KPIer nås – og bruke innsikt til å forbedre fremtidige tiltak
-
Bistå Chief Brand Officer med ulike markedsføringsrelaterte oppgaver ved behov
Kvalifikasjoner
Vi søker deg som har erfaring med digital markedsføring og er lidenskapelig opptatt av å skape resultater. Du har erfaring fra markedsføringsarbeid, helst innen SEO, SEM, og digital annonsering, og trives med å optimalisere innhold for å øke synligheten på nett. Du er analytisk, fremoverlent og har evnen til å jobbe strategisk med markedsføringskampanjer. Du evner å kombinere kreativitet med dataanalyse for å nå de beste resultatene, og har et øye for detaljer i alt du gjør.
-
Høyere utdanning innenfor markedsføring, kommunikasjon eller lignende. Relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning
-
Minimum 2 års erfaring med digital markedsføring, SEO og SEM
-
God kjennskap til Google My Business, Google Ads og andre digitale annonseplattformer
-
Erfaring med oversettelser og tilpasning av tekstinnhold for det norske markedet
-
God forståelse for KPIer og resultatanalyse
-
Erfaring med LinkedIn som markedsføringsverktøy er en fordel
-
Flytende norsk og engelsk muntlig og skriftlig
-
Gode dataferdigheter
-
Evne til å se forbedringspotensialer
-
Erfaring med bruk av Adobe programmer som Photoshop og InDesign er en fordel
-
Erfaring med å følge internasjonal brand guide
-
Erfaring med å produsere grafisk innhold til kampanjer på tvers av digitale og trykte flater
Vi tilbyr
Som ansatt i Sixt Norge vil du være del av en organisasjon med flinke kolleger som alle ønsker å yte det beste for våre kunder. Som del av et team vil din innsats utgjøre en forskjell, og verdsettes deretter. Vi har gode trenings- og utvekslingsprogram som alle våre ansatte følger. For den rette vil det også være store utviklingsmuligheter innen organisasjonen.