Institusjon, Askøy kommune
Sektor Helse og omsorg drifter institusjoner, tjenester til hjemmeboende, tjenester til bofellesskap og fysio-/ergoterapi og servicetjeneste.
Kleppestø sykehjem ligger i Helsetunområdet på Kleppestø, og tar imot pasienter som har behov for korttid-rehabilitering, avlastning, medisinsk behandling og/eller langtidsopphold – til sammen 91 plasser.
Det er nå ledig lederstilling for korttidsavdelinger som gir tjenester innen opptrening, rehabilitering, palliasjon og øyeblikkelig hjelp. Pasientene er både eldre og yngre.
Vi er en flott ledergruppe med mye erfaring, samt god og variert kompetanse. Kommunens ulike støttetjenester bistår lederne med råd og praktisk hjelp. Det gis opplæring både gjennom interne kurs og via kollegial veiledning.
Kan du være den vi trenger til å lede denne avdelingen og være en del av lederfellesskapet?
Arbeidsoppgaver
Hos oss vil du bli en del av et lederteam på 7 personer, samt institusjonsleder. Lederne er stedfortredere
for hverandre i ferier og korte fravær. Som leder hos oss rapporterer du til
institusjonsleder. Sykehjemmenes ledere har et godt og kontinuerlig samarbeid
med tillitsvalgte og vernetjenesten.
- Som leder vil du ha fag-, budsjett- og personalansvar for avdelingen
- Kvalitet og forbedringsarbeid i egen avdeling og for sykehjemmene som helhet
- Planlegging av den daglige driften av avdelingen, sikre gode rutiner med høy
kvalitet - Utarbeiding av årlige planer for avdelingen – herunder beredskapsplan, opplæring,
kompetanseplan og turnus - Rekruttering av ansatte
- Medarbeidersamtaler og planlegging av kompetansebehov i egen
avdeling - Tett samarbeid med gruppe ansvarlig sykepleier ved avdelingen
Kvalifikasjoner
- Autorisert sykepleier
- Hvis du har ledererfaring, kan det bli vektlagt. Lederutdanning kan være et fortrinn
- Ønskelig med erfaring og interesse innenfor de fagområder som avdelingen representerer
- Vi trenger deg med god digital kunnskap og erfaring i bruk av blant annet fagsystemer og turnus programmer
- God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk
- Tilfredsstillende politiattest kreves og må fremlegges ved tiltredelse
Personlige egenskaper
Vi ønsker oss en leder:
- som evner å skape gode relasjoner
- som er beslutningssterk, kommuniserer godt og har evner til å gjennomføre gode prosesser innenfor gjeldende rammer
- som oppfattes som rettferdig og løsningsorientert, viser vilje til dialog og involvering av de ansatte og følger opp med god tilstedeværelse og integritet
- som evner å bygge felles kultur, lede sammen med andre og finne gode løsninger innenfor rammen av fag, kvalitet og økonomi
- som er fleksibel og ser muligheter i stedet for begrensninger i daglig drift, og tør å tenke nytt og utfordre etablerte ordninger der det er hensiktsmessig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Fri gruppelivs- og ulykkesforsikring
- Gode pensjonsordninger (KLP)
- Et inkluderende og godt arbeidsfellesskap der vi drar lasset sammen og tar vare på hverandre
Generelle opplysninger: *I henhold til offentlighetsloven §25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort
selv om søkeren har anmodet om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket
ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette før søkerliste utarbeides.
Eventuelle vitnemål og attester legges inn som vedlegg til søknaden.
Kontaktinformasjon
Turid Vigrestad, Institusjonsleder, +47 90 53 87 69, turid.vigrestad@askoy.kommune.no
Arbeidssted
Kleppevegen 19
5300 Kleppestø
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Askøy kommune
Referansenr.: 5035813351
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.12.2025