Leder politisk sekretariat

Sektor for organisasjon og innbyggerkontakt, Lillehammer kommune

Trives du i grenselandet mellom politikk og administrasjon?

Vi søker etter en kollega som skal bli vår nye leder for politisk sekretariat. Du vil være en vesentlig lederstøtte for kommunedirektør og ordfører i det daglige.  Rollen innebærer også lederstøtte for kommunalsjefer.

En del av oppgaven vil være forberedelse, gjennomføring og etterarbeid av politiske møter og saker. Du vil også ha en del kontakt med utvalgsledere.
Politisk sekretariat er også en viktig driver for videreføring av digitale politikere og oppgaveløsning.

Som leder for politisk sekretariat vil du ha ansvar for andre ansatte i sekretariatet. I dag er det tre personer. Din nærmeste leder blir kommunalsjef for Organisasjon og innbyggerkontakt. I det daglige vil du jobbe tett med kommunedirektør.   

Stillingen er ledig fra 01.10.2025.

Arbeidsoppgaver

-protokollfører for kommunestyret og formannskapet
-lederstøtte for politisk og administrativ ledelse
-organisering og faglig utvikling av sekretariatet
-personalansvar
-kvalitetssikring og utvikling av systemer, prosedyrer og rutiner
-saksbehandling
-økonomioppgaver
-andre oppgaver kan tilkomme

Det må regnes med noe arbeid utenom ordinær arbeidstid i forbindelse med politiske møter.

Kvalifikasjoner

-utdanning på høgskole eller universitetsnivå, innenfor administrative, samfunnsfaglige eller juridiske fag
-lederutdanning og/eller erfaring
-arbeidserfaring fra lignende oppgaver er ønskelig
-kjennskap til offentlig forvaltning er ønskelig
-forståelse for forholdet mellom politikk og administrasjon
-erfaring med saksbehandling 
-god IKT-kompetanse 
-god skriftlig og muntlig fremstillingsevne  

Personlige egenskaper

-samfunnsengasjert
-serviceinnstilt 
-fleksibel , med stor arbeidskapasitet
-strukturert
-selvstendig og trygg i rollen
-gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
 
Personlig egnethet vil bli tillagt sterkt vekt

Vi tilbyr

-varierte arbeidsoppgaver i et hyggelig og inspirerende arbeidsmiljø
-svært gode offentlige pensjonsordninger 
-forsikringsordninger
-fleksibel arbeidstid 
-muligheter for etter- og videreutdanning
-avlønning og stillingskode tilpasset din ansiennitet og kompetanse iht. Hovedtariffavtalen for KS

Kontaktinformasjon

Sidsel Brath, Kommunalsjef Organisasjon og innbyggerkontakt, 92092837

Arbeidssted

Storgata 51
2609 Lillehammer

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Lillehammer kommune

Referansenr.: 4973324527
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.06.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted