Helse- og sosialetaten, Lurøy kommune
Lurøy kommune, omsorgstjenesten har ledig fast stilling som leder i indre omsorgsdistrikt.
Kommunal området, Helse, sosial og omsorg er i utvikling. Kommunen, som de fleste kommuner, står overfor en utvikling der vi blir flere eldre samtidig som det er færre yrkesaktive. Samtidig skal vi beholde den kvalitet vi har på våre omsorgstjenester. Denne utfordringen er vi i gang med å rigge oss for. Vi har bla pågående utviklingsprosjekt der vi ser på hvordan vi kan bruke ressursene våre på best mulig måte ved at vi gjennomgår nåværende og framtidige oppgaver med mål om framtidige nye bærekraftige bemanningsløsninger. Oppgavedeling og hvordan ta i bruk velferds teknologiske løsninger er fokusområder. Samtidig er vi i gang med å se på organisasjonsstrukturen. Vi har akkurat fått rapport fra eksternt firma med innspill og anbefalinger. Dette skal nå forankres og bearbeides. Vil du være med på denne spennende reisen hører vi gjerne fra deg.
Per i dag består omsorgstjenesten av 3 omsorgsdistrikt, Indre, Midtre og Ytre. Ytre omsorgsdistrikt består av Lovund og Sleneset omsorgssenter med hver sin leder. Kommunens institusjonsplasser ligger i Midtre omsorgsdistrikt på Onøy. Indre omsorgsdistrikt er på Lurøy fastland og består av to omsorgssentra, i Aldersundet og i Konsvik.
Som leder for Indre omsorgsdistrikt, vil du spille en avgjørende rolle i å utvikle omsorgstjenesten på Lurøy fastland.. Selv om du vil få fast arbeidssted på fastlandet, er det også noe oppmøte på Onøy for ledermøter og annen relevant samhandling som en del av stillingen. Du vil også bli en del av Lurøy kommunes ledelse og får anledning til å delta på felles lederutviklingsprogram.
Du vil ellers få oppfølging og veiledning i lederoppgaven , og vi jobber med å se på hvordan digitalisering og andre kan gi god lederstøtte. Viktigst er at du er motivert og villig til å være med på en endrings reise.
Slik er det å jobbe i omsorgstjenesten i Lurøy
Arbeidsoppgaver
Leder skal ha ansvar for daglig drift i forhold til personell, fag og økonomi
Arbeidsoppgavene innbefatter:
- Personalansvar inkl. rekruttering, ansettelser og oppfølging
- Samarbeid med andre tjenester
- Internkontroll og HMS-oppfølging i avdelingen
- Økonomi oppfølgning
- Deltagelse i faglige satsninger, eks utviklingsarbeidet
- Rapportering og dokumentasjon etter gjeldende systemer
- Myndiggjøring av ansatte
Kvalifikasjoner
- 3-årig høyere utdanning innen helse og/eller sosialfaglig. Annen relevant utdanning og erfaring kan være aktuell. Personlig egnethet vektlegges
- Lederutdanning og ledererfaring er en fordel
Personlige egenskaper
Vi er på utkikk etter deg som:
- har lyst til å være leder og som vil ta lederutfordringer innenfor pleie og omsorg
- er utviklings- og endringsorientert
- er robust og i stand til å stå i krevende oppgaver
- er strukturert og systematisk
- har evne til å motivere og lede andre og skape et godt arbeidsmiljø
- bidrar til etatens helhetlige satsninger
Vi tilbyr
- Tilsettingsvilkår i henhold til gjeldende lover og kommunale regelverk
- Lønn etter avtale
- Opplæring, veiledning og oppfølging som leder
- Godt samarbeid med HR-avdeling i fht. rekruttering og annet personalarbeid
- God barnehagedekning
- Kommunen kan være behjelpelig med å finne bolig til leie
- Lurøy er inkludert i ny ordning for sletting av studielån, se regjeringen.no
Du finner mer informasjon om kommunen her: www.leviluroy.no
Kontaktinformasjon
Anne-Brit Greff, Kommunalsjef, helse, sosial og omsorg , +47 48244703, abg@luroy.kommune.no
Arbeidssted
Onøyveien 14
8766 LURØY
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lurøy kommune
Referansenr.: 5000876296
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.09.2025