Kvalitetssjef

  • Heltid
  • OSLO, NORGE
  • Det er ikke lenger mulig å sende inn søknad.

Økernhjemmet, Oslo kommune, Sykehjemsetaten

Vil du være kvalitetssjef i et langtidshjem som er spesialisert på demensomsorg? På Økernhjemmet har vi forsterkede og ekstra forsterkede demensplasser og vi er gode på det! Vi har innført ulike velferdsteknologiske løsninger. Organisering og oppgavedeling skal utvikles for å møte fremtiden. Som kvalitetssjef vil du ha en sentral rolle i dette. På Økernhjemmet jobber vi etter prinsippene i personsentrert omsorg og vi jobber kontinuerlig med holdninger og handlinger. Det tilbys kompetanseheving både lokalt og eksternt. Kvalitetssjef har en strategisk lederrolle med stor påvirkning. Man er del av ledergruppen og samarbeider tett med fagansvarlige sykepleiere for å nå våre mål. Økernhjemmet har mange sykepleiere og hjelpepleiere/helsefagarbeidere som bidrar til systematisk og strukturert kvalitetsforbedring og tjenesteutvikling.  
Vi er stedet med butikk, restaurant og bar, fisker, kaniner, høy kompetanse og et godt arbeidsmiljø. 

 

Arbeidsoppgaver

Lede, utvikle og kontinuerlig gjennomføre kvalitetsarbeidet ved å anvende kunnskapsbaserte metoder 
Lede arbeidet med å analysere avvik, gjennomgang av kvalitetsmålinger, revisjoner og klager. 
Bidra til implementering/opprettholdelse av konseptet Bedre hverdagsliv 
Bidra til at kunnskapsbaserte strategier særlig knyttet til demens og APSD til enhver tid er implementert 
Sikre at tjenesten dokumenteres i tråd med lovverk og rutiner 
Sørge for at Sykehjemsetatens overordnete fagprosedyrer er kjent og i bruk, og utarbeide/revidere lokale rutiner i tråd med beste praksis 
Sørge for god kvalitet i mottak og oppfølging av elever, lærlinger og studenter 
Sørge for at Økernhjemmet er representert i etatens fagnettverk og faglige forum, og bidra til at ny kunnskap bringes inn i organisasjonen 
Kontaktperson for avdeling Kvalitet og utvikling                                 
Oppgaver knyttet til personalledelse for tiden for leger og fysioterapeut 

Kvalifikasjoner

Innsikt i endrings- og omstillingsarbeid 
Sykepleiefaglig eller medisinskfaglig utdanning på høyskole/universitetsnivå (master) 
Erfaring fra kvalitetsledelse 
Inneha høy digital kompetanse  
Ha erfaring med velferdsteknologi og e-helse 

Beherske norsk skriftlig og muntlig tilsvarende høyere nivå (C1) under hele ansettelsesperioden

Personlige egenskaper

Du er strukturert, systematisk og handlekraftig. 
Du evner å engasjere, motivere og bidra til andres utvikling. 
Du er selvstendig og initiativrik.
Du har en brennende interesse for demensomsorg. 
Du er lydhør og oppmerksom på behov fra avdelingene, «ser hva som trengs» og omsetter dette til egne oppgaver.   
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

Sterkt tverrfaglig miljø med mye engasjement og humor 
Godt arbeidsmiljø 
Du får muligheten til å være med å påvirke dagens og morgendagens eldreomsorg! 
Økernhjemmet er et av mange hjem i Sykehjems etaten. Vi er en solid arbeidsgiver i en etat med mange muligheter.                                                                                                Vi har gode pensjonsrettigheter og en forutsigbar inntekt. 
Vi er rett og slett en interessant, lærende og inkluderende arbeidsplass 
Vi tar kun imot elektroniske søknader 

Kontaktinformasjon

Turid Mood, Institusjonssjef, 46845828
Mette Schumacher Sundsbø, Kvalitetssjef, 94154582

Arbeidssted

 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Oslo kommune

Referansenr.: 4984590976
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.07.2025

Jobbsted