Kristiansund kommune Sentraladministrasjon
Vil du bidra til bedre styring, utvikling og kvalitet i en kompleks kommuneorganisasjon?
Kristiansund kommune har ledig 100 % fast stilling innen virksomhetsstyring i kommunedirektørens fagstab. Vi søker deg som brenner for helhetlig styring, digitale verktøy og innovasjon i offentlig sektor. Stillingen er sentral for videreutviklingen av kommunens virksomhetsstyringssystem, og du vil få en rolle i å støtte ledelsen med styringsinformasjon og prosessbistand – på tvers av fagområder og nivåer.
Om virksomhetsstyring i Kristiansund kommune
Kristiansund kommune har siden 2018 jobbet systematisk med å utvikle et helhetlig virksomhetsstyringssystem, og benytter Stratsys som digitalt verktøy. Systemet omfatter blant annet:
- plan- og rapporteringsprosesser
- internkontroll
- mål- og resultatstyring
- bærekraft
- eierstyring
For dette arbeidet har kommunen mottatt både nasjonale og internasjonale anerkjennelser. Systemet brukes aktivt av kommunens ledere og genererer styringsinformasjon til både politiske og administrative beslutningstakere.
Dine viktigste arbeidsoppgaver
- drift, vedlikehold og videreutvikling av virksomhetsstyringssystemet
- tilrettelegging og oppfølging av styrings- og utviklingsprosesser
- bidra til kvalitetssikring og helhet i plan- og rapporteringsarbeidet
- opplæring og veiledning av brukere i organisasjonen
- samarbeid tett med kommunedirektørens fagstab, ledere og andre fagpersoner i organisasjonen
Hvem er du?
Vi søker deg som kombinerer struktur og oversikt med gjennomføringsevne og gode samarbeidsevner. Du har god forståelse for styring og utviklingsprosesser i offentlig sektor, og evner å jobbe både selvstendig og i team.
Vi ser etter deg som har:
- relevant utdanning på høyskole-/universitetsnivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanning.
- erfaring med virksomhetsstyring og bruk av digitale styringssystemer
- svært gode digitale ferdigheter
- evne til å kommunisere tydelig, både muntlig og skriftlig
- stor arbeidskapasitet og evne til å planlegge og strukturere arbeidet
- viser nøyaktighet og kvalitet i leveransene
- interesse for utvikling og forbedring i offentlig sektor
Det er en fordel om du har:
- erfaring med eller kunnskap om Stratsys
- kjennskap til offentlig forvaltning, planprosesser og rapporteringskrav
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
-
en sentral rolle i en kommune med høye ambisjoner for styring og utvikling
- et fagmiljø preget av samarbeid, profesjonalitet og utviklingsvilje
- varierte og meningsfulle arbeidsoppgaver
- gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
- offentlig tjenestepensjon i KLP. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Ønsker du å være med å videreutvikle og profesjonalisere kommunens styringssystem? Da håper vi å høre fra deg!
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Du kan lese mer om fortrinnsrett på Kristiansund kommune sine hjemmesider ved å trykke på vedlagt lenke: Gjør du fortrinnsretten din gjeldende?
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Søk her