Øst politidistrikt
Om stillingen
Vi søker etter medarbeidere med lederegenskaper, samarbeidsevner, stor arbeidskapasitet og engasjement for politiets samfunnsoppdrag til to faste heltidsstillinger som kontorsjef/skiftleder ved Avsnitt pass og ID Ski i Forvaltningsseksjonen i Øst politidistrikt. Arbeidstid følger to-skift turnustjeneste med arbeidstid dag, kveld og hver tredje helg. Noe reisevirksomhet mellom Forvaltningsseksjonens lokasjoner må påregnes. Vi er opptatt av å skape et godt og spennende arbeidsmiljø med muligheter for kompetanse- og utviklingsmuligheter.
Felles enhet for utlending og forvaltning består av fem seksjoner: Utlendingsseksjonen, Forvaltningsseksjonen, Grensekontrollseksjonen, Nasjonal seksjon grenseforvaltning og Etterretningsseksjonen. Forvaltningsseksjonen består av sju avsnitt med til sammen ca. 120 ansatte. Forvaltningsseksjonen har et særskilt ansvar for å utnytte forvaltningssporets muligheter til å forebygge kriminalitet og ulykker. Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av Politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for arbeidsfordeling/sysselsetting ved behov i sitt respektive skift
- Bistå saksbehandlere i kontrollinjen med faglige, praktiske og tekniske spørsmål
- Sørge for effektiv ressursutnyttelse i gruppen
- Saksbehandling av pass og nasjonale ID-kort
- Bindeledd mellom saksbehandlere og andre enheter
- Hovedansvar for dagsoppgjør og månedsoppgjør
- Bistå saksbehandlere med utvidet dokumentkontroll
- Hovedansvar for at tekniske feil og mangler blir rapportert, ev. at rapporterte saker er ført i oversikt for
oppfølging - Utvikle godt samarbeid, medarbeiderskap, ønsket kultur og god medarbeidertilfredshet i gruppen og i
avsnittet - Bidra aktivt inn i avsnittsledergruppen, følge opp avsnittslederens beslutninger og iverksette besluttede
endringer - Andre oppgaver og endringer i oppgaver etter behov
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Bachelorgrad eller annen relevant høyere utdanning. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende høyere
utdanning - Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
- God muntlig engelskkunnskap
- Gode IKT-kunnskaper
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41
Det er også ønskelig med:
- Lederutdanning og -erfaring
- Kunnskap om forvaltningsfeltet
- Erfaring fra saksbehandling
Personlige egenskaper
- Resultatorientert med gode beslutnings- og gjennomføringsevner
- God på kommunikasjon, samarbeid og relasjonsbygging
- Ha evne til å motivere og utvikle medarbeidere
- Stor arbeidskapasitet, løsningsorientert og høy grad av serviceinnstilling
- Interesse og motivasjon for å jobbe med ID-arbeid i skranke
- Bidra til å fremme et godt arbeidsmiljø på avsnittet
- Samfunnsorientert og forståelse for seksjonens rolle i politiets samfunnsoppdrag
- Øst politidistrikt har en medarbeiderplattform som krever at medarbeidere er helhetsorienterte, tett på, respektfulle og modige. I vår vurdering av kandidater vil vi også vektlegge disse kravene
Dette kan vi tilby om du velger oss
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som kontorsjef (stillingskode 1054), fra kr 655 000 – 720 000 brutto per år
- Arbeidstid følger to-skift turnustjeneste med arbeidstid dag, kveld og hver tredje helg
- Turnustillegg kommer i tillegg
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger
(www.spk.no) - Gode arbeidsbetingelser jf. statens personalhåndbok
- Politiet er en åpen og inkluderende etat hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med relevant utdanning, bakgrunn, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CVen eller innvandrerbakgrunn. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_Wc
Slik søker du
Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.